Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #51 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Nå må du slutte å tulle å tøyse med meg. Jeg har sagt det flere ganger nå! Det han sier er greit nok, hans mening. Han sier kirken aksepterer ikke homofile så hvorfor vil de homofile være en del av kirken. Altså, drit i hva kirken mener, og finn noen som aksepterer deg. Tanken er god den. Så oppstår problemet mitt. HVORFOR skal homofile akseptere å bli diskriminert av kirken? Er det ikke likeverdige? Jeg mener at de har nøyaktig de samme rettighetene som deg og meg. Det burde ikke være et spørsmål en gang dette med legning. Ved å bare trekke på skuldrene å si, ok da gifter jeg meg et annet sted er å akseptere det utdaterte synet enkelte i kirken har. Nei! Vi skal ikke akseptere slike holdninger i kirken. Derfor mener jeg at han sender ut feil signaler. Homofile skal ikke måtte finne sin egen arena for giftemål. De skal aksepteres på lik linje som de heterofile. Utover det så liker jeg den figuren han har gjort i Farmen. Det handler ikke om å like/ikke like. Det handler om at jeg synes han sender feil signaler. Aksepter ikke kjemp. Jeg vil alltid kjempe for likeverdige rettigheter. Anonymkode: 01670...1d5 Så lenge folket tvinger seg inn i kirken TIL TROSS FOR homofientlig holdning, så beholder kirken sin posisjon og makt. Om de av oss som ikke identifiserer oss med kirkens holdninger og verdier istedet trakk oss bort fra kirken, hvor står da kirken? Kvinner og homofile blir aldri likeverdige i kirken, FORDI bibelen er den kristne rettesnor. Og bibelen sier at kvinner skal tie, og homofili er synd. Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #52 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men hva om alle som ikke kan identifisere seg med kirken og dens holdninger og verdier, trakk seg ut? Hvor mange medlemmer sto igjen? Hva er det som gjør at mennesker ønsker å være en del av et register til en organisasjon som har slike holdninger? Er det rammene rundt de ulike seremoniene? Dåp, bryllup, begravelse? Hva om man virkelig hadde en annen type kirke, med vakre rammer rundt disse seremoniene? Der folk kunne praktisere sin tro UTEN disse homofientlige holdningene? Jeg syns han filosoferer godt. Selv vil jeg ikke ha noe med kirken å gjøre pga synet på homofile og kvinner bl a. Jeg er heller ikke religiøs. Jeg skulle ønske det var seremonihus som kunne skape vakre rammer rundt f eks bryllup slik at det var et reelt alternativ for de som ønsker en slik type bryllup. Anonymkode: e9e25...767 Så du vil ikke ha noe å gjøre med kirken, fordi du ikke kan identifisere deg med bibelens holdninger og verdier. Men kirkens/bibelens ritualer vil du skal gjennomføres i en annen type seremonihus? Her var det mye som skurret 🤔 Anonymkode: 95bc2...4da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #53 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men har DU lest Bibelen. Står ganske mye annet tøv der også. Så hvorfor skal det lille som står der om homofili håndheves når dagens moderne samfunn ikke synes steining av folk som jobber på søndager er ok lengre feks. Å støtte seg på at det står i Bibelen er for dumt. Hvis man skal etterleve Bibelen så tipper jeg også du vil oppleve trakassering og utenforskap. At han er hvit er et poeng da han trolig aldri har opplevd trakassering og bli holdt utenfor. Hva vet han om å bli nektet ting basert på noe man ikke rår over? Mange homofile er troende, skal de utestenges pga sin legning? Gi opp sin tro? Det er kirken som må endres, ikke de homofile. Og gidder man se litt utover Norges grenser så er det fortsatt svært vanskelig å være homofil enkelte steder. Å legge skyld på de homofile og si, hvorfor vil de gifte seg i kirken? Fordi det er deres rett som menneske. De er likeverdig. Anonymkode: 01670...1d5 Jeg har lest Bibelen, ja. Jeg vokste opp med søndagsskole, og en far som var kirketjener. Bibelen er relevant i diskusjonen, fordi Öde påpeker at Bibelen ikke anerkjennes likekjønnet ekteskap. Det er et rent faktum. At det står mye annet man ikke håndhever, er irrelevant. Denne diskusjonen handlet om hvorvidt Bibelen fremmer et forhold mellom likekjønnet. Svaret er nei. Han undrer seg over hvorfor man vil gifte seg i en bygning, som er bygget på det grunnlaget at man som homofil ikke er elsket av Gud. Og det er jo en god diskusjon å ha, uten at man trenger å bli krenket. Det er jo sant. Den norske kirke vier likekjønnede, og det er som det burde være i et moderne samfunn (slik Öde også påpeker). Men hva Bibelen sier, er ikke like varmt og hjertelig. Anonymkode: 74abc...5d4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #54 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du vil ikke ha noe å gjøre med kirken, fordi du ikke kan identifisere deg med bibelens holdninger og verdier. Men kirkens/bibelens ritualer vil du skal gjennomføres i en annen type seremonihus? Her var det mye som skurret 🤔 Anonymkode: 95bc2...4da Det du kaller for "kirkens/bibelens ritualer" (som jeg regner med er bryllup, barnedåp osv) er etablerte tradisjoner for folk flest, og tradisjoner er viktige for de fleste. Det er heller ikke slik at ritualer er forbeholdt religionen. Det har både i før-kristen tid, og for mange stammer blant urbefolkning, vært vanlig med ulike ritualer for å markere overganger i livet. Å tro at slike ritualer tilhører kristendommen eller kirken er svært kunnskapsløst. Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #55 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå må du slutte å tulle å tøyse med meg. Jeg har sagt det flere ganger nå! Det han sier er greit nok, hans mening. Han sier kirken aksepterer ikke homofile så hvorfor vil de homofile være en del av kirken. Altså, drit i hva kirken mener, og finn noen som aksepterer deg. Tanken er god den. Så oppstår problemet mitt. HVORFOR skal homofile akseptere å bli diskriminert av kirken? Er det ikke likeverdige? Jeg mener at de har nøyaktig de samme rettighetene som deg og meg. Det burde ikke være et spørsmål en gang dette med legning. Ved å bare trekke på skuldrene å si, ok da gifter jeg meg et annet sted er å akseptere det utdaterte synet enkelte i kirken har. Nei! Vi skal ikke akseptere slike holdninger i kirken. Derfor mener jeg at han sender ut feil signaler. Homofile skal ikke måtte finne sin egen arena for giftemål. De skal aksepteres på lik linje som de heterofile. Utover det så liker jeg den figuren han har gjort i Farmen. Det handler ikke om å like/ikke like. Det handler om at jeg synes han sender feil signaler. Aksepter ikke kjemp. Jeg vil alltid kjempe for likeverdige rettigheter. Anonymkode: 01670...1d5 Skal ingen institusjon eller organisasjon få ekskludere? Alle institusjoner, som for eksempel religiøse (nå tenker jeg alle religioner som finnes), skal måtte tilpasse seg folkemeningen? Anonymkode: 8f0ba...71f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #56 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og jeg synes hans vinkling er hårreisende. Fordi KIRKEN er slik så skal homofile innfinne seg med dette og stå på siden av noe de ønsker å være en del av? Jeg sier ikke at han er homofob, jeg sier det er lett å si for en mann som ikke står utenfor. Det handler ikke om homofili. Det handler om at en gruppe mennesker «bare kan finne noe annet å gjøre» Så lett liksom. Det han sier, de får akseptere diskrimineringen. NEI!!! Jeg aksepterer ikke diskriminering. Anonymkode: 01670...1d5 Det er jo ikke det han sier i det hele tatt. Anonymkode: 0c379...ca2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #57 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er jo ikke det han sier i det hele tatt. Anonymkode: 0c379...ca2 Jo det er dét. Han er på nytt intervjuet av tv2 og sier det slik. Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #58 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det du kaller for "kirkens/bibelens ritualer" (som jeg regner med er bryllup, barnedåp osv) er etablerte tradisjoner for folk flest, og tradisjoner er viktige for de fleste. Det er heller ikke slik at ritualer er forbeholdt religionen. Det har både i før-kristen tid, og for mange stammer blant urbefolkning, vært vanlig med ulike ritualer for å markere overganger i livet. Å tro at slike ritualer tilhører kristendommen eller kirken er svært kunnskapsløst. Anonymkode: e9e25...767 Slutt å kalle alle andre kunnskapsløse, når du er den som sliter med forståelsen. Ja, disse ritualene finnes både i religion og utenfor religion, men når man velger å praktisere de forskjellige ritualene i en bygning tilhørende en spesiell religion, så blir det jo religiøst. Det er ikke tilfeldig om du konfirmerer deg i kirke, tempel eller synagoge. Det er et bevisst valg. Hvis ikke religion er relevant for deg som person, så gir det mer mening å utføre rituale utenfor religiøs plattform. Anonymkode: 74abc...5d4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #59 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jo det er dét. Han er på nytt intervjuet av tv2 og sier det slik. Anonymkode: 01670...1d5 Han deler ikke et politisk korrekt syn på homofili. Jeg er ikke enig i synet hans, men jeg skjønner tankegangen. Forøvrig kan jeg ikke si at noe av det han svarer er fordomsfullt eller dømmende. Det er fremdeles lov å ha egne synspunkt. Han mener jo ikke noe om det er riktig eller galt å være homofil. Vi kan ikke begynne å tvinge mennesker til å mene det samme som oss eller legge personlige føringer for hvem son har lov til å mene hva. Du kan være uenig i hva han mener, det er helt greit. Det er ikke så farlig at folk har forskjellige meninger. Hans oppvekst er virkelig irrelevant. Anonymkode: 99da6...177 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #60 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han deler ikke et politisk korrekt syn på homofili. Jeg er ikke enig i synet hans, men jeg skjønner tankegangen. Forøvrig kan jeg ikke si at noe av det han svarer er fordomsfullt eller dømmende. Det er fremdeles lov å ha egne synspunkt. Han mener jo ikke noe om det er riktig eller galt å være homofil. Vi kan ikke begynne å tvinge mennesker til å mene det samme som oss eller legge personlige føringer for hvem son har lov til å mene hva. Du kan være uenig i hva han mener, det er helt greit. Det er ikke så farlig at folk har forskjellige meninger. Hans oppvekst er virkelig irrelevant. Anonymkode: 99da6...177 Rettelse, syn på homofilt kirkelig ekteskap. Anonymkode: 99da6...177 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #61 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Slutt å kalle alle andre kunnskapsløse, når du er den som sliter med forståelsen. Ja, disse ritualene finnes både i religion og utenfor religion, men når man velger å praktisere de forskjellige ritualene i en bygning tilhørende en spesiell religion, så blir det jo religiøst. Det er ikke tilfeldig om du konfirmerer deg i kirke, tempel eller synagoge. Det er et bevisst valg. Hvis ikke religion er relevant for deg som person, så gir det mer mening å utføre rituale utenfor religiøs plattform. Anonymkode: 74abc...5d4 Det et dette som er så merkelig. De færreste er kristne, likevel insisterer så uendelig mange ikke-kristne på å døpe og konfirmere barna sine og å gifte seg i kirka. Ikke bare vil de utføre disse ritualene i kirka hvis tro de overhode ikke deler, de insisterer også på at kirka skal tro og mene det samme som dem innen ulike spørsmål. Innenfor hvilke andre religioner insisterer ikke-religiøse på at trossamfunnene de ikke tilhører skal rette seg etter deres personlige meninger om ting? Hvis man ikke er troende, og ikke deler kirkas standpunkt i ulike saker, er det ikke da like så greit å bare gi beng i hele kirka? Anonymkode: 8f0ba...71f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #62 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det et dette som er så merkelig. De færreste er kristne, likevel insisterer så uendelig mange ikke-kristne på å døpe og konfirmere barna sine og å gifte seg i kirka. Ikke bare vil de utføre disse ritualene i kirka hvis tro de overhode ikke deler, de insisterer også på at kirka skal tro og mene det samme som dem innen ulike spørsmål. Innenfor hvilke andre religioner insisterer ikke-religiøse på at trossamfunnene de ikke tilhører skal rette seg etter deres personlige meninger om ting? Hvis man ikke er troende, og ikke deler kirkas standpunkt i ulike saker, er det ikke da like så greit å bare gi beng i hele kirka? Anonymkode: 8f0ba...71f Dette er kjernen! Jeg er imot det kirka står for, ergo vil jeg ikke gifte meg i kirka! Det var DET Øde sa! Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #63 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Han deler ikke et politisk korrekt syn på homofili. Jeg er ikke enig i synet hans, men jeg skjønner tankegangen. Forøvrig kan jeg ikke si at noe av det han svarer er fordomsfullt eller dømmende. Det er fremdeles lov å ha egne synspunkt. Han mener jo ikke noe om det er riktig eller galt å være homofil. Vi kan ikke begynne å tvinge mennesker til å mene det samme som oss eller legge personlige føringer for hvem son har lov til å mene hva. Du kan være uenig i hva han mener, det er helt greit. Det er ikke så farlig at folk har forskjellige meninger. Hans oppvekst er virkelig irrelevant. Anonymkode: 99da6...177 Er folka her ravende gale. Det er ingen som tvinger noen. Han sier det han sier, lite rom for tolkning der. Jeg sier ikke noen skal være enig. Likefullt har han sagt det han har sagt og jeg er uenig. Så kommer det folk inn og sier han sa ikke dét..... jo han sa jo det og det er dét jeg diskuterer. Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #64 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er folka her ravende gale. Det er ingen som tvinger noen. Han sier det han sier, lite rom for tolkning der. Jeg sier ikke noen skal være enig. Likefullt har han sagt det han har sagt og jeg er uenig. Så kommer det folk inn og sier han sa ikke dét..... jo han sa jo det og det er dét jeg diskuterer. Anonymkode: 01670...1d5 Men da har du ikke forstått det han faktisk sa! Akkurat slik som hun bloggeren ikke evnet å få tak i det han sa. Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #65 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Dette er kjernen! Jeg er imot det kirka står for, ergo vil jeg ikke gifte meg i kirka! Det var DET Øde sa! Anonymkode: e9e25...767 Å være mot det kirka står for kan vi være enige i. Men at folk som vil tilhøre kirka ikke skal få tilhøre den fordi de er født med den legningen de er født med er en annen diskusjon, og dét jeg diskuterer. For det er jo det han sier. Hvorfor ønske å tilhøre noe som har en fiendtlig holdning ovenfor deg. Jeg sier det er en rettighet de har. Det er homofile prester, man kan gjerne leve i homofilt samliv men enkelte vil ikke vie de homofile. At de da skal søke et annet sted eller danne sin egne kristne tro på siden av den som alt eksisterer er bare merkelig. Jeg sier ikke at du har feil i din mening, men du er svært ivrig i å si at jeg har feil. At jeg har hørt feil. Det må kunne diskuteres og enes om å være uenig. Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #66 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men da har du ikke forstått det han faktisk sa! Akkurat slik som hun bloggeren ikke evnet å få tak i det han sa. Anonymkode: e9e25...767 Ok, du som har forstått det. Forklar med enkle ord, hva sa han og hva mente han? Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #67 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Er folka her ravende gale. Det er ingen som tvinger noen. Han sier det han sier, lite rom for tolkning der. Jeg sier ikke noen skal være enig. Likefullt har han sagt det han har sagt og jeg er uenig. Så kommer det folk inn og sier han sa ikke dét..... jo han sa jo det og det er dét jeg diskuterer. Anonymkode: 01670...1d5 Mulig anonymkodene går om hverandre her, men når diskusjonen går på at han er hvit og privilegert, kunnskapsløs og dum, da diskuteres ikke bare hva han har sagt. Anonymkode: 99da6...177 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #68 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ok, du som har forstått det. Forklar med enkle ord, hva sa han og hva mente han? Anonymkode: 01670...1d5 Han sa at han ikke kunne forstå at homofile ønsket å gifte seg i en kirke som er homofientlig. Om kirken var heterofiendtlig, ville ikke han ha giftet seg der. Det var DET han sa! Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #69 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor ønske å tilhøre noe som har en fiendtlig holdning ovenfor deg. Jeg sier det er en rettighet de har. Anonymkode: 01670...1d5 ER det en rettighet de har, eller mener du det burde være en rettighet? Hvem skal i så fall bestemme hvem som skal ha hvilke rettigheter? Skal alle trossamfunn være forpliktet til å inkludere alle som vil inn? Kan jeg kreve å bli viet til en kvinne av en kvinnelig imam i en moské? Er det en rettighet jeg har? Anonymkode: 8f0ba...71f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #70 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han sa at han ikke kunne forstå at homofile ønsket å gifte seg i en kirke som er homofientlig. Om kirken var heterofiendtlig, ville ikke han ha giftet seg der. Det var DET han sa! Anonymkode: e9e25...767 Og bare for å tilføye: jeg er helt enig! Jeg vil ikke sette mine ben i en kirke som forfekter et slikt menneskesyn! Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #71 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mulig anonymkodene går om hverandre her, men når diskusjonen går på at han er hvit og privilegert, kunnskapsløs og dum, da diskuteres ikke bare hva han har sagt. Anonymkode: 99da6...177 Jeg har sagt han er hvit privilegert aldri sagt han er dum. For det er han ikke. Årsaken til at jeg sier hvit er at han neppe har opplevd noen som helst form for diskriminering med bakgrunn i noe han ikke kan noe for. Legning eller etnisitet (da med tanke på debattene i høst) Jeg synes det er helt innafor å påpeke det. Han fremstår som kunnskapsløs rundt dette med homofili ja og det har jeg sagt. Kampen for de homofiles rettigheter pågår fortsatt. Han er dessverre ikke helt oppdatert på temaet. Han sier, Vi lever i en tid hvor homofile har det svært gunstig. Jeg angriper ikke Øde, jeg sier ikke han er dum, jeg sier denne uttalelsen er lite gjennomtenkt og vitner om at på dette området er det noen huller i kunnskapen. Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #72 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): ER det en rettighet de har, eller mener du det burde være en rettighet? Hvem skal i så fall bestemme hvem som skal ha hvilke rettigheter? Skal alle trossamfunn være forpliktet til å inkludere alle som vil inn? Kan jeg kreve å bli viet til en kvinne av en kvinnelig imam i en moské? Er det en rettighet jeg har? Anonymkode: 8f0ba...71f Selvsagt er det en rettighet å få lov til å bli viet i det trossamfunnet man tilhører! Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #73 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sagt han er hvit privilegert aldri sagt han er dum. For det er han ikke. Årsaken til at jeg sier hvit er at han neppe har opplevd noen som helst form for diskriminering med bakgrunn i noe han ikke kan noe for. Legning eller etnisitet (da med tanke på debattene i høst) Jeg synes det er helt innafor å påpeke det. Han fremstår som kunnskapsløs rundt dette med homofili ja og det har jeg sagt. Kampen for de homofiles rettigheter pågår fortsatt. Han er dessverre ikke helt oppdatert på temaet. Han sier, Vi lever i en tid hvor homofile har det svært gunstig. Jeg angriper ikke Øde, jeg sier ikke han er dum, jeg sier denne uttalelsen er lite gjennomtenkt og vitner om at på dette området er det noen huller i kunnskapen. Anonymkode: 01670...1d5 Tvert imot tror jeg gutten er lynende intelligent, og derfor blir ikke hans budskap forstått verken av bloggeren eller flere på dette forumet. Jeg kan forresten tenke meg at han har opplevd utenforskap og ekskludering. Har nok ikke vært bare enkelt å vokse opp med så kunstneriske og kjente foreldre. Anonymkode: e9e25...767 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #74 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): ER det en rettighet de har, eller mener du det burde være en rettighet? Hvem skal i så fall bestemme hvem som skal ha hvilke rettigheter? Skal alle trossamfunn være forpliktet til å inkludere alle som vil inn? Kan jeg kreve å bli viet til en kvinne av en kvinnelig imam i en moské? Er det en rettighet jeg har? Anonymkode: 8f0ba...71f Forøvrig er ekteskap mellom likekjønnede lovlig i Norge så kirken stiller seg over loven. Men det er jo takk og lov færre og færre prester som mener de kan reservere seg mot dette. Og det er merkelig at de tillater homofile i de fleste settinger i kirka, til og med biskop kan man bli, men ekteskap, nei det er fæle greier. Vi skal fortsette å kjempe for likestilling for homofile i den norske kirke. Anonymkode: 01670...1d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #75 Del Skrevet 20. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg har sagt han er hvit privilegert aldri sagt han er dum. For det er han ikke. Årsaken til at jeg sier hvit er at han neppe har opplevd noen som helst form for diskriminering med bakgrunn i noe han ikke kan noe for. Legning eller etnisitet (da med tanke på debattene i høst) Jeg synes det er helt innafor å påpeke det. Han fremstår som kunnskapsløs rundt dette med homofili ja og det har jeg sagt. Kampen for de homofiles rettigheter pågår fortsatt. Han er dessverre ikke helt oppdatert på temaet. Han sier, Vi lever i en tid hvor homofile har det svært gunstig. Jeg angriper ikke Øde, jeg sier ikke han er dum, jeg sier denne uttalelsen er lite gjennomtenkt og vitner om at på dette området er det noen huller i kunnskapen. Anonymkode: 01670...1d5 Du forstår jo fremdeles ikke det han sier. Anonymkode: 0c379...ca2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413341-%C3%B8de-i-farmen/page/3/#findComment-149472614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå