Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg krever kopi av testen fra mine ansatte. 

Anonymkode: 90a54...a9e

Det har du IKKE rett til å gjøre! Like lite som du ikke har krav å vite hvorfor en ansatt er sykmeldt 

Nei, det tror jeg ikke. Jobber i bhg og flere av mine kolleger har testet seg i løpet av det siste året. Er ganske sikker på at ikke de måtte fremlegge testsvar. Jeg tror heller ikke ledelsen tviler på at en ansatt hos oss kommer tilbake før testsvar. Er vel heller omvendt 🤣

Anonymkode: 28610...9c8

Vi skal gi beskjed når vi tester oss og svaret. 
Vi er mange på jobb,så om noen tester seg av en eller annen grunn så er tersken for å dra på jobb enda mindre. Vi har kontakt med mange kunder hver dag, så det er igrunn flaks ingen av oss har blitt smittet og ingen av oss vil være den som blir sett rart på om formen ikke er helt på topp. 

Anonymkode: 134db...c91

TinaK 1990 skrev (1 time siden):

Det har du IKKE rett til å gjøre! Like lite som du ikke har krav å vite hvorfor en ansatt er sykmeldt 

Det kommer an på arbeidet og de ansatte det. Og i yrket vi er i hvor vi bytter arbeidsplass nesten daglig og jobber i en av de mest utsatte bransjene, så må vi ha strenge regler på arbeidsplassene. Til og med kundene være krever å vite at det er negative tester på alle ansatte og det må dokumenteres om de har vært borte grunnet sykdom.

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Holder med å gi muntlig. Er det smitte ville de jo fått vite det uansett pga nærkontakt. 

Anonymkode: e73b9...4b7

Nei.

Kun de som har vært i kontakt med den syke 48 timer før testing eller symptomer, informeres om at de er nærkontakter.

Anonymkode: 9ce4f...1df

Hos oss må man det. Desverre ser vi en tendens til utnytting av systemet så alle må vise attest for å vise at de faktisk har tatt testen. Likevel utnytter folk det. Flere har tatt 4-5 tester...ringer seg inn småsyk mandag...ser det an på tirsdag...tester seg onsdag og er vekke ut uken. Ikke en eneste av de ansatte har testet seg en fredag. 

Anonymkode: 2c6bc...ec1

Anonym bruker skrev (På 19.1.2021 den 18.22):

Jeg krever kopi av testen fra mine ansatte. 

Så sant du ikke er en viss diktator i Nord-Korea, så kan du ikke KREVE det nei. Uansett jobb i Norge! 

Anonymkode: 35b43...c80

• Opprett ny...