Gå til innhold

Nå ble jeg veldig veldig redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Vi ble ikke mye klokere. Hun har ikke hatt flere slike anfall. Legen mente det kunne være av jern mangel eller d vitamin mangel noe hun tar tilskudd på nå. Kunne også være av bihullene. Glad vi ikke har hatt flere slike episoder så satser jeg på at det var noe forbigående🙏

Anonymkode: 9c740...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at jern og d vitamin mangel er veldig typisk ved cøliaki. Cøliaki kan gi mye rare symptomer, ikke bare mage/ tarm.

Anonymkode: 1c5f1...54a

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei dere. Vet det er dumt å spørre her men gjør det da det er søndag og trenger råd igjen. Som dere ser så skrev jeg dette 20. januar. Datteren min har ikke hatt slike svimmelhet før nå idag. Og min angst vekkes da igjen. Blir så redd fir det mest alvorlige. Men tror dere ikke hun hadde hatt det før ( oftere) om det var det. Må nok til legen igjen. 

Skrevet

His det er noen trøst er det ganske vanlig å være svimmel i den alderen. Jeg besvimte ofte på morgenen når jeg nærmet meg puberteten. Lærte etter hvert å reise meg sakte, og ta det med ro den første halvtimen etter at jeg våknet. Ingenting galt med meg, bortsett fra lave jernlager og lavt blodtrykk. Når det er sagt synes jeg du skal følge magefølelsen og be om en ny time hos legen. 

Anonymkode: 22cf7...e66

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hei dere. Vet det er dumt å spørre her men gjør det da det er søndag og trenger råd igjen. Som dere ser så skrev jeg dette 20. januar. Datteren min har ikke hatt slike svimmelhet før nå idag. Og min angst vekkes da igjen. Blir så redd fir det mest alvorlige. Men tror dere ikke hun hadde hatt det før ( oftere) om det var det. Må nok til legen igjen. 

Ser det er noen uker siden sist. Har hun fått menstruasjon? Kan det være jernmangel iforbindwlse med det? Eller hodepine/uvel i sammenheng med det? Jeg har hormonutløst migrene, og det dukker da opp i forbindelse med menstruasjon, men ikke hver måned. Migrene kan man bli svimmel av.... 

Anonymkode: 94ae4...6c4

Skrevet

Ikke menustrasjon og hun går på både jern og d vitamin tilskudd. Hun er igjen veldig tett i nesa og sier at hun har vondt i disse typiske bihullpunktene, men denne svimmelheten skremmer meg.

Skrevet

Svimmelhet kan jo være så enkelt som blodtrykksfall. Håper ikke du viser denne hysterien til datteren din... 

Anonymkode: 98a82...ec1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.1.2021 den 7.09):

Min datter på 11 år våknet av at hun var så svimmel at når hun stod opp så klarte hun ikke å gå. Når hun ligger er alt ok, men med en gang hun står opp så er svimmelheten der.

Hun har den siste tiden hatt en del hodepine i kinnet/ over øynene som legen tenker henger sammen med bihulene og har begynt på rinexin og nasonex spray.

Jeg blir redd at dette er noe alvorlig ( svulst). Hun hadde en slik type anfall da hun var ca 5/6 år. 
Ringer legen selvfølgelig så fort hun åpner.

Jernmangel? Lav blodprosent? Ring legevakten for råd. Masse god bedring 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke menustrasjon og hun går på både jern og d vitamin tilskudd. Hun er igjen veldig tett i nesa og sier at hun har vondt i disse typiske bihullpunktene, men denne svimmelheten skremmer meg.

Fikk du svar på prøvene angående jern og vit-D? Husk at det vil ta et par måneder med jerntilførsel før hemoglobinnivået stiger. 

Skrevet (endret)

Når jeg tenker meg om så har hun igår klaget over at hun er tett i ørene.

Og nei hysteriet viser jeg ikke, trøster og sier det går fint, men ja blir bekymret inni i meg. 

Endret av Me_
Skrev navn
Skrevet
Me_ skrev (3 minutter siden):

Når jeg tenker meg om så har hun igår klaget over at hun er tett i ørene.

Og nei hysteriet viser jeg ikke, trøster og sier det går fint, men ja blir bekymret inni i meg. 

Jeg mener på ingen måte å bagatellisere, bare å berolige, men husk at tette bihuler og tette øreganger ofte helger sammen, og at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom dette og svimmelheten. Bestill legetime, du. Lykke til❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener på ingen måte å bagatellisere, bare å berolige, men husk at tette bihuler og tette øreganger ofte helger sammen, og at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom dette og svimmelheten. Bestill legetime, du. Lykke til❤️

Og du; hos legen ville jeg vært helt åpen om dine bekymringer. La datteren din vente litt på venterommet, eller snakk med legen eller helsesekretærer/send melding i forkant av timen. Ingen grunn til at du skal gå rundt å være så bekymret hvis det ikke er noen årsak til det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Og du; hos legen ville jeg vært helt åpen om dine bekymringer. La datteren din vente litt på venterommet, eller snakk med legen eller helsesekretærer/send melding i forkant av timen. Ingen grunn til at du skal gå rundt å være så bekymret hvis det ikke er noen årsak til det. 

Nei. Ikke gå fra datteren din på venterommet 

Anonymkode: 3306c...1a6

Skrevet

Nå har jeg hatt både krystallsyke og har andre ting som iblant gjør at jeg kan bli litt svimmel. Men jeg har også litt eksem i øregangene, og jeg har merket at jeg kan bli ganske så svimmel når jeg har utbrudd. Tror det skyldes at øregangene blir bittelitt hovne, og at det påvirker disse balanseorganene i ørene. Så hvis hun er tett i ørene og bihulene, så kan det være en sannsynlig grunn, ja. Håper dere finner ut av det. 

Anonymkode: 691b1...6fe

Skrevet

Vi tok oss en tur til legevakta. Synes det var ubehagelig når hun måtte bæres på do. Ble undersøkt og legen mente det ser ut som virus på balansenerven, så da slår vi oss med ro på det. Hun er bedre nå og er oppe og går. 

Skrevet

Du ber om time hos barnelege for utredning. Mors bekymring bør tas alvorlig da du er barnets nærmeste. Har hun hodepine på morgenen? Før logg over alle symptomer.

Anonymkode: 74167...b12

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du ber om time hos barnelege for utredning. Mors bekymring bør tas alvorlig da du er barnets nærmeste. Har hun hodepine på morgenen? Før logg over alle symptomer.

Anonymkode: 74167...b12

Nei hun har ikke hatt vondt i hodet på morningene og disse anfallene har nå kommet med 5 uker mellomrom. Som sagt hun sliter mye med bihullene og legen mente dette har en sammenheng. Han gjorde en del undersøkelser hvor han satte henne i forskjellige stillinger, kjente på bihullpunktene og mye mer. Jeg slår meg til ro nå, sendte før vi dro til legevakta melding til fastlegen som hun sikker ser imorgen så får se hva hun sier. 

Skrevet

Google méniérs sykdom. Mulig du finner noen svar der? 

Anonymkode: fb942...5f5

Skrevet

Kjenner til det, far i huser har det, men trodde barn ikke kunne ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...