Gå til innhold

Jeg har vært i utlandet fire ganger de siste 6 månedene. Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Har tatt karantene og mange tester selvfølgelig, men jeg er vel kanskje uansvarlig? Mannen min bor i utlandet og jeg synes det er så grusomt trist å ikke få se han i det hele tatt. Var fra hverandre fra mars til august, men så ble lengselen for stor. 

Anonymkode: 3551b...949

Fortsetter under...

Hvis du har overholdt karantenen skikkelig, betalt testene selv, ikke har måttet droppe jobb og at du hadde betalt behandling selv hvis du hadde blitt syk og trengte helsehjelp synes jeg det er helt greit.

Anonymkode: 8b705...178

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan får du tid til alle karantenene når du jobber?

Anonymkode: 9add2...1db

Kanskje hun ikke jobber. Og mange av de som jobber har hjemmekontor.

Anonymkode: 71238...218

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan får du tid til alle karantenene når du jobber?

Anonymkode: 9add2...1db

Kombinert hjemmekontor og ferie og mulighet til å jobbe litt inn i helger. 

Annonse

Så lenge du overholder alle regler og kjører egen bil til og fra flyplassen (hvis du flyr), eller aller helst kjører egen bil hele veien, er det vel greit. 

Anonymkode: de541...1d2

Hvis du har overholdt karantenen skikkelig, betalt testene selv, ikke har måttet droppe jobb og at du hadde betalt behandling selv hvis du hadde blitt syk og trengte helsehjelp synes jeg det er helt greit.

Anonymkode: 8b705...178

Haha! Har ikke betalt testene selv. Det er gratis å teste seg. Har betalt to av testene i utlandet selv, da. Tror ikke det er større sjanse for å bli smittet der jeg har vært. Folketom flyplass, ingen folk i gatene, alle butikker, caféer og restauranter stengt. Mannen har tatt test før jeg kommer og det er bare vi to som har vært sammen. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tenker absolutt ingenting så lenge du har gjort alt etter boka. Selv Nakstad & gjengen sier det er helt greit å reise , så lenge man følger reglene.

Anonymkode: d9155...313

Huh. Hvor står det? Det jeg finner om det, på regjeringen.no, er dette:

Reiser

Unngå alle unødvendige reiser i inn- og utland. Hytteopphold innenlands med personer fra samme husstand frarådes ikke, men følg de lokale rådene og reglene som gjelder.

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/oversikt-over-nasjonale-tiltak-fra-3.-januar-2021/id2826828/ 

Hvis du tror at dette betyr at Nakstad & gjengen sier at det er helt greit å reise bare man følger reglene, tenker jeg at du burde gå en runde med deg selv.

Anonymkode: 00857...74f

Når mannen din bor i utlandet synes jeg det er helt greit når du har fulgt alle regler 😊 Det regner iallfall jeg som nødvendig. 

Hadde du reist av andre grunner hadde jeg ment det var egoistisk 😉

Anonymkode: 3741d...1a5

Jeg tenker at det er idioti å reise fire ganger på et halvt år. En gang kunne jeg forstått, men fire - nei!

Selv om du har fulgt alle råd så er det forbundet med økt risiko, og det er derfor det blir frarådet. Nå som de nye mutanttypene av virusene er kommet så er det ekstra viktig å ikke reise de neste månedene.

Om du fortsetter å reise så er du uansvarlig, uansett hvor mye du forsøker å forsvare det.

Anonymkode: 544f6...efa

Jeg tenker du er litt dum som utsetter deg selv og andre for smittefare på den måten. Ja, jeg fikk med meg at du har holdt karantene osv, likevel er det god sjanse for å bli smittet på veien.

Anonymkode: 02267...a18

Annonse

Anonym bruker skrev (På 15.1.2021 den 17.03):

Har tatt karantene og mange tester selvfølgelig, men jeg er vel kanskje uansvarlig? Mannen min bor i utlandet og jeg synes det er så grusomt trist å ikke få se han i det hele tatt. Var fra hverandre fra mars til august, men så ble lengselen for stor. 

Det kommer an på hvilket land du har dratt til

Anonymkode: 157e9...d25

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker du er litt dum som utsetter deg selv og andre for smittefare på den måten. Ja, jeg fikk med meg at du har holdt karantene osv, likevel er det god sjanse for å bli smittet på veien.

Anonymkode: 02267...a18

Det er ikke noen større sjanse for å bli smittet der enn i for eksempel Oslo. Flyplassene er folketomme, Flyene er under halvfulle.  På toget fra flyplassen i det aktuelle landet er det kun 2-3 mennesker i hver vogn. Jeg er bare sammen med min mann. Vi er hjemme og bestiller take away og går noen turer utendørs i en park. Tror risikoen er minimal. 

Det er ikke noen større sjanse for å bli smittet der enn i for eksempel Oslo. Flyplassene er folketomme, Flyene er under halvfulle.  På toget fra flyplassen i det aktuelle landet er det kun 2-3 mennesker i hver vogn. Jeg er bare sammen med min mann. Vi er hjemme og bestiller take away og går noen turer utendørs i en park. Tror risikoen er minimal. 

Kan du ikke bare nyte det du har med mannen og ikke bry deg om hva folk mener? Så lenge du holder karantene og ikke utsetter andre for smittefare, skjønner jeg ikke hva problemet er. 

Anonymkode: c7110...79d

• Opprett ny...