Gå til innhold

Georg Jensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kunne få hva du ville fra Georg Jensen, hva ville du hatt? 

Anonymkode: dd52f...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Daisy-kolleksjonen. Jeg har øredobber, ring og brosje. Måtte nok ha blitt noe fra den 😊

Skrevet

Enig, de er nydelige. Jeg liker ringen veldig godt. Men tror jeg ville valgt noe annet enn smykker. Ville hatt juleutstillingsrammen og to lysholdere i gull.

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du kunne få hva du ville fra Georg Jensen, hva ville du hatt? 

Kjenner han ikke, å vet heller ikke hva han kan tilby. Bør jeg vite hvem han er? 

Anonymkode: 950c4...0bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kjenner han ikke, å vet heller ikke hva han kan tilby. Bør jeg vite hvem han er? 

Du bør i hvert fall la være å svare i tråder du ikke har noe å komme med.  Hvilken interesse har vi av å vite hva du ikke vet?

Jeg syns nesten alt derfra er fint og sliter med å velge. Curve serien er fin, Bernadotte ligeså. Det spørs jo om du vil ha smykker, pynt eller bruksting?

Anonymkode: bb6fc...8d1

Skrevet
MammantilNurket skrev (7 timer siden):

Jeg elsker Daisy-kolleksjonen. Jeg har øredobber, ring og brosje. Måtte nok ha blitt noe fra den 😊

Det er faktisk det eneste jeg liker hos han. Alt annet synes jeg er overpriset og veldig oppskrytt. Alle skal ha det liksom. Minner om de kähler vasene alle måtte ha for en tid siden. Georg Jensen har holdt seg litt lengre aktuell da. 

Anonymkode: b7d37...ab3

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vanskelig å Google før du svarer eller?

Skrevet

Jeg ville hatt lysholdere til juletrelysene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Enig, de er nydelige. Jeg liker ringen veldig godt. Men tror jeg ville valgt noe annet enn smykker. Ville hatt juleutstillingsrammen og to lysholdere i gull.

Jeg ville hatt akkurat det samme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, du burde det. Han var en av de største danske designerne og sølvsmedene, og grunnla et designhus med enorm innflytelse i langt over hundre år. Det er allmennkunnskap.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, du burde det. Han var en av de største danske designerne og sølvsmedene, og grunnla et designhus med enorm innflytelse i langt over hundre år. Det er allmennkunnskap.

Det er ikke allmennkunnskap så lenge min mann, søster, mor og jeg ikke vet hva det er. Men takk for svar, nå vet jeg det.

Skrevet

Liker noe, spesielt bestikket. Daisy er fint, men de svære "eksospottene" de har av noen vaser er bare gyselige.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke allmennkunnskap så lenge min mann, søster, mor og jeg ikke vet hva det er. Men takk for svar, nå vet jeg det.

Jo. Dere må kanskje innse at dere har et hull i allmennkunnskapen.

Anonymkode: bc53c...035

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det betyr jo bare at dere er dårlig opplyst.

Skrevet

Vi har håndklær, tre forskjellige damaskduker, juletre-matte og en lysestake derfra. Veldig glad i de. Mange fine smykker også, men jeg bruker ikke så mye sånt, så det hopper jeg over. 

Anonymkode: a37b5...8dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jo. Dere må kanskje innse at dere har et hull i allmennkunnskapen.

Anonymkode: bc53c...035

Det er ikke allmennkunnskap, tror ikke du vet helt hva allmennkunnskap er... 

Skrevet

Det betyr jo bare at dere er dårlig opplyst.

Det kan jeg gå med på, men å si at det er allmennkunnskap er tull. Har noe med interesse å gjøre, allmennheten går ikke rundt å vet hva George Jensen er. 

Skrevet

Det kan jeg gå med på, men å si at det er allmennkunnskap er tull. Har noe med interesse å gjøre, allmennheten går ikke rundt å vet hva George Jensen er. 

Det tror jeg faktisk du tar feil i. Georg Jensen er et svært kjent design, og selv om man ikke har særlig interesse av design er det et navn man bør ha merket seg. 

At dere ikke vet det, betyr ikke at du har fasiten på hva som bør være allmennkunnskap. 

Anonymkode: bb6fc...8d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er faktisk det eneste jeg liker hos han. Alt annet synes jeg er overpriset og veldig oppskrytt. Alle skal ha det liksom. Minner om de kähler vasene alle måtte ha for en tid siden. Georg Jensen har holdt seg litt lengre aktuell da. 

Ikke helt riktig. Kahler var først ute. 

Anonymkode: cf54b...472

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ikke helt riktig. Kahler var først ute. 

Anonymkode: cf54b...472

Hva snakker du om? Jeg har ikke sagt noen var først ute. Jeg sier at Georg Jensen har klart å holde seg aktuell og fortsatt populær mens Kähler nå har fått litt harrystempel. Ikke av meg men siden alle nå har den så er den ikke like populær. Angående først ute. Georg Jensen var etablert hakket før Kähler. Bare for å få det riktig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva snakker du om? Jeg har ikke sagt noen var først ute. Jeg sier at Georg Jensen har klart å holde seg aktuell og fortsatt populær mens Kähler nå har fått litt harrystempel. Ikke av meg men siden alle nå har den så er den ikke like populær. Angående først ute. Georg Jensen var etablert hakket før Kähler. Bare for å få det riktig. 

Her tror jeg du tar feil, gitt. Kähler ble etablert i 1839, og Georg Jensen i 1904. Sånn sett har jo begge to holdt seg relevante i lange tider. Når det er sagt er jeg enig i at verden er litt ferdig med de der stripete vasene.

Skrevet

Georg Jensen har mye stygt, mye fint, en del ubegripelig. Noen saker er vakre, andre ser ut som de er hentet fra det lokale sykehjemmet på 70-tallet, og da var de gamle. Ikke antikviteter, men gamle, oppbrukte.

Gjennomgående for de sakene jeg selv har fra Georg Jensen er vel at kvaliteten på det er god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...