Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Sparer dere penger også eller dropper dere det helt fordi dere har så mye likevel? Bruker dere mye penger hver mnd? Anonymkode: 16bbb...287
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Rikdommen vil jo fort forsvinne om man bare ødsler og ikke gjør noe for at midlene skal vokse... Nå er ikke jeg rik, men jeg har noen venner som er det. De investerer jo bl.a i eiendom, for de har barn som skal arve dem og ønsker ikke bruke opp pengene men investere dem. Vi har to kompiser som vel anses som rike, og begge eier masse og investerer hele tiden både i Norge og utlandet, i fast eiendom og firmaer. De bruker selvfølgelig mer penger enn oss vanlige "arbeidere", men de tjener veldig mye penger også. Man må risikerer litt av og til for å tjene mye, de som bare sitter på bankboka og bruker vil jo bruke opp midlene. Folk som sitter på arvede midler ønsker ikke det... Anonymkode: d5940...d2c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Hva legger du i å være rik? Jeg er usikker på om vi faller innenfor. Vi har to hus, en leilighet, en hytte, et par biler uten lån, ca 20 millioner i fond og 3 millioner på konto. Desuten ligger det an til at vi kommer til å arve rundt 20 millioner om noen år. Jeg føler vi er rike, men jeg er ikke sikker på hvor din grense går. Vi har et relativt lavt forbruk. Det er ikke så mye vi har behov for og vi synes det er viktigete å bruke pengene på å invitere i miljømesdig gode selskaper enn å ha veldig høyt privat forbruk. Anonymkode: 5964d...0b7
Nyttårs barn Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hva legger du i å være rik? Jeg er usikker på om vi faller innenfor. Vi har to hus, en leilighet, en hytte, et par biler uten lån, ca 20 millioner i fond og 3 millioner på konto. Desuten ligger det an til at vi kommer til å arve rundt 20 millioner om noen år. Jeg føler vi er rike, men jeg er ikke sikker på hvor din grense går. Vi har et relativt lavt forbruk. Det er ikke så mye vi har behov for og vi synes det er viktigete å bruke pengene på å invitere i miljømesdig gode selskaper enn å ha veldig høyt privat forbruk. Anonymkode: 5964d...0b7 Dere er vel rike ja. Fortell meg hvordan dere har kommet dit? Og hva skal dere med to hus, leier dere ut det ene?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Nyttårs barn skrev (40 minutter siden): Dere er vel rike ja. Fortell meg hvordan dere har kommet dit? Og hva skal dere med to hus, leier dere ut det ene? Vi er ikke rike, men vi har to hus. Ene er det vi kjøpte oss og det andre er arvet. Eller taksten på det ble såpass lav at med egen arv trukket ifra ble det helt overkommelig å låne det de andre søsknene måtte betales ut med. Satte det litt istand, nytt bad, mange liter maling, og kan leie det ut for litt over det dobbelte av hva lånet koster i måneden. En form for investering og sparing til fremtiden. Anonymkode: d5940...d2c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Alle jeg kjenner som faller innunder kategorien "rike", meg selv inkludert, investerer i stor grad i eiendom (både for eget bruk og som utleie f.eks.), fond/aksjer, investerer i egne bedrifter o.l. Forbruket er nok ganske personavhengig. Personlig har jeg tidvis høyt forbruk (reiser mye, spiser en del ute og er litt for glad i shopping), mens det også er perioder der jeg egentlig ikke bruker spesielt mye penger. Anonymkode: e5089...4ad
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sparer dere penger også eller dropper dere det helt fordi dere har så mye likevel? Bruker dere mye penger hver mnd? Anonymkode: 16bbb...287 Klart vi sparer. Er umulig for oss å bruke opp lønnen vår hver måned, med mindre vi går helt amok, er ikke slik at vi kjøper en ny bil hver måned. Vi har betalt ned husene, hyttene, bilene og båtene. Anonymkode: f07d4...8bf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Nyttårs barn skrev (4 timer siden): Dere er vel rike ja. Fortell meg hvordan dere har kommet dit? Og hva skal dere med to hus, leier dere ut det ene? Vi er over 50 og ingen av oss har noen gang følt behov for å leve med høyt forbruk. Vi har bestandig jobbet mye og da vi traff hverandre hadde vi hvert vårt hus og så valgte vi bare å beholde begge. Leier ut det ene huset og leiligheten. Det har gjort at vi kunne investere ganske mye i bedriften vår for drøyt 10 år siden. Det har gitt god avkastning. Anonymkode: 5964d...0b7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Klart vi sparer. Er umulig for oss å bruke opp lønnen vår hver måned, med mindre vi går helt amok, er ikke slik at vi kjøper en ny bil hver måned. Vi har betalt ned husene, hyttene, bilene og båtene. Anonymkode: f07d4...8bf Hvordan blei dere rike? Anonymkode: ee827...c38
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 3 hours ago, Anonym bruker said: Alle jeg kjenner som faller innunder kategorien "rike", meg selv inkludert, investerer i stor grad i eiendom (både for eget bruk og som utleie f.eks.), fond/aksjer, investerer i egne bedrifter o.l. Forbruket er nok ganske personavhengig. Personlig har jeg tidvis høyt forbruk (reiser mye, spiser en del ute og er litt for glad i shopping), mens det også er perioder der jeg egentlig ikke bruker spesielt mye penger. Anonymkode: e5089...4ad Hvordan blei du rik? Anonymkode: ee827...c38
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 De som har litt ekstra har mulighet til å investere i eiendom, fond eller aksjer og blir slik enda rikere. De som klarer seg akkurat har ingenting til overs og får heller aldri ta del i rikdom. Det er faktisk sånn, de rikere blir bare rikere og rikere. Jeg startet å spare 500 i fond for 20 år siden og det ble etter noen år flere hundretusen, sparte litt mer etterhvert. Til slutt hadde jeg rundt 1 million som jeg kjøpte aksjer for og de har nå gått over 500% opp.. Har nå rundt 7 millioner i aksjen(må skatte av gevinsten når jeg selger) Anonymkode: 420f1...3de
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): De som har litt ekstra har mulighet til å investere i eiendom, fond eller aksjer og blir slik enda rikere. De som klarer seg akkurat har ingenting til overs og får heller aldri ta del i rikdom. Det er faktisk sånn, de rikere blir bare rikere og rikere. Jeg startet å spare 500 i fond for 20 år siden og det ble etter noen år flere hundretusen, sparte litt mer etterhvert. Til slutt hadde jeg rundt 1 million som jeg kjøpte aksjer for og de har nå gått over 500% opp.. Har nå rundt 7 millioner i aksjen(må skatte av gevinsten når jeg selger) Anonymkode: 420f1...3de Over 500% opp?! Så du har altså aksjer for en halv milliard? Anonymkode: dbc1e...22c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hvordan blei dere rike? Anonymkode: ee827...c38 Mannen tjener godt gjennom en familiebedrift, uten at jeg vil utdyp det så mye mer. Anonymkode: f07d4...8bf
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Sparer dere penger også eller dropper dere det helt fordi dere har så mye likevel? Bruker dere mye penger hver mnd? Anonymkode: 16bbb...287 Vi sparer en god del i fond og aksjer. Har også investert i eiendom. Vi bruker godt over snittet. Ser sjeldent på pris når vi handler (alt fra mat, møbler og sportsutstyr til ferier). Kjøper god kvalitet og opptatt av at ting skal vare. Jeg handler sjeldent for å bare kjøpe noe, går aldri å kikker i butikker dersom jeg ikke har planlagt å kjøpe noe. Anonymkode: f3049...189
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Flertallet av de rike er det pga arv, noen få av egen innsats. Det er fakta. Anonymkode: a5997...8d7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Over 500% opp?! Så du har altså aksjer for en halv milliard? Anonymkode: dbc1e...22c Mulig jeg er dårlig i prosentregning men de er mer enn femdoblet. Nesten 8 millioner. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå da, mest lyst til å bare bli sittende da jeg tror det kan gå videre oppover. Anonymkode: 420f1...3de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå