Gå til innhold

Nå ble jeg veldig veldig redd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 11 år våknet av at hun var så svimmel at når hun stod opp så klarte hun ikke å gå. Når hun ligger er alt ok, men med en gang hun står opp så er svimmelheten der.

Hun har den siste tiden hatt en del hodepine i kinnet/ over øynene som legen tenker henger sammen med bihulene og har begynt på rinexin og nasonex spray.

Jeg blir redd at dette er noe alvorlig ( svulst). Hun hadde en slik type anfall da hun var ca 5/6 år. 
Ringer legen selvfølgelig så fort hun åpner.

Anonymkode: 9c740...fd4

Fortsetter under...

Skrevet

Sender en klem til deg og datteren din. Håper legen gir en oppklaring fort!

Anonymkode: e4a96...c89

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sender en klem til deg og datteren din. Håper legen gir en oppklaring fort!

Anonymkode: e4a96...c89

Takk, uff ikke noe gøy når man blir så bekymret.

Skrevet

Ville ringt legevakten. Det er ikke sikkert det er nødvendig, men da får du beskjed på telefon om at dere kan vente til legen åpner av fagfolk.

Svimmelhet kan være alt fra krystallsyken og dehydrering til migrene og mer alvorlige ting, men når hun ikke klarer å stå oppreist i det hele tatt ville jeg heller ringt en gang for mye.

Masse god bedring til jenta, og lykke til.

Anonymkode: d7651...bdb

Skrevet

Jeg ville også ringt legevakta.. Hun trenger kanskje undersøkelser fra sykehuset 

Anonymkode: 989ec...b6c

Skrevet

Ring legevakt du. Svimmel er ett symptom de tar seriøst

Anonymkode: 2714d...db6

Annonse

Skrevet

Klem til dere❤️❤️❤️

Anonymkode: 1efc7...9e7

Skrevet

Jeg hadde faktisk ringt ambulansen, jeg. Så svimmel at man ikke kan stå oppreist er alvorlig. 

Anonymkode: 77f76...9c6

Skrevet

Kanskje krystallsyken utløst av bihulebetennelsen? 
Ta uansett kontakt med legevakten som vil vurdere om ambulanse skal komme eller om dere drar inn på kontroll selv. 
Gode tanker til deg og datteren din. 

Anonymkode: 90c7d...344

Skrevet

Lykke til med dattern og håper dere finner ut av det i dag ❤️ . Behøver ikke være så alvorlig som svulst.

Skrevet

God bedring, bare ring du.

Anonymkode: 5e7a1...a1f

Skrevet

Håper du tar raskt kontakt med lege, og at du insisterer på på bli tatt alvorlig. Legevakt 116117, evt. 113.

Anonymkode: 74167...b12

Skrevet

Oida! Jeg var slik da jeg hadde kraftig krystallsyken og migrene da jeg var 13 år, så jeg forstår godt at dere er redde. Ring legevakt hvis det er for lenge å vente på legekontoret skal åpne. Masse god bedring ❤️

Anonymkode: 72dd3...cd0

Annonse

Skrevet

Krysser fingrene for at det er noe ufarlig som går over ❤️ Lykke til hos legen! ❤️

Anonymkode: 1fae8...a5c

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret, og du gjør rett i å kontakte lege og be om en ordentlig utredning. Det kan skyldes alvorlige ting, men heldigvis er det mange ufarlige tilstander som kan gi svimmelhet også. Lykke til!

Anonymkode: a2e0f...1d6

Skrevet

Takk for alle svar. Vi har legetime nå kl.13.10 så får vi se hva hun vurderer videre. 
Håper det er noe ufarlig. 

Skrevet

God bedring! Med tette bihuler er svimmelhet ikke uvanlig. 

Anonymkode: 54287...750

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

God bedring! Med tette bihuler er svimmelhet ikke uvanlig. 

Anonymkode: 54287...750

Å takk. Hun har i flere dager hatt hidepine som sitter over øyebryn og veldig vondt når vi tar på kinnene.

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen? God bedring til datteren din!

Anonymkode: 9cd7f...9b2

Skrevet

Legen ville begynne med blodprøver, sjekke jern og d vitamin, samt andre ting. Mente også at det kunne komme av bihulene og at vi bør fullfører behandlingen som er startet ifht det. Kunne også vært dehydrert.  Hun er bedre nå bare slapp og sliten. Nå er jeg redd for at hun våkner svimmel imorgen også. Spurte hva vi skulle gjøre om dette fortsatte og da mente hun at jeg skulle ha litt is i magen.

Skrevet

Det er ganske vanlig ved krystallsyke at man merker det når man snur seg i senga, eller står opp, om morningen. Det du beskriver høres ut som da jeg fikk krystallsyke. Jeg har også problemer med bihulene, men det kan jo være bare tilfeldig... Det er veldig skremmende å oppleve. Er hun testet for korona forresten?  Blir hun like svimmel igjen så har jeg ville ringe legevakt eller 113. Min fastlege ville og «se det an» da jeg var svimmel første dagen, og tok det ikke på alvor. Neste dag våknet jeg mye verre, og ble innlagt på sykehuset. For meg syns jeg det hjalp å ligge med hodet høyt, og hvile MYE. 

Anonymkode: 691b1...6fe

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er ganske vanlig ved krystallsyke at man merker det når man snur seg i senga, eller står opp, om morningen. Det du beskriver høres ut som da jeg fikk krystallsyke. Jeg har også problemer med bihulene, men det kan jo være bare tilfeldig... Det er veldig skremmende å oppleve. Er hun testet for korona forresten?  Blir hun like svimmel igjen så har jeg ville ringe legevakt eller 113. Min fastlege ville og «se det an» da jeg var svimmel første dagen, og tok det ikke på alvor. Neste dag våknet jeg mye verre, og ble innlagt på sykehuset. For meg syns jeg det hjalp å ligge med hodet høyt, og hvile MYE. 

Er ikke krystallsyken uvanlig hos barn?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke krystallsyken uvanlig hos barn?

Det er visst ikke så vanlig, nei, men det skjer jo. Det var jo en annen som svarte over her, som hadde fått det som 13-åring. Det er jo mye annet det kan være, og det må undersøkes ordentlig, men det er jo greit å vite at selv om det er skremmende og veldig ubehagelig, så KAN det være krystallsyke, som ihvertfall ikke er farlig. 

Skrevet

Kan være virus på balansenerven?

Anonymkode: 5b24c...6ec

Skrevet

Håper det går bra med datteren din, og at dere har fått svar, HI 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...