Gå til innhold

Tv serien ulven kommer på NRK

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har sett den enda så stopp, inneholder spoiler! 

Etter å ha sett serien satt jeg igjen med spm hva skjer med moren? Ingenting? Hun har jo ikke akkurat beskyttet barna sine, i tillegg løy hun, og "ofret" dattera for å beskytte seg selv. Dårlig historie med menn også. Ville det ført til oppfølging av dem? Ser jo at det sikkert skader mer enn gagner og ta dem vekk fra mor, men en slik mor er jo heller ikke bra? Hun setter jo seg selv og en kjæreste før barna. Ble bare så sur på den morra. 

Anonymkode: 47ba3...397

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413319-tv-serien-ulven-kommer-p%C3%A5-nrk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at i en slik situasjon vil mor få tett oppfølging fra barnevernet i lang tid. De slipper henne nok ikke så lett, så for barnas skyld så tenker jeg at de er blitt sett og får den hjelpen de trenger. 

Det finnes for øvrig mange slike mødre. Jenta i serien er jo knallsterk som klarer å stå i det hele veien! Mor er hjernevasket og har kanskje en brokete oppvekst selv, som gjør henne miljøskadet og videre ute av stand til å vurdere hva som er best for barna og seg selv. 

En veldig bra serie 🙂

Endret av Sommerkroppen 2029

På slutten av serien ser man at mannen fra bv prater med far og tilbyr sin hjelp når han er ferdig å sone. Han sier han skal hjelpe hele familien. Det kommer nok ikke så godt frem i serien men det er nok snakk om langvarig oppfølging av familien. 

Ja mor burde gå fra han for lenge siden, og er ikke lett for en 14 åring, men hun beskyttet jo moren,men samtidlig satt dessverre moren seg i en helt teit situasjon og nektet for alt.

Hun skulle sagt fra starten av at hun ble slått, jeg trodde seriøst han skulle drepe henne i siste episode, heldigvis gjorde han ikke det.

Glad Lars hørte på Holly enda hun løy om akkurat det.

veldig bra serie for øvrig

Anonymkode: 7beac...8a7

Jeg og ble sur på mora. Mer sur på henne enn faren nesten.

Dette er nok ikke uvanlig. Tankevekkende hvor greit alt så ut på overflaten. Hvordan minste gutten vernet sin voldelige far og feige mor.

Også skremmende å se offerrollen til far. Han var det eneste offeret og rystet over tiltakene. Typisk!! 
Der finnes ikke foreldre omtrent som sier; ja jeg er skyldig og er en elendig forelder. 
Spesielt når de er ressurssterke og har fasade.

Selvfølgelig finnes det historier der foreldre er offer for et system og. Men vi trenger mer fokus på denne siden av saken og. 

Anonymkode: b49d8...69c

Annonse

Det er relativt vanlig at familier hvor en voldsutsatt forelder og barn kommer seg bort, får langvarig oppfølging etter opphold på krisesenter. Og ja, det er forståelig at du blir irritert på henne - men mekanismene i en voldsfamilie er ganske komplekse. Det er handler ikke om at de ikke behøver være oppegående mennesker, men man fanges i en syk dynamikk. Ofte kvinner (i blant menn) som har en relasjonell sårbarhet fra før.

Jeg har jobbet lenge i barnevernet, og opplever serien som ganske virkelighetsnær når det kommer til beskrivelsen av kompleksitet og saksdynamikken. Selv om den er lite realistisk når det kommer til selve saksbehandlingsbiten (det ville vært flere samtaler, flere møter, flere komparentopplysninger på ordentlig - og man har ikke en enslig cowboy som driver og dumper innom folk på jobb uten forvarsel for å ta opp ekstremt vanskelige ting med dem). 

Anonymkode: 3fe48...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...