Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hei! Jeg vet at en skal knipe uansett og og det er bra for mye, men lurer på om det er noen her inne som har merket forskjell på "tranghet" etter å ha gjort knipeøvelser? Har mannen deres merket noe? Anonymkode: de064...f2b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har alltid gjort knipeøvelser, så jeg vet egentlig ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gjort det. Men av de mennene jeg har hatt sex med så har absolutt alle kommentert at de kjenner så godt når jeg kniper. Flere av dem hadde aldri kjent det hos noen før. Så jeg antar det fungerer Føler også at det er lettere å få orgasme når jeg er bevisst på hvordan jeg bruker musklene der. Anonymkode: f4108...1b9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid gjort knipeøvelser, så jeg vet egentlig ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gjort det. Men av de mennene jeg har hatt sex med så har absolutt alle kommentert at de kjenner så godt når jeg kniper. Flere av dem hadde aldri kjent det hos noen før. Så jeg antar det fungerer Føler også at det er lettere å få orgasme når jeg er bevisst på hvordan jeg bruker musklene der. Anonymkode: f4108...1b9 Så flink du er! Jeg har vært helt elendig på knipøvelser og er vel kanskje en av dem som trenger det mest. Hvor ofte og hvor mange tar du? 🙂 Anonymkode: de064...f2b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Så flink du er! Jeg har vært helt elendig på knipøvelser og er vel kanskje en av dem som trenger det mest. Hvor ofte og hvor mange tar du? 🙂 Anonymkode: de064...f2b Jeg vet faktisk ikke, for jeg har liksom bare alltid gjort det. Tror jeg har gjort det siden jeg var i tenårene, uten at jeg en gang hadde hørt om knipeøvelser. Så jeg gjør det ofte uten å tenke meg om, andre ganger bevisst. Har også lært meg å bruke dem bevisst i daglige bevegelser og ved trening. Løfter jeg noe, trekker, drar, bærer, så kobler jeg alltid inn nedre tversgående magemuskler og kobler inn bekkenbunnmuskulaturen. Trener jeg med øvelser eller vekter gjør jeg det samme. Til slutt blir det nesten automatisert. For å komme dit må du nok gjøre det bevisst over en periode. Noen har lite kontakt og kontroll på den muskulaturen, og da må de kanskje trene den i ryggliggende stilling for å greie å få det til. Men etterhvert får du kontroll på dem i alle stillinger, og da kan du integrere dem i daglige bevegelser og trening. Hvis du synes det er vanskelig å få tak på dem, ta et par timer hos en fysioterapeut som kan dette og som kan hjelpe deg Anonymkode: f4108...1b9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke, for jeg har liksom bare alltid gjort det. Tror jeg har gjort det siden jeg var i tenårene, uten at jeg en gang hadde hørt om knipeøvelser. Så jeg gjør det ofte uten å tenke meg om, andre ganger bevisst. Har også lært meg å bruke dem bevisst i daglige bevegelser og ved trening. Løfter jeg noe, trekker, drar, bærer, så kobler jeg alltid inn nedre tversgående magemuskler og kobler inn bekkenbunnmuskulaturen. Trener jeg med øvelser eller vekter gjør jeg det samme. Til slutt blir det nesten automatisert. For å komme dit må du nok gjøre det bevisst over en periode. Noen har lite kontakt og kontroll på den muskulaturen, og da må de kanskje trene den i ryggliggende stilling for å greie å få det til. Men etterhvert får du kontroll på dem i alle stillinger, og da kan du integrere dem i daglige bevegelser og trening. Hvis du synes det er vanskelig å få tak på dem, ta et par timer hos en fysioterapeut som kan dette og som kan hjelpe deg Anonymkode: f4108...1b9 Takk for svar! Jeg har god kontakt med bekkenbunnsmusklaturen, og knipeøvelsene gjøres riktig (bekreftet av gyn🤭) men jeg syns det er så vanskelig å huske på dem. Kan vel bare drømme om å komme dit du er, men jeg får gjøre en innsats! Anonymkode: de064...f2b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Takk for svar! Jeg har god kontakt med bekkenbunnsmusklaturen, og knipeøvelsene gjøres riktig (bekreftet av gyn🤭) men jeg syns det er så vanskelig å huske på dem. Kan vel bare drømme om å komme dit du er, men jeg får gjøre en innsats! Anonymkode: de064...f2b I begynnelsen må du nok minne deg selv på å gjøre det. Men hvis du uansett skal trene, da er det jo enkelt å koble inn riktig muskulatur, siden du allerede har god kontakt med bekkenbunnsmuskulaturen og du vet du gjør knipeøvelsene riktig. Tar du du en mageøvelse, koble først inn bekkenbunnmuskulaturen. Ryggøvelse - koble inn bekkenbunnmuskulaturen sekundet før du begynner øvelsen. Skal du løfte en vekt (eller et bærenett, eller et barn), koble inn før du løfter. Og glemmer du å koble inn før, så koble inn før du setter ned eller legger fra deg. Siden du allerede har så god kontakt med denne muskulaturen så tror jeg du vil oppdage at du mest trolig allerede gjør dette ubevisst i en del situasjoner Når du allerede har god kontakt med den muskulaturen har du kommet langt, da er det bare å få det inn i daglige bevegelser. Det gode når du har gjort det såpass bevisst over tid, det er at det gjerne blir automatisk, så du trenger ikke lenger sette av tid eller huske på det, du bare gjør det automatisk. Og da kan du bare sjekke bevisst en gang iblant, at du har kontroll, at du har utholdenhet og at du kan holde over litt tid. Du har allerede et godt utgangspunkt, så se om du kan begynne å koble dem inn i daglige ting du uansett må gjøre. Løfte nett eller barn, skrubbe noe, måke snø, trille vogn i oppoverbakke, holde igjen vogn i nedoverbakke, løfte vekter, støvsuge eller vaske gulv... hva som helst. Anonymkode: f4108...1b9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Jeg er en av dem som er stor nedentil... Så jeg har hatt problemer med å bli tilfredsstilt. Det har ofte vært et problem med partnere. Har hørt at jeg er vid, noe som ikke er feil, har også hørt at jeg faktisk er et elendig ligg, mer enn en gang. Har gjort knipeøvelser etter alle tre fødslene mine, men virker ikke som om det har hjulpet noe. Heldigvis har jeg funnet en mann med en veldig tykk penis der vi begge har det godt under sex, men kjenner jeg kunne fått plass til mer. Så for meg har det ikke hjulpet så mye. Anonymkode: 1af08...8bc
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Akkurat dette med størrelse er nok også mye fysisk, noen er vide, noen er trange. Men alle burde uansett knipe for å slippe urinlekkasje etc som eldre Anonymkode: fbb24...f16
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Jeg aner igrunn ikke helt om det hjelper så mye for trangheten, på det området har jeg ingen problemer. Men jeg kjenner jeg har fått mer kontroll på hvilke muskler jeg skal bruke for ulike ting. Jeg er glad jeg tok til meg hva legen sa etter min første fødsel: prøv å få inn vanen der du kniper noen ganger om dagen, for med alderen så er det lurt å ha fått inn vanen. Min fødsel var hard på mange måter, og nå som alderen begynner å komme så merker jeg at jeg i perioder må være flinkere. Da tar det ikke så lang tid før jeg er tilbake på riktig vei igjen. Musklene mine der nede måtte bli sydd etter fødselen, så de trenger litt ekstra vedlikehold. Anonymkode: 127d2...e81
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Jeg går hos bekkenbunnfysio fordi jeg har rectocele etter fødselen. Denne er visdtnok veldig liten, men gjør likevel at jeg plages med å tømme meg. Har fått beskjed om at jeg må knipe 10 ganger to ganger om dagen. Teller til 14 ved hvert knip. Ifølge fysio tar det ca 6 mnd med dette regimet før jeg kan ev merke forskjell. Men like viktig som knipingen er visstnok å slappe av i underlivet til vanlig. Anonymkode: 78c89...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå