Gå til innhold

Til dere som har flyttet ut fra Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i dag på Torshov. Om et halvt år flytter vi ut av Oslo, for nye jobber og hus med hage. I tillegg kommer vi nærmere familie og venner. 

Jeg har alltid sagt at det er det jeg skal en dag i fremtiden. Flytte "hjem" (nå kommer vi ikke helt "hjem", men ca 4 mil unna der jeg opprinnelig er fra). Men nå som det endelig skal skje så har jeg så mye tvil i meg. Hvordan blir dette,  ny jobb, ny barnehage, nye omgivelser, nytt nettverk, plutselig et hus å ha ansvar for istedenfor en leilighet osv, osv. 

Har jeg gjort det riktige? 

Jeg ønsker å høre fra andre som har gjort dette før meg (for det er mange), hvordan ble det og hvordan er det? Hva er Oslo for dere i dag ? 

Takk 

Anonymkode: 667f0...891

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyttet i 2008 og har angret hver dag siden. Greit med hage, men jeg savner alle fasilitetene i byen. Vi har kjøpt en leilighet i byen som vi bruker som hytte. Kommer til å flytte tilbake permanent når de yngste varna blir større (og økonomien blir bedre).

Anonymkode: fc9c4...792

Skrevet

Flyttet ut av Oslo når minste var 1,5 år.

Aldri angret, mindre stress, ikke folk like tett oppi oss, bedre luft, lettere å bare sende barna ut for å leke, barna kan tidligere gå til venner selv (sammenlignet med barna til vennene vår som bor i Oslo) og så videre.

Vi hadde ikke noen problemer med å få nytt nettverk og venner dit vi flyttet.

Anonymkode: faf97...dec

Skrevet

Vi flyttet fra Torshov og ut av Oslo for ca 2 år siden. Vi flyttet ikke så langt ut av Oslo da, så vi begge jobber i Oslo enda. Men barna byttet skole, vi har fått nytt nettverk, stort hus, hage, nye omgivelser. Angrer ikke, men kjenner jeg savner Oslo, og alt som var så utrolig tilgjengelig der i det daglige. Nå er jeg jo i Oslo hver ukedag, og kjører gjennom min gamle bydel, så får min lille bit av Oslo hver dag alilevell♥️. Savner også det enkle med å ha en leilighet, men syns det er koselig å holde på i stort hus med hage og. Sum av sumarium angrer jeg ikke, og ser vi trives bedre og bedre jo mer vi kommer inn i miljøet her. Barna trives også. 

Anonymkode: 7657c...975

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo. Bodd tre år i Østfold pga studier og flyttet tilbake til Oslo etter endt studier. 
Så møtte jeg min eks noen år etter og flyttet til Akershus pga han og barna. Har selv 1 barn. 
Så gikk vi fra hverandre i sommer og jeg kjøpte meg bolig i nærheten av det vi bodde sammen pga jobben min og nettverket. 
Flere venninner spurte om jeg ikke skulle flytte tilbake til Oslo?! Men nå et dette nettverket vårt også. Da hadde jeg måttet starte helt på nytt igjen. Så vi blir boende her i hvertfall noen år til, så får vi se

Anonymkode: 8ee66...4a7

Skrevet

Flyttet rett før vi fikk barn, har ikke angret. Trives med å ha det litt roligere rundt meg, større plass ute og inne. Har fått et veldig stort og fint nettverk her - tror faktisk vi har flere venner her enn vi hadde i byen 😄
Nå flyttet ikke vi så langt, og vi jobber begge fremdeles i Oslo. Trodde det skulle være viktig for meg å få litt «Oslo-doser», men nå som det er hjemmekontor synes jeg det bare er deilig å slippe byen. Nå har jeg kommer dit at jeg synes det er deilig hver gang jeg setter meg på toget for å legge byen bak meg - vil bare hjem til riktigheten.  Hvis jeg noen gang skal flytte igjen (noe jeg tviler på), tror jeg faktisk ar vi kommer til å flytte enda lenger unna Oslo, altså sånn skikkelig på landet med småbruk og det hele.

Uansett, andres opplevelser har ikke noe å si. Det blir jo kun din erfaring som blir relevant for deg. Kanskje vil du angre, kanskje ikke. Hvis du angrer så kan du jo flytte tilbake igjen, Oslo drar ingen steder 😊

Anonymkode: 5e09b...9c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Flyttet rett før vi fikk barn, har ikke angret. Trives med å ha det litt roligere rundt meg, større plass ute og inne. Har fått et veldig stort og fint nettverk her - tror faktisk vi har flere venner her enn vi hadde i byen 😄
Nå flyttet ikke vi så langt, og vi jobber begge fremdeles i Oslo. Trodde det skulle være viktig for meg å få litt «Oslo-doser», men nå som det er hjemmekontor synes jeg det bare er deilig å slippe byen. Nå har jeg kommer dit at jeg synes det er deilig hver gang jeg setter meg på toget for å legge byen bak meg - vil bare hjem til riktigheten.  Hvis jeg noen gang skal flytte igjen (noe jeg tviler på), tror jeg faktisk ar vi kommer til å flytte enda lenger unna Oslo, altså sånn skikkelig på landet med småbruk og det hele.

Uansett, andres opplevelser har ikke noe å si. Det blir jo kun din erfaring som blir relevant for deg. Kanskje vil du angre, kanskje ikke. Hvis du angrer så kan du jo flytte tilbake igjen, Oslo drar ingen steder 😊

Roligheten. Ikke riktigheten 😆

Skrevet

Er født og oppvokst i Oslo og bodde på Oppsal til jeg var noen og tredve, flyttet så med mann til Romerike for å få hus med hage. Barna er født og oppvokst her så ikke prøvd å flytte barn. Selv flyttet jeg og familien innad i Oslo rett før oppstart i 2. klasse, det gikk helt smertefritt. 

Jeg savner ikke Oslo og kommer nok aldri til å flytte dit igjen. Har foreldre og søsken der så får dosen fyllt. 

Anonymkode: 74d06...b9e

Skrevet

Flyttet da barna var 4 og 1 og har angret hver dag siden. Mannen tålte heller ikke livet på et lite sted og vi er skilt i dag. Elsker Oslo. 

Anonymkode: b191c...0d7

Skrevet

Flyttet ut av Oslo når barna var 4 og 1 år! Jeg har angret siden.. barna har det fint her og vi har fått et bra nettverk osv. men herregud så kjedelig det er her.. savner Oslo og by!

Anonymkode: 44932...1e5

Skrevet

Flyttet fra Oslo til Vestlandet da barna var 4 og 6 år. Ikke angret et sekund. 
Alle 4 liker å være på besøk i Oslo og vi er der minst to ganger i året. Skal aldri flytte dit igjen, men savner nærheten til operaen.

Anonymkode: cc549...504

Skrevet

Det er mye fint med Oslo. Og jeg hadde sikkert bodd der hvis jeg ikke hadde fått barn. 

Men livet utenfor Oslo med barn er mye bedre. Jeg har tenkt mange ganger nå i koronatid hvor deilig det er å kunne være ute i egen hage. Vi bodde også i en bygård, og bakgård blir ikke det samme. 

Nærhet til familie er også fantastisk 

Anonymkode: 59da4...827

Skrevet

Jeg er oppvokst langs Oslofjorden og bodde mange år i Oslo. Flyttet til nord Norge når første barn ble født. Jeg savner venner og familie, og mangfold i kulturliv, MEN jeg angrer ikke. Bor i ei lita bygd. Vi stortrives. Jeg har en indre ro som jeg ikke har hatt før. Barna trives veldig godt. På barnas vegne savner jeg varm sjøtemperatur på sommeren. Vi kommer aldri til å bo i Oslo igjen. 

Anonymkode: 99e5d...8fb

Skrevet

Vi er inne på tanken om å flytte ut av Oslo. Drømmer om enebolig fremfor blokk som vi nå bor i. Håper vi er så tøffe at vi realiserer drømmen. 

Anonymkode: e51b6...503

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...