Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har lyst til å ta de i vaskemaskinen, men leser på nett at det frarådes. Noen tips og erfaringer? Anonymkode: 045d7...5d2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg tar de i vaskemaskina innimellom. Vet at det frarådes sko i vaskemaskina, men jeg orker ikke håndvask... Anonymkode: 9dc6a...7df
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Hva slags program, temperatur og såpe bruker du? Anonymkode: 045d7...5d2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Jeg trenger også tips ang stinkende fotballsko. De starter å stinke bare 1 mnd etter at de er nye. Min bruker sine hver dag, så rekker ikke vaske heller. Noen som har tips til noe som funker man kan ha i skoene så lukten trekkes ut? Det stinker kattetiss av dem. Anonymkode: 0384d...363
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Da jeg danset aktivt pleide jeg å putte stinkende ballettsko og danse-sneakers i plastpose. Så lot jeg dem ligge det over natten. Jeg har også hørt om folk som legger teposer (grønn te) i (danse)skoene når de ikke er i bruk eller bruker luftfriskere som man vanligvis bruker i hus/garderober. Funker kanskje på fotballsko også? Anonymkode: 94ca9...c17
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hva slags program, temperatur og såpe bruker du? Anonymkode: 045d7...5d2 Bittelitt vanlig såpe (omo pulver), ullvaskeprogram eller hurtigprogram med lav sentrifugering. Putter de inn sammen med et par store håndklær så de ikke «slår» i trommelen. Anonymkode: 9dc6a...7df
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bittelitt vanlig såpe (omo pulver), ullvaskeprogram eller hurtigprogram med lav sentrifugering. Putter de inn sammen med et par store håndklær så de ikke «slår» i trommelen. Anonymkode: 9dc6a...7df Ellers bruker vi SmellWell duftposer. Putter de oppi skoa etter trening. Anonymkode: 9dc6a...7df
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Om de tåler vask i maskinen kommer an på hva de er laget av, er de veldig syntetiske, som mange rimelige fotballsko er, så blir de helt ødelagt i maskinen... Det hjelper mot lukten å fryse dem da, putt dem i en pose og frys et døgn eller to så dør bakteriene som lager lukt. Men det tar ikke lang tid før de lukter igjen, det er bare sånn det er. Anonymkode: a2d26...c63
Iiiiik Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 Det blir bedre hvis de bruker fotballsko i skinn, det er de syntetiske som stinker. Her brukes sånne luftfriskergreier, usikker på om det egentlig virker. Hjelper en liten stund å ha dem i fryseren.
amandine Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 Signerer Iiiik. Det hjelper med skinn sammenliknet med syntet. Men fotballsko lukter ikke roser🤮🤮🤮
Iiiiik Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 amandine skrev (2 minutter siden): Signerer Iiiik. Det hjelper med skinn sammenliknet med syntet. Men fotballsko lukter ikke roser🤮🤮🤮 Neida, de lukter ikke roser, men de gir mye moro da!
amandine Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 Iiiiik skrev (10 minutter siden): Neida, de lukter ikke roser, men de gir mye moro da! Absolutt. Og hvis de står på skotørkehyllen i garasjen gjør de ikke en flue fortred.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Vasket de i maskinen på lav temperatur, skoene ser ikke ut som de tok skade av det, men stinker like mye. Skal kjøpe Smell Well for å teste det. Garasje er dessverre ikke mulig, bor i leilighet ellers en god idé. Anonymkode: 045d7...5d2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vasket de i maskinen på lav temperatur, skoene ser ikke ut som de tok skade av det, men stinker like mye. Skal kjøpe Smell Well for å teste det. Garasje er dessverre ikke mulig, bor i leilighet ellers en god idé. Anonymkode: 045d7...5d2 Natron er visst suverent, sier de som har forsøkt det. Tror de fordeler en spiseskje natron inni skoen, pass på at det fordeles godt, la stå over natten. https://www.tv2.no/a/10570375/ Anonymkode: 8a624...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå