Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #26 Skrevet 24. januar 2021 Jeg bruker fra miss mary og den som heter happy days. Veldig fornøyd med den og den gir super støtte og jeg trenger det sårt for å si det sånn. Har ikke prøvd de andre men er på min tredje happy days;) Anonymkode: 41c79...065
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #27 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): At jern er såpass lav på såpass kort tid, fra sep til november har de ikke sjekket ut hvorfor. Det har de ikke gjort de 4 andre gangene det har skjedd heller. Jeg har nesten ikke hatt mensen på 6 år. Hatt spiral og nå er det minipille som ikke gir mens. Spiser kjøtt. D-vit er jo pga mørketiden, men jeg ligger ikke veldig høyt på sommeren heller. Anonymkode: 7f2de...a27 Da må du kreve å bli utredet for årsaken til disse lave jernverdiene, for det kan også være svaret på hvorfor du sliter med betennelser ellers, det kan henge sammen. Spesielt siden du nesten ikke har hatt mensen på så mange år og du spiser kjøtt. Det vil hjelpe lite (og kan faktisk virke mot sin hensikt) å bare ta tilskudd, men uten å ha funnet årsaken til at jernverdiene dine faller igjen! Det er mange ting som kan være årsaken til lave jernverdier, f.eks. ulike tarmsykdommer, div. kroniske bakterie-/virsuinfeksjoner, andre mangler eller sykdommer. Få legen til å sjekke B12, kobber, ceruloplasmin, sink og leververdier hos legen, da dette også kan spille inn. Ikke gi deg, få en utredning! Om du er lav på D-vit. så må du ta tilskudd slik at du opprettholder noenlunde verdier. Det at du også er lav på D-vit. kan jo ha en sammenheng med resten som feiler deg, og det kan også gjøre at du ikke får opp nivåene dine nok på sommeren. Jeg må f.eks. ta tilskudd med D-vit. året rundt, fordi jeg feiler noe som gjør at jeg tydeligvis ikke har nok produksjon av D-vit. i solen og heller ikke nyttegjør meg godt nok tilskudd. Men med tilskudd holder jeg i hvert fall nivåene såpass at jeg slipper de verste betennelsene. Anonymkode: 6d930...ebd
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #28 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Da må du kreve å bli utredet for årsaken til disse lave jernverdiene, for det kan også være svaret på hvorfor du sliter med betennelser ellers, det kan henge sammen. Spesielt siden du nesten ikke har hatt mensen på så mange år og du spiser kjøtt. Det vil hjelpe lite (og kan faktisk virke mot sin hensikt) å bare ta tilskudd, men uten å ha funnet årsaken til at jernverdiene dine faller igjen! Det er mange ting som kan være årsaken til lave jernverdier, f.eks. ulike tarmsykdommer, div. kroniske bakterie-/virsuinfeksjoner, andre mangler eller sykdommer. Få legen til å sjekke B12, kobber, ceruloplasmin, sink og leververdier hos legen, da dette også kan spille inn. Ikke gi deg, få en utredning! Om du er lav på D-vit. så må du ta tilskudd slik at du opprettholder noenlunde verdier. Det at du også er lav på D-vit. kan jo ha en sammenheng med resten som feiler deg, og det kan også gjøre at du ikke får opp nivåene dine nok på sommeren. Jeg må f.eks. ta tilskudd med D-vit. året rundt, fordi jeg feiler noe som gjør at jeg tydeligvis ikke har nok produksjon av D-vit. i solen og heller ikke nyttegjør meg godt nok tilskudd. Men med tilskudd holder jeg i hvert fall nivåene såpass at jeg slipper de verste betennelsene. Anonymkode: 6d930...ebd Jeg har som sagt vært utredet for mye. Også sjekket alt av vitaminer og mineraler, hormoner, diabetes, søliaki osv. Leverprøver er tatt. Anonymkode: 7f2de...a27
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2021 #29 Skrevet 24. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har som sagt vært utredet for mye. Også sjekket alt av vitaminer og mineraler, hormoner, diabetes, søliaki osv. Leverprøver er tatt. Anonymkode: 7f2de...a27 Men det er jo det å møte på rette folk. Der har jeg ikke vært så heldig. Så mye mulig de ikke ser sammenhengen mellom alle prøver. Anonymkode: 7f2de...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå