Gå til innhold

Har mer vondt i tenner etter jeg var hos tannlegen😣

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen i desember pga vondt i en tann. Da fant tannlegen ut at det var en helt annen tann enn den jeg hadde vondt i som var problemet. Det var et dypt hull som han var usikker på om måtte rotfylles. Han endte om med og ikke rotfylle. La vanlig fylling.

Etter dette har jeg hatt mye vondt. Kan ikke tygge på den tanna som ble boret, det gjør vondt, det iser voldsom når jeg drikker noe kaldt og det verker slik at jeg må ta smertestillende ganske ofte. I tillegg gjør det igjen vondt i den tanna jeg trodde var problemet først. Nå har det vært så vondt i begge disse tennene i to dager at smertestillende ikke har klart å ta det skikkelig.

Har ikke vært i kontakt med tannlegen, men se vel nå at jeg må det. Men, hva Kan det skyldes? Trodde ikke det skulle bli vondere etter borring.

Anonymkode: e793f...4f7

Skrevet

dette opplevde jeg også.. endte opp med rotfylling på ene tanna og noen tusenlapper fattigere.. Men mye bedre enn den smerten 🥺

Anonymkode: dfa6b...fc6

Skrevet

Jeg har nettopp vært på oppfølging av en slik tann. La fylling før jul, og måtte skjekke hvordan det stod til nå. Skal ta ut denne midlertidige fyllingen om 4 mnd. Jeg har ikke opplevd noe smerte, som tyder på at en vanlig fylling er godt nok for denne tannen min. Smerte kan tyde på at vanlig fylling ikke er godt nok. Gå til tannlegen så fort som f...!

Anonymkode: 9d636...ac1

Skrevet

Jeg hadde også lenge vondt etter lignende historie som deg, kunne heller ikke tygge på tanna i kanskje et år. Nå er alt bra. 

Anonymkode: 48c01...50f

Skrevet

Det vonde betyr at nerven lever, og det kan være vondt en stund. Mitt ga seg etter et par måneder, avtok gradvis. Men spør tannlegen for å være sikker ☺️

Skrevet

Kan høres ut som om nerven holder på å dø. Da er der vondt en stund og når smerten blir borte et nerven død. Da er tannen "stille" en periode før det betennelse. Da er det enten rotfylling eller trekking som er løsningen. 

Anbefaler deg å ta en tur til tannlegen før det går for lang tid og ikke bli lurt av at smerten blir borte. 

Anonymkode: 0e3b6...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...