Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Vi kjøpte huset vi bor i for 8 år siden, ingenting hadde blitt pusset opp siden 80-tallet så vi gjorde det ganske greit for å få det innflytningsklart. Nye gulv og maling av vegger og tak på soverom og malte alle gulnede vegger med «kinapanel» i lys bomullfarge. Helt ok men kjedelig i lengden. Stua vår er vinklet i en omvendt L-form inn mot kjøkkenet med tv-del med stor vinkelsofa i toppenden, spisestue med store vinduer i forlengelse av sofaveggen. I enden mot kjøkkenet har dører ut til gang, til kjøkken og en del med peis. Nå har jeg lyst til å få noe farge inn i tv-delen men er ikke god på farger og intreør selv om jeg vet hva jeg/ vi ikke liker. Tenker male veggen med tv på og mulig inkludere kortveggen med to høye små vinduer og den som sofaen står på. Noen med erfaringer. Tenker en blå/ grønn mørkere enn «middels». Eller noe, er såå ubesluttsom også.... Anonymkode: 7409a...bbf
Syngensang Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Eg sat faktisk å lurte på om eg skulle måle to av veggane i stova i dag, og den øverste fargen var jo kjempefin!!! Den ville eg valt iallfall👍
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Jeg malte hele stua ferdig i går. Alt var hvitt nå er alt i en grønntone (treasure). Angrer ikke et sekund. Anonymkode: abde3...992
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Er du usikker på hva du vil, ville jeg malt en vegg som du helst vil male og så ser du hvordan dette blir. Fargen kan bli mye og dermed for mye om du maler tre vegger. En vegg kan også gjøre at de andre veggene oppleves anderledes og dermed ikke føles så kalde og kjedelige. Holder det ikke med en vegg, så maler du de andre også. Anonymkode: c14d1...bd7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 Likte 5490 (nederste) best. Vi har en kontrastvegg i mørk aubergine fra Jotun som tv’en står på. Samme oppsett som dere i stua. Hvite vegger ellers. Ville ikke hatt 2 kontrastvegger da det kan se rotete ut. Anonymkode: 4f94a...75b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 Jeg ville malt den lengste veggen jeg, og latt de andre være lyse. Begge fargene du viste var fine, men den nederste var litt mye soverromsfarge synes jeg. Vi har lignende farge på soverommet Så jeg ville valgt den øverste, og som sagt malt hele den lengste veggen, det blir vel ytterveggen det da? Anonymkode: 2edfb...438
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg malte hele stua ferdig i går. Alt var hvitt nå er alt i en grønntone (treasure). Angrer ikke et sekund. Anonymkode: abde3...992 Den var fin, takk for erfaringsdeling! 👍HI Anonymkode: 7409a...bbf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er du usikker på hva du vil, ville jeg malt en vegg som du helst vil male og så ser du hvordan dette blir. Fargen kan bli mye og dermed for mye om du maler tre vegger. En vegg kan også gjøre at de andre veggene oppleves anderledes og dermed ikke føles så kalde og kjedelige. Holder det ikke med en vegg, så maler du de andre også. Anonymkode: c14d1...bd7 Lurt, prøver den først og ser hvordan det blir. Har endel kroker og sånne utstikksvegger så litt vanskelig å vite hvor man skal begynne/ ende. HI Anonymkode: 7409a...bbf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville malt den lengste veggen jeg, og latt de andre være lyse. Begge fargene du viste var fine, men den nederste var litt mye soverromsfarge synes jeg. Vi har lignende farge på soverommet Så jeg ville valgt den øverste, og som sagt malt hele den lengste veggen, det blir vel ytterveggen det da? Anonymkode: 2edfb...438 Tenkte først veldig mørk, men tenker det kan bli litt «soverom» ja. Den lengste veggen er den tv’en står på og er innervegg mot kontor og tv-stua. Eneste uten vinduer og dører i hele stua. HI Anonymkode: 7409a...bbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå