Gå til innhold

Andregangsintervju lederstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og forbereder meg på de «vanlige» spørsmålene. Har helt sikkert glemt noen. Blir glad for eksempler på spørsmål dere har fått på tilsvarende intervju.

Anonymkode: b8fbb...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags lederstilling da, litt forskjell på om du skal være butikksjef med 5 ansatte under deg eller drive et stort konsern med hundrevis av ansatte under deg. Tviler på at du får de samme spørsmålene ;)

Selv er jeg butikksjef, og da gikk det mye på økonomi, sunn fornuft, oppfølging av ansatte, budsjettforståelse og slike ting, Noen eksempler på hva ville du gjort dersom... osv.

Anonymkode: 4dab0...df0

Skrevet

Godt innspill. Dette er en stilling som avdelingsdirektør i en statlig virksomhet. Jeg har riktig utdanning og har ledererfaringen de etterspør, men ikke konkret kjennskap til fagfeltet.

Skrevet

Jeg har en mellomlederstilling innen psykiatri. Til andregangsintervju fikk jeg noen spørsmål/tema tilsendt to døgn før, som var relevante for stillingen. 
Andregangsintervjuet var en presentasjon av min løsning på oppgaven, med støtte av PowerPoint -presentasjon, og deretter å besvare ansettelseskomiteens spørsmål. 

Anonymkode: 83c7b...062

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ikke blitt bedt om å forberede noe. Det hadde jeg forventet.

Skrevet

Intervjuet akkurat nå og der merket vi stor forskjell på kandidatene. Det som er viktig er at du har satt deg inn i stillingen. Når det kommer spørsmål om Hva du gjør idag ville jeg prøvd å relatere det også til hvordan den kompetansen kan bidra til ny stilling. Da vet man at du skjønner du kan overføre mye kunnskap. 

intervjuet et vel så mye et intervju av arbeidsgiver og. Ville forberedt noen spørsmål til de. 
hadde flere som sa at jeg tror jeg har fått svar på de spørsmålene allerede. Virket mer som det var innøvd på en måte. 

lykke til!!!

Anonymkode: a0a54...d27

Skrevet

Takk! Ja, jeg har lest meg godt opp på fagfeltet og tenkt på hvilken overføringsverdi dagens oppgaver har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...