Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Skrevet 18. januar 2021 finnes det utskiftbare pinner i 2,5 mm? Finner ikke noe når jeg leter på diverse nettbutikker. Tuppen av pinnen på rundpinnen jeg strikker med har fliset seg, så jeg trenger ny (igjen) og vil helst ha utskiftbare. Strikker vanligvis med pinner i tre, men er åpen for å teste hva som helst, og setter stor pris på link til nettbutikk. Anonymkode: 01b22...f14
Valkyriemamma Skrevet 18. januar 2021 #2 Skrevet 18. januar 2021 Eg har berre sett utskiftbare ned til str. 3. Har sikkert med feste mellom pinne og vaier er for tykk til pinne 2,5. Det er min teori. Har ikkje spurt nokon, så korrigerer meg om eg tar feil! 😊
Himmel og hav Skrevet 18. januar 2021 #3 Skrevet 18. januar 2021 Jeg strikker bare med trepinner og helst de utskiftbare. Jeg spurte i strikkebutikken etter 2,5, men de sa at de var for tynne og spinkle så de ville raskt knekke når man skulle skru de av og på, så de fantes ikke som utskiftbare. Om det finnes andre typer i metall aner jeg ikke.
Mamsemums Skrevet 18. januar 2021 #4 Skrevet 18. januar 2021 Himmel og hav skrev (3 minutter siden): Jeg strikker bare med trepinner og helst de utskiftbare. Jeg spurte i strikkebutikken etter 2,5, men de sa at de var for tynne og spinkle så de ville raskt knekke når man skulle skru de av og på, så de fantes ikke som utskiftbare. Om det finnes andre typer i metall aner jeg ikke. Det samme fikk jeg beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Skrevet 18. januar 2021 Takk for svar dere☺️ Jeg kunne gjerne testet utskiftbare 2,5 i metall, hvis det finnes, men ser ut til at vi er flere som har lett etter det samme uten hell. De faste tre-rundpinnene mine i 2,5 mm knekker, fliser opp i tuppen og blir lett ødelagt de også. Og da kastes både vaier og pinner, det er jo ikke noe bedre🙈 Anonymkode: 01b22...f14
Himmel og hav Skrevet 18. januar 2021 #6 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar dere☺️ Jeg kunne gjerne testet utskiftbare 2,5 i metall, hvis det finnes, men ser ut til at vi er flere som har lett etter det samme uten hell. De faste tre-rundpinnene mine i 2,5 mm knekker, fliser opp i tuppen og blir lett ødelagt de også. Og da kastes både vaier og pinner, det er jo ikke noe bedre🙈 Anonymkode: 01b22...f14 Jeg har en sånn en (en som ligner), den bruker jeg til å forsiktig pusse trepinnene om de blir litt slitt og grove/ flisete noen steder. Da lever de veldig mye lenger.
Superdolly Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 (endret) Ikke akkurat det du spør om, men har du testet Karbonz rundpinner? De er ikke utskiftbare, men mer solide enn trepinner og bedre å strikke med enn metallpinner. Edit: Karbonz har utskiftbare rundpinner, men ikke så tynne som 2,5. Uttrykte meg veldig klønete der. Endret 18. januar 2021 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Chiagoo har utskiftbare pinner ned til 1,5 tror jeg. Kjempegode metallpinner. Jeg kjøpte et helt sett i fjor, kjempegreit å ha. ❤️https://frukvist.no/shop/chiaogoo-twist-lace-13-cm-utskiftbare-pinner-kopi/ Anonymkode: 7ab7c...701
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Himmel og hav skrev (2 timer siden): Jeg har en sånn en (en som ligner), den bruker jeg til å forsiktig pusse trepinnene om de blir litt slitt og grove/ flisete noen steder. Da lever de veldig mye lenger. En neglefil faktisk🙃 Det hadde jeg aldri kommet på, tusen takk for tips, det skal prøves👍🏻 Superdolly skrev (2 timer siden): Ikke akkurat det du spør om, men har du testet Karbonz rundpinner? De er ikke utskiftbare, men mer solide enn trepinner og bedre å strikke med enn metallpinner. Edit: Karbonz har utskiftbare rundpinner, men ikke så tynne som 2,5. Uttrykte meg veldig klønete der. Jeg har ett sett med Karbonz, som jeg kjøpte for å teste. Ikke helt blitt venner med klikkelyden som kommer fra metalltuppene når jeg strikker, men bortsett fra lyden er det fantastiske pinner🤩 Synd ikke de heller finnes i 2,5 i utskiftbare. Men jeg får vurdere å kjøpe vanlig karbonz rundpinne i 2,5. De holder nok vesentlig lengre enn så tynne trepinner. Anonymkode: 01b22...f14
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Chiagoo har utskiftbare pinner ned til 1,5 tror jeg. Kjempegode metallpinner. Jeg kjøpte et helt sett i fjor, kjempegreit å ha. ❤️https://frukvist.no/shop/chiaogoo-twist-lace-13-cm-utskiftbare-pinner-kopi/ Anonymkode: 7ab7c...701 Tusen takk for tips!!!🥳 Aldri sett eller hørt om disse før, bestiller og tester umiddelbart🤩👍🏻 Anonymkode: 01b22...f14
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tusen takk for tips!!!🥳 Aldri sett eller hørt om disse før, bestiller og tester umiddelbart🤩👍🏻 Anonymkode: 01b22...f14 Ja, jeg liker de kjempegodt. Dyre, men det er jo garn også. 😅 Veldig holdbare og fleksible, lett å variere med ulike lengder av vaier osv. tips: Om du synes at det er vanskelig å dra maskene fra vaieren til venstre pinne når du strikker rundt, kan du ha en litt tynnere pinne på venstre. Det er bare tykkelsen på høyre pinne som har noe å si for strikkingen og maskestørrelsen. Jeg begynte å ha tynnere pinne i venstre hånd, og synes det ofte går mye lettere. Ja, disse pinnene er kjempegode. Skru dem godt fast, slik at du ikke skrur dem gradvis opp når du strikker. Da henger garnet seg lett fast. 😃🧶 Anonymkode: 7ab7c...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå