Gå til innhold

Når FHI og Helsedirektoratet kommer med anbefalinger...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det untaket gjelder uansett bare for barneskolen og barnehagen, men var et eksempel på at de ble prioritert.

Anonymkode: 073e3...f54

Så da er eldre barn ikke prioritert, da de verken har kohort de kan omgås, regelmessig skole eller fritidstilbud.

Anonymkode: 84a91...8e7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så da er eldre barn ikke prioritert, da de verken har kohort de kan omgås, regelmessig skole eller fritidstilbud.

Jeg forstår at du synes situasjonen er vanskelig og kanskje trenger noen å prate med. Prøv en telefon til "menta helse". De har døgnåpen telefonvakt. Kanskje de kan hjelpe deg med hvordan du best skal komme gjennom den tiden vi har forran oss.

De har telefon: 116 123

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg forstår at du synes situasjonen er vanskelig og kanskje trenger noen å prate med. Prøv en telefon til "menta helse". De har døgnåpen telefonvakt. Kanskje de kan hjelpe deg med hvordan du best skal komme gjennom den tiden vi har forran oss.

De har telefon: 116 123

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Jeg sliter ikke med min mentale helse, selv om jeg er bekymret for barn, unge og psykisk syke. Man trenger ikke å bli stemplet som psyk bare fordi man ikke synes tiltak er udelt fantastiske. Dårlig forsøk på å stilne røster, det skal du ha. 

Dette lurer jeg også på. Selvmordstallene for mars- mai kom allerede på sensommeren, ene og alene fordi dette var beroligende tall. Tall for resten av året er det fullstendig tyst om, jeg ser bare én grunn til at dette ikke kommer ut. Det er nok at disse tallene er jævlig stygge. Vi får ikke disse før etter valget i september. Hjelpetelefoner og psykriatri melder om et ras av henvendelser. Likevel velger altså pampene i Høyre og hjelpe sine rike onkler med å få inn billig arbeidskraft med importsmitte på lasset, istedet for å åpne for at barn, unge og studenter kan leve normale liv. Fy faen så kvalm jeg er av den jævlige regjeringen. Jeg blir fysisk uvel bare jeg hører stemmene deres🤮🤮🤮

Anonymkode: 102fc...6b9

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Finner verken selvmordstall, tall på økt uavdekket misbrukt av barn eller tall på økning i depresjoner. Så nope. 

Nei, tallene stemmer kanskje ikke med det du vil finne? For du VET det er høyere tall, eller syns du det bør være det? De som er deppa av isolasjon, ville de blitt deppa av nabolaget sitt i fritt fall med døde naboer, lærere osv?  Eller hadde livet deres vært en fest når dødstallene i Norge fulgte amerikanske (prosentvis)? Da hadde nok alt vært mye festligere...

Anonymkode: 7c1df...e99

Annonse

Jeg må bare presisere litt. Jeg lurer ikke på om de tar hensyn til psykososiale forhold (det regner jeg med at de gjør), men om de faktisk har eksperter på psykisk helse tilstede når de vurderer og evaluerer tiltak. Det er ikke ment som et passivaggressivt innlegg. Jeg følger alle tiltak og vel så det. Jeg lurer oppriktig på hvilke fagpersoner som er tilstede. Det er jo tydelig at regjeringen balanserer rådene fra Helsedirektoratet og FHI med krav fra EU og industrien. 
hi

Anonymkode: 78a3c...d7d

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg må bare presisere litt. Jeg lurer ikke på om de tar hensyn til psykososiale forhold (det regner jeg med at de gjør), men om de faktisk har eksperter på psykisk helse tilstede når de vurderer og evaluerer tiltak. Det er ikke ment som et passivaggressivt innlegg. Jeg følger alle tiltak og vel så det. Jeg lurer oppriktig på hvilke fagpersoner som er tilstede. Det er jo tydelig at regjeringen balanserer rådene fra Helsedirektoratet og FHI med krav fra EU og industrien. 
hi

Du må ikke glemme sammenhengen mellom arbeid og psykisk helse. Når industri og eu også ivaretas i balanseringen er det også fordi at en økonomi som holdes i gang og det å sikre så mange arbeidsplasser som mulig kanskje er det viktigste psykisk helse-tiltaket som finnes. 

Anonymkode: 7889e...a93

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du må ikke glemme sammenhengen mellom arbeid og psykisk helse. Når industri og eu også ivaretas i balanseringen er det også fordi at en økonomi som holdes i gang og det å sikre så mange arbeidsplasser som mulig kanskje er det viktigste psykisk helse-tiltaket som finnes. 

Anonymkode: 7889e...a93

Absolutt, men samtidig er det mange artister og folk i servicenæringen som mister jobbene sine på grunn av den økte smitten. Mange små selskaper må gi tapt på bekostning av større industriselskaper. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt, men samtidig er det mange artister og folk i servicenæringen som mister jobbene sine på grunn av den økte smitten. Mange små selskaper må gi tapt på bekostning av større industriselskaper. 

Det ble litt feil😅 Mente selvfølgelig at de store industriselskapene får fordeler på bekostning av serveringssteder, teater, kinoer, artister, turistattraksjoner etc. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det ble litt feil😅 Mente selvfølgelig at de store industriselskapene får fordeler på bekostning av serveringssteder, teater, kinoer, artister, turistattraksjoner etc. 

Og dette er arbeidsplasser der det ofte jobber folk som er bosatt i Norge. Men dessverre, så lenge nordmenn flest mener alt av kultur er unødvendig og bare tull, så lenge færre og færre leser bøker, hører på kvalitetsmusikk og underviser seg selv kulturelt, blir dette resultatet.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og dette er arbeidsplasser der det ofte jobber folk som er bosatt i Norge. Men dessverre, så lenge nordmenn flest mener alt av kultur er unødvendig og bare tull, så lenge færre og færre leser bøker, hører på kvalitetsmusikk og underviser seg selv kulturelt, blir dette resultatet.

Her tror jeg du bommer ganske grovt på forutsettningene dine. Vi bruker me penger på kultur og har flere profesjonelle kulturformidlere enn noen gang.

On 1/13/2021 at 8:27 PM, Anonym bruker said:

Har de psykologer eller psykiatere med på laget, eller går det kun på epidemiologi? Jeg leste et innlegg i Aftenposten av en 13-åring i dag, og kjente meg godt igjen i hvordan tenåringene i huset har her det. Nå har det gått snart et år, og selv om jeg har støttet fullt opp om alle tiltak er det vondt å se hvor tøft det er for ungdommen. Et år er en liten uendelighet, og de går glipp av så mye. 

er ikke bare ungdommen som sliter, er ikke bare de dette går utover, både barn, ungdom,voksen og gamle

Anonymkode: ebeb9...79c

Annonse

• Opprett ny...