Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #26 Del Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker at det har gått for langt. Vi drar på besøk, og får besøk. Så denne regelen bryr jeg meg fint lite om. Så får dere bare kritisere meg så mye dere vil. Vær så god. Anonymkode: 0de7c...57c Å der har vi grunnen til smitte. Flest meg selv, så meg selv og er det litt mer plass så er det meg selv igjen! Anonymkode: 90c02...3ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413047-siden-5-januar-har-det-i-ullensaker-kommune-v%C3%A6rt-forbudt-%C3%A5-motta-gjester-i-hjemmet-med-noen-f%C3%A5-unntak/page/2/#findComment-149467849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2021 #27 Del Skrevet 13. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): De møtes jo ikke på skolen hvis de har hjemmeskole. Og har de hjemmeskole, så har de heller ikke noe kohort å møte på fritiden. For øvrig har det vært mellom 13-15 grader her, speilholka og fullt blås ute - si meg, hvilke tenåringer orker mer enn 10 minutter i slik vær? Jeg måtte korte ned på turer med bikkja de siste dagene, for man blir gjennomfrossen selv om man har på godt med klær. Anonymkode: 5d7a9...7df Å det er mange tenåringer som gjør det , da kan man hverfall være sosial Anonymkode: 90c02...3ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413047-siden-5-januar-har-det-i-ullensaker-kommune-v%C3%A6rt-forbudt-%C3%A5-motta-gjester-i-hjemmet-med-noen-f%C3%A5-unntak/page/2/#findComment-149467850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #28 Del Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Å det er mange tenåringer som gjør det , da kan man hverfall være sosial Anonymkode: 90c02...3ad Mange tenåringer som går ut i full blås og mange minusgrader og blir ute i flere timer? HVOR?? Min tenåring velger å ikke gjøre det. Hun sier at hun ikke har lyst til å bli forkjølet fordi hun har frosset ute (uansett hva man har på seg, så fryser man sånn som i går da det var 19 grader og full vind), med alt det innebærer av koronatesting, karantene, snørr og feber. Det å være sosial med venninner skal ikke gå ut over helsa til ungdommer. Anonymkode: 5d7a9...7df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413047-siden-5-januar-har-det-i-ullensaker-kommune-v%C3%A6rt-forbudt-%C3%A5-motta-gjester-i-hjemmet-med-noen-f%C3%A5-unntak/page/2/#findComment-149468285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #29 Del Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Mange tenåringer som går ut i full blås og mange minusgrader og blir ute i flere timer? HVOR?? Min tenåring velger å ikke gjøre det. Hun sier at hun ikke har lyst til å bli forkjølet fordi hun har frosset ute (uansett hva man har på seg, så fryser man sånn som i går da det var 19 grader og full vind), med alt det innebærer av koronatesting, karantene, snørr og feber. Det å være sosial med venninner skal ikke gå ut over helsa til ungdommer. Anonymkode: 5d7a9...7df Her gjør de i alle fall det. De sitter ute og prater med fyr i bålpannen, er ute og aker/skøyter, eller går på tur. Så lenge man kler seg godt er det da ingen problem å være ute! Ikke rart hun ikke gidder å være ute dersom hun har vokst om med en mor med den holdningen der... Dette er en DUGNAD, som betyr at alle må være med å bidra. Dersom alle som har mulighet til det hadde holdt seg hjemme mellom 4. og 18. januar hadde det ikke blitt behov for å forlenge tiltakene. Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: 5b1d8...3af Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413047-siden-5-januar-har-det-i-ullensaker-kommune-v%C3%A6rt-forbudt-%C3%A5-motta-gjester-i-hjemmet-med-noen-f%C3%A5-unntak/page/2/#findComment-149468312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2021 #30 Del Skrevet 14. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Her gjør de i alle fall det. De sitter ute og prater med fyr i bålpannen, er ute og aker/skøyter, eller går på tur. Så lenge man kler seg godt er det da ingen problem å være ute! Ikke rart hun ikke gidder å være ute dersom hun har vokst om med en mor med den holdningen der... Dette er en DUGNAD, som betyr at alle må være med å bidra. Dersom alle som har mulighet til det hadde holdt seg hjemme mellom 4. og 18. januar hadde det ikke blitt behov for å forlenge tiltakene. Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: 5b1d8...3af Vi har jo holdt oss hjemme, likevel blir tiltakene forlenget. Så det hjelper ikke uansett hva man gjør. Hvilken holdning er det jeg har? At min tenåring fryser og synes det er kjipt å være ute i full blås, mørke og sprengkulde? Ikke er det kommet noe særlig med snø her, så aking og ski utgår. Sitte stille og prate mens man hakker tenner? Det hjelper ikke å kle på seg 10 lag når det blåser iskald vind, det blåser tvers igjennom for det. Og slutt med ordet "dugnad", vær så snill. Det er sååå 2020. Det er ikke lenger en dugnad, men bare plaging. Hele folket skal straffes for at man i enkelte områder har høyt smittenivå. Vi har bidratt siden mars, hvor mange år skal vi fortsette å straffes? Vi har jo vært flinke i vår kommune, smittesporingen har fungert som en klokke, og vi har unngått smitte. Belønningen er altså straff på ubestemt tid, og strengere og strengere tiltak. Anonymkode: 5d7a9...7df Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144413047-siden-5-januar-har-det-i-ullensaker-kommune-v%C3%A6rt-forbudt-%C3%A5-motta-gjester-i-hjemmet-med-noen-f%C3%A5-unntak/page/2/#findComment-149468347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg