Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #101 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja nå for tiden kan hvem som helst bli professor, bare de pugger nok? Jeg lurer på hvor mange høyt utdannede du har truffet og faktisk konversert med? Anonymkode: 1ba01...402 Ja, det stemmer faktisk. Er man kvinne så behøver man knapt nok det, innenfor enkelte fag. Selv holder jeg meg mest blant realister og medisinere, så der er det selvfølgelig andre boller. Anonymkode: fa28e...527
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #102 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg må bare påpeke at du har de mest generelle og udokumenterte påstandene jeg har hørt på lenge. Er det slik du argumenterer til vanlig? "Noen testet noen andre en gang så ergo er det sant".... 😂 Anonymkode: 1ba01...402 Nei. Men jeg pleier å snakke med mennesker av et litt annet kaliber. Der slipper man å finne opp kruttet på nytt, hver gang man snakker. Anonymkode: fa28e...527
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #103 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Selvfølgelig finnes det intelligente som ikke har høyere utdannelse, og folk med høy utdannelse som har klart seg gjennom skolegangen på beinhardt arbeid, men å påstå at det ikke er noen generell sammenheng mellom høy utdannelse og intelligens blir for dumt. I enkelte land, der man er avhengig av foreldres økonomi for å ha mulighet til å ta høyere utdannelse kan det nok være slike tendenser i enkelte miljø, men ikke i Norge. De som i utgangspunktet ikke har den høyeste intelligensen, men som karrer seg gjennom et langt utdanningsløp, vil i tillegg måtte tilegne seg enkelte egenskaper på veien de ikke ville hatt uten utdannelsen. Anonymkode: 1adb1...db6 Jo, nettopp i Norge. Her har man tilrettelagt ekstra for at lille Per og lille Lise som ikke forstår matte eller logikk, ikke en gang informatikk, kan bli professor i sykepleie og idrett og den slags. Hvis du tror det er for å tiltrekke seg intelligens, så er du på ville veier. Men igjen, det gjør jo ingenting så lenge du er norsk. Alle skal med! Anonymkode: fa28e...527
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #104 Skrevet 18. januar 2021 Dette her ble jo akkurat som jeg hadde tenkt da jeg startet tråden. Eller som jeg fryktet da. Det er fint å høre fra dere andre som har samme opplevelse som meg. Jeg vet jo at dere finnes. Så til dere som drar asberger kortet hver gang noen hevder å forstå litt mer enn andre, dere har vel også bekreftet den opplevelsen jeg har av at det ikke alltid er så lett å nå igjenom og at det ikke nødvendigvis er fordi jeg mangler noe. Det var kanskje en tabbe å snakke om smarthet i hovedinnlegget, jeg ser nå at jeg med fordel kunne brukt ordet forståelse i steden. Men men. Jeg har vel ikke noen forhåpning om at alle skal forstå meg og heller ikke at jeg skal forstå alle andre. Og desverre så har vel "begge sider" (det er som regel flere sider av en sak, så også her, men man må jo ofte forenkle litt 😉) bare fått bekreftet sine fordommer og ikke lært så mye, slik er det desverre oftere og oftere nå som alle "fakta" man vil ha ligger noen tastetrykk unna. Anonymkode: 87431...5fa
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #105 Skrevet 18. januar 2021 Jeg skjønner godt at du føler deg annerledes og dum. De tingene du spør om og vil gå i dybden på er jo så basic at det er vanskelig å forstå at du i det heletatt må spørre. Anonymkode: 44bc0...8f0
HeiteH Skrevet 18. januar 2021 #106 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Dette her ble jo akkurat som jeg hadde tenkt da jeg startet tråden. Eller som jeg fryktet da. Det er fint å høre fra dere andre som har samme opplevelse som meg. Jeg vet jo at dere finnes. Så til dere som drar asberger kortet hver gang noen hevder å forstå litt mer enn andre, dere har vel også bekreftet den opplevelsen jeg har av at det ikke alltid er så lett å nå igjenom og at det ikke nødvendigvis er fordi jeg mangler noe. Det var kanskje en tabbe å snakke om smarthet i hovedinnlegget, jeg ser nå at jeg med fordel kunne brukt ordet forståelse i steden. Men men. Jeg har vel ikke noen forhåpning om at alle skal forstå meg og heller ikke at jeg skal forstå alle andre. Og desverre så har vel "begge sider" (det er som regel flere sider av en sak, så også her, men man må jo ofte forenkle litt 😉) bare fått bekreftet sine fordommer og ikke lært så mye, slik er det desverre oftere og oftere nå som alle "fakta" man vil ha ligger noen tastetrykk unna. Anonymkode: 87431...5fa Er vel bare 32f som snakker om asberger, i tillegg til en som spør (uten å anklage) om du har denne diagnosen. Og 32f er vel i hovedsak ute etter527. Skjønner at jeg ble litt for engasjert i denne tråden. Kanskje jeg har asberger 😮 Har bare lyst å skyte inn at dersom 527 er særlig evnerik, så spiser jeg gjerne hatten min. Eller vitnemålet om det passer bedre i lys av denne diskusjonen. Jeg har dritgode karakterer, men det er jo bare fordi jeg er kvinne og bor i Norge, så da vet jeg det.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #107 Skrevet 18. januar 2021 HeiteH skrev (4 minutter siden): Har bare lyst å skyte inn at dersom 527 er særlig evnerik, så spiser jeg gjerne hatten min. Hehe. Hadde jeg hatt noen interesse av å røpe hvem jeg var, så skulle du fått stå for den Du må gjerne gjøre det uansett. Anonymkode: fa28e...527
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #108 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): For deg, muligens. Det ville ikke forundret meg om pappaen min faktisk var sterkere enn pappaen din, for å si det på den måten. Anonymkode: fa28e...527 Det er han helt sikkert. Min er død. Anonymkode: dfa42...32f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #109 Skrevet 18. januar 2021 HeiteH skrev (7 minutter siden): Er vel bare 32f som snakker om asberger, i tillegg til en som spør (uten å anklage) om du har denne diagnosen. Og 32f er vel i hovedsak ute etter527. Skjønner at jeg ble litt for engasjert i denne tråden. Kanskje jeg har asberger 😮 Har bare lyst å skyte inn at dersom 527 er særlig evnerik, så spiser jeg gjerne hatten min. Eller vitnemålet om det passer bedre i lys av denne diskusjonen. Jeg har dritgode karakterer, men det er jo bare fordi jeg er kvinne og bor i Norge, så da vet jeg det. Ja, siden du er så flink huske anonymkoder tror jeg nok du fortjener asbergerdiagnose 😆. (det var en spøk, siden du kanskje har asberger mener jeg, så må jeg kanskje presisere det? 😉) Jeg er dårlig på å huske tall, så takk for at du oppsummerte det for meg. Jeg har ikke gått innpå denne asbergervideoen, men har lest mye om asberger og jobbet med asbergere så jeg føler ikke noe behov for å motbevise denne diagnosen for egen del. Anonymkode: 87431...5fa
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #110 Skrevet 18. januar 2021 Snakk om patetisk pissekonkurranse! Jeg er kanskje ikke over snittet intelligent, men jeg er både høfligere, mer sosialt på og bedre oppdratt en de fleste av dere. For en tåpelig gjeng! Noen av dere virker jo rett og slett sosialt tilbakestående. Anonymkode: 548fb...278
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #111 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): "både høfligere og bedre oppdratt en de fleste av dere" "Noen av dere virker jo rett og slett sosialt tilbakestående" Anonymkode: 548fb...278 🙈🤣 Anonymkode: 45db6...e51
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #112 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): 🙈🤣 Anonymkode: 45db6...e51 Man skal jo si sannheten selv om man er godt oppdratt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 548fb...278
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #113 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg kan lese alle sosiale situasjoner og forstår hva andre tenker. Handler «riktig» og kan bli godt likt av alle dersom jeg går inn for det. Var et populært barn og er fortsatt populær som kollega og venn. Har utdanning på masternivå med bare A og B. MEN; om man tester min intelligens er jeg ca. midt i normalområdet, eller kanskje under. Jeg forstår ikke tall og ser ingen logikk i brikker og figurer som skal passe sammen. Har heller ikke automatisert gangetabellen. Anonymkode: 38946...2ab Misliker intenst folk som «forstår» hva jeg tenker. Nei, det gjør du ikke. Du er ikke tankeleser og med mindre jeg forteller deg hva jeg tenker så vet du det ikke. Anonymkode: fbff1...db6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #114 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Snakk om patetisk pissekonkurranse! Jeg er kanskje ikke over snittet intelligent, men jeg er både høfligere, mer sosialt på og bedre oppdratt en de fleste av dere. For en tåpelig gjeng! Noen av dere virker jo rett og slett sosialt tilbakestående. Anonymkode: 548fb...278 Du bør kikke litt gjennom tråden igjen og se hvem det er som har brukt latterliggjøring av meddebattanter, hvem som har satt diagnoser på andre osv. - det er ikke de som påstår å være over snittet intelligent. Anonymkode: 09dac...e05
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #115 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Snakk om patetisk pissekonkurranse! Jeg er kanskje ikke over snittet intelligent, men jeg er både høfligere, mer sosialt på og bedre oppdratt en de fleste av dere. For en tåpelig gjeng! Noen av dere virker jo rett og slett sosialt tilbakestående. Anonymkode: 548fb...278 😆 Dette var jo dagens beste svar faktisk, noe så selvmotsigende er det lenge siden jeg har lest. Men hva er det som er så provoserende? Hvorfor blir du så sint? Jeg startet denne tråden for å se om det var flere som føler det som meg. Og det viser det seg jo at det er. Men hvem er det du kaller sosialt tilbakestående egentlig? Jeg tolker det jo som oss som påstår vi ikke finner resonans blant flertallet av de rundt oss. Men det er ikke vi som har drevet mest skittkasting her. Anonymkode: 87431...5fa
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #116 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Misliker intenst folk som «forstår» hva jeg tenker. Nei, det gjør du ikke. Du er ikke tankeleser og med mindre jeg forteller deg hva jeg tenker så vet du det ikke. Anonymkode: fbff1...db6 Veldig enig i at de som "forstår" er veldig irriterende og provoserende. Men de som faktisk forstår deg er vel ikke så verst, eller hva? Du merker ikke så mye til dem, de er bare behagelige fordi de reagerer på en hensiktsmessig måte overfor deg. Og vi bruker ikke å legge ord i munne på folk, eller fortelle dem hva de tenker, men vi klarer ofte å stille de rette spørsmålene, slik at vi faktisk får vite hva du tenker😉. Anonymkode: 87431...5fa
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #117 Skrevet 19. januar 2021 Denne tråden illustrerer jo med all mulig tydelighet forskjellen mellom de intelligente og de mindre intelligente. Det er nesten litt vakkert hvor tydelig forskjellene kommer frem. Anonymkode: bebed...cc1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2021 #118 Skrevet 21. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 19.1.2021 den 10.50): Denne tråden illustrerer jo med all mulig tydelighet forskjellen mellom de intelligente og de mindre intelligente. Det er nesten litt vakkert hvor tydelig forskjellene kommer frem. Anonymkode: bebed...cc1 Og hvem er de smarte her? Anonymkode: 38946...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå