Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I stad måtte jeg innom butikken. Ved den hylla jeg skulle ha noe stod en ansatt og fylte inn varer. Hun så at jeg kom, men flyttet seg ikke. Så jeg snudde ryggen mot henne og gikk forbi og hentet varen. Var kanskje en halv meter unna henne i 5 sekunder. Så sier hun : ja, så var det 1 meteren da... Nå tenker jeg at vi må ikke bli hysteriske. Begge hadde munnbind og ryggen mot hverandre i 5 sekunder. 

Jeg jobber som renholder på en skole, og det hender at noen ungdommer svinser forbi meg uten at det er 1 meter, og vi bruker ikke munnbind.  Men jeg kan ikke bli hysterisk.... 

Anonymkode: b17ce...365

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413346-munnbind-og-1-meter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik som mediene har holdt på nå i snart et år, er det ikke rart folk blir skremt. Store, rullende krigstyper i rødt og gult. De skremmer oss helt bevisst, ikke rart de fleste lar seg påvirke. Men hvis man leter litt selv, er litt kritisk, kan man moderere det litt. Se her hva jeg fant på FHIs sider:

I uke 1 i 2020 var det 690 positive influensaprøver. 163 var innlagt.

I uke 1 i 2021 var det 4589 positive koronaprøver. 104 var innlagt.

Anonymkode: 40af2...8ad

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du bør holde en meter uansett. Munnbind kommer i tillegg, ikke i steden for avstand.

Anonymkode: 1d668...a72

Munnbind kommer der det ikke er mulig å holde en meter. 5 sekunder med ryggen mot hverandre er ingenting å rope opp om. Jeg pleier å holde meteren altså,  får jeg covid 19 dør jeg. Men den der var innafor, mener jeg. 

Anonymkode: 21e1a...453

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du bør holde en meter uansett. Munnbind kommer i tillegg, ikke i steden for avstand.

Ifølge myndighetene skal man bruke munnbind der man ikke kan holde en meters avstand. https://www.tv2.no/a/11737254/

Anonymkode: ae5ff...251

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ifølge myndighetene skal man bruke munnbind der man ikke kan holde en meters avstand. https://www.tv2.no/a/11737254/

Ja, men her kunne hi holdt avstand. 2 m avstand er nesten 100% beskyttelse. Munnbind er ca 40% beskyttelse. Det er bedrecenn ingenting, men på langt nær noe godt alternativ.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men her kunne hi holdt avstand. 2 m avstand er nesten 100% beskyttelse. Munnbind er ca 40% beskyttelse. Det er bedrecenn ingenting, men på langt nær noe godt alternativ.

Hvordan kunne hun ha holdt avstand og samtidig fått handlet? Hvis den ansatte stod midt i veien for henne? Eller skulle hun ha dratt til en annen butikk og håpet på at ingen stod foran hylla der varene hun trengte, var plassert?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En annen ting, hvordan smitter man hverandre via dråpesmitte når begge har på munnbind, og man står med ryggen til hverandre? Hoster man med ryggen eller rompa? Nå er det måte på hysteri i samfunnet altså.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan kunne hun ha holdt avstand og samtidig fått handlet? Hvis den ansatte stod midt i veien for henne? Eller skulle hun ha dratt til en annen butikk og håpet på at ingen stod foran hylla der varene hun trengte, var plassert?

Hvis den ansatte står midt forran spør man pent om å få komme frem.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

En annen ting, hvordan smitter man hverandre via dråpesmitte når begge har på munnbind, og man står med ryggen til hverandre? Hoster man med ryggen eller rompa? Nå er det måte på hysteri i samfunnet altså.

Munnbindene fanger ikke opp alt og selv om man står med ryggen til kan man bevege seg inn i området der det dinnes dråper med smitte.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Munnbindene fanger ikke opp alt og selv om man står med ryggen til kan man bevege seg inn i området der det dinnes dråper med smitte.

Dette er altså hysteri. Selv om viruset er smittsomt, er det måte på hvor lett det smitter. Har man munnbind på, er det ikke slik at man får inn masse partikler som flyr fra bak ryggen din. Særlig hvis den andre personen også har munnbind på. 

Dette er altså hysteri. Selv om viruset er smittsomt, er det måte på hvor lett det smitter. Har man munnbind på, er det ikke slik at man får inn masse partikler som flyr fra bak ryggen din. Særlig hvis den andre personen også har munnbind på. 

Som tegelgår det fint, men faren er der. Å ta det ekstra skrittet til siden eller vente til personen som står i veien har flyttet seg er noen av de små dråpene vi bør gjøre i hverdagen for sammen å holde viruset nede.

Annonse

Som tegelgår det fint, men faren er der. Å ta det ekstra skrittet til siden eller vente til personen som står i veien har flyttet seg er noen av de små dråpene vi bør gjøre i hverdagen for sammen å holde viruset nede.

Nå er jeg sjelden på butikken. Men skulle jeg holdt minst 1 m avstand til alle. Så hadde jeg enten ikke kunne handlet, eller det hadde tatt en evighet, for folk flytter seg ikke, og skal gjerne stå i veien i en evighet. Jeg bruker selvfølgelig munnbind, og gjør som TS, prøver å holde så god avstand som mulig, og må jeg gå forbi, så går jeg med ryggen mot den andre.

Anonymkode: fbf9b...a02

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vi må også få hverdagen til å gå opp. Å bruke opptil en time på butikken og vente til folk er ferdig med å glane 10 minutter på en hylle, ferdig å prate med hverandre, ansatte er ferdig med å fylle på varer osv, er ikke gjennomførbart i en travel hverdag med jobb, barn, treninger osv. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg antar HI ikke er stum, så da går det an å åpne munnen sin og spørre. Det er faktisk veldig enkelt, jeg anbefaler alle å prøve det en gang. Utover det, var det utrolig tåpelig av den ansatte å ikke flytte seg når en kunde åpenbart vil ha tak i noe.

Anonymkode: b0ce3...112

• Opprett ny...