Gå til innhold

Når tror dere regjeringen vil si hvordan det blir fra neste uke?

Anbefalte innlegg

Nå er det jo bare noen dager igjen til den 18., og såvidt jeg vet hører vi ingenting om hva vi kan vente oss fra neste uke. Er det noen som har fått med seg når det vil bli pressekonferanse ang dette? Det er vanskelig å planlegge på så sinnssykt kort varsel. 

Anonymkode: f4508...680

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nå er det jo bare noen dager igjen til den 18., og såvidt jeg vet hører vi ingenting om hva vi kan vente oss fra neste uke. Er det noen som har fått med seg når det vil bli pressekonferanse ang dette? Det er vanskelig å planlegge på så sinnssykt kort varsel. 

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/regjeringen-varsler-coronapressekonferanse-onsdag.n6kyMk3hd?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Anonymkode: 0b6af...eea

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Takk! Da kunne de vel like gjerne tatt det nå, de vet vel hva de skal si. 

Hi 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Sikkert søndag den 17. kl 18:00 :D 

Anonymkode: 3e416...a9f

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Og dette beviser bare det man har sagt før - ingen tiltak man tidligere har innført, har vart i to uker. Så folk som mener man er patetisk som lar barna treffe kompisene sine i kommuner med null smitte for "de kan jo være alene i to uker", "de trenger ikke idretten sin disse to ukene etter jul" osv, kan ta seg en bolle. Det vil nok vare langt ut over to uker. Men myndighetene sier jo at det er to uker først, for å slippe masse opprør grunnet for strenge nasjonale tiltak uten faglig begrunnelse. Begrunnelsen for nasjonale tiltak var at myndighetene skulle få oversikt etter jul. Nå er de sikkert ferdig med å få oversikt, håper jeg. I vår kommune er det fortsatt ingen positive prøver. Hvor lenge skal små barn avstå fra trening og sosial omgang mens myndighetene skaffer seg oversikt? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

De skriver jo at de mest sannsynlig gjøre full hjemmeskole i videregående gjeldende LENGE. Det blir å ødelegge skolegangen til elevene i kommuner uten smitte. Tiltaket er ikke faglig begrunnet ut fra smittevern, og derfor ikke gyldig slik jeg ser det. Hvis myndighetene ønsker mindre frafall fra videregående skoler, er full hjemmeskole med forbud mot å besøke kompiser på fritiden virkelig ikke veien å gå. Da vil ungdommer heller velge å jobbe, der vil de i hvert fall treffe andre mennesker i løpet av dagen. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Snart sitter vi her med portforbud, skulle ikke forundre meg det grann.

Selvfølgelig gjør vi det. Hvorfor ellers skal de først fortelle at de jobber med lovforslag, for så å varsle at det kommer ytterligere innstramminger som vil vare lenge? Og igjen, hva er den faglige begrunnelsen for drakoniske tiltak i områder uten smitte? Alle andre land klarer å differensiere tiltak regionvis. Men neida, her på berget er det vanskelig. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Snart sitter vi her med portforbud, skulle ikke forundre meg det grann.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/PR5l5b/nakstad-om-smittetall-kan-tyde-paa-en-utflating

Samtidig som Nakstad sier at det kan tyde på en utflating, likevel er det varslet strengere tiltak? Han sier også at det bekymrer ham at det kommer mye smitte fra utlandet, men å kontrollere at utenlandske arbeidere faktisk TAR koronatest på grensen, det er det ingen som gjør? Lokalbefolkningen skal jo ikke lide for at myndighetene ikke klarer å kontrollere sine egne tiltak mot utenlandske arbeidere! 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig gjør vi det. Hvorfor ellers skal de først fortelle at de jobber med lovforslag, for så å varsle at det kommer ytterligere innstramminger som vil vare lenge? Og igjen, hva er den faglige begrunnelsen for drakoniske tiltak i områder uten smitte? Alle andre land klarer å differensiere tiltak regionvis. Men neida, her på berget er det vanskelig. 

De fleste øand jeg bet om har nasjonale tiltak og så lokale tiltak der smitten er høyere enn gjenmomsnittet. Det har vi i Norge også. 

Hvis jeg skal tippe så kommer det til å bli miødere tiltak noen steder og hardere tiltak andre steder om fra en til tre uker.

Anonymkode: a869a...295

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/PR5l5b/nakstad-om-smittetall-kan-tyde-paa-en-utflating

Samtidig som Nakstad sier at det kan tyde på en utflating, likevel er det varslet strengere tiltak? Han sier også at det bekymrer ham at det kommer mye smitte fra utlandet, men å kontrollere at utenlandske arbeidere faktisk TAR koronatest på grensen, det er det ingen som gjør? Lokalbefolkningen skal jo ikke lide for at myndighetene ikke klarer å kontrollere sine egne tiltak mot utenlandske arbeidere! 

Alle tilltakene settes inn av hensyn til lokalbefolkningen og selvfølgelig vil lokalbefolkningen lide for all smitte som dukker opp et sted. Hvis myndighetene ikke klarer å holde smitten lav nok med en type tiltak, må de sette i verk andre tiltak. Det hjelper ikke at noen synes det er "uretferdig".

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Alle tilltakene settes inn av hensyn til lokalbefolkningen og selvfølgelig vil lokalbefolkningen lide for all smitte som dukker opp et sted. Hvis myndighetene ikke klarer å holde smitten lav nok med en type tiltak, må de sette i verk andre tiltak. Det hjelper ikke at noen synes det er "uretferdig".

Men hva er den faglige begrunnelsen med å stenge alt og rasere ungdom og barns liv i kommuner uten registrert smitte? Et tiltak som går på tvers av menneskerettigheter skal ha en solid faglig begrunnelse. Så, hva er den faglige begrunnelsen i å stenge skoler, fritidsaktiviteter for barn, innføre hjemmekontor og forby besøk av familie i kommuner/regioner uten smitte? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I tillegg importerer myndighetene smitte selv ved å ta inn masse utenlandske arbeidere uten å teste dem, og masse amerikanske soldater som er smittet med korona. De kan ikke først bidra til smitte og så straffe lokalbefolkningen for sine egne handlinger. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

I tillegg importerer myndighetene smitte selv ved å ta inn masse utenlandske arbeidere uten å teste dem, og masse amerikanske soldater som er smittet med korona. De kan ikke først bidra til smitte og så straffe lokalbefolkningen for sine egne handlinger. 

Ingen av tiltakene settes inn for å straffe noen. Å stenge grensen 100% har blitt ansett som et for inngripende tiltak. Etter min mening burde innreisereglene vært strenger slik at alle måtte i isolasjon og ikke bare i karantene når de kom til landet, men det er ikke i tråd med regjeringens mening. Helt stengte grenser ville ganskeraskt gitt oss et dårlig utvalg i matbutikkene og veldig mange stengte bedrifter. Det er heller ikke ønskelig.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ingen av tiltakene settes inn for å straffe noen. Å stenge grensen 100% har blitt ansett som et for inngripende tiltak. Etter min mening burde innreisereglene vært strenger slik at alle måtte i isolasjon og ikke bare i karantene når de kom til landet, men det er ikke i tråd med regjeringens mening. Helt stengte grenser ville ganskeraskt gitt oss et dårlig utvalg i matbutikkene og veldig mange stengte bedrifter. Det er heller ikke ønskelig.

Neida, selvfølgelig er det mye bedre med portforbud og å sperre små barn inne uten skole eller fritidsaktiviteter. Jeg snakker ikke om helt stengte grenser, men for eksempel at PÅBUD om testing på grensa faktisk blir gjennomført, ikke at flere tusen spaserer rett inn i landet uten å bli kontrollert! Det er viktig for myndighetene å bøtelegge folk som samles 9 stk på en fest i nabolaget, men å la over 6 000 tilreisende spasere rett inn i landet uten å bli testet - det trenger man ikke å følge opp, gi bøter eller kontrollere. Velkommen til Norge, lizzom.

Hvor i svarte helvete er den kritiske journalistikken og opposisjonen hen? Hvordan KAN alle bare sitte å godta det her? Ofrer våre barn og unge for at eldgamle skrøpelige folk skal leve noen uker lenger for så å dø av vaksinen? Rasere økonomien og la folk sitte igjen uten arbeid.

Sperrer hele jævla befolkningen inne og utreder muligheten for portforbud samtidig som bedriftseiere drar inn tusenvis av arbeidere med smitte hver eneste dag! 

Det klikker for meg! Hvorfor er det ingen som protesterer😭 Hvordan kan folk fremdeles ha tillit til denne regjeringen? Jeg forstår det bare ikke..

Anonymkode: 15e68...a87

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvor i svarte helvete er den kritiske journalistikken og opposisjonen hen? Hvordan KAN alle bare sitte å godta det her? Ofrer våre barn og unge for at eldgamle skrøpelige folk skal leve noen uker lenger for så å dø av vaksinen? Rasere økonomien og la folk sitte igjen uten arbeid.

Sperrer hele jævla befolkningen inne og utreder muligheten for portforbud samtidig som bedriftseiere drar inn tusenvis av arbeidere med smitte hver eneste dag! 

Det klikker for meg! Hvorfor er det ingen som protesterer😭 Hvordan kan folk fremdeles ha tillit til denne regjeringen? Jeg forstår det bare ikke..

Anonymkode: 15e68...a87

For min del tenker jeg at det hadde vært på sin plass med nedstenging/portforbud en periode. Kanskje vi hadde kommet noe vei da

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

For min del tenker jeg at det hadde vært på sin plass med nedstenging/portforbud en periode. Kanskje vi hadde kommet noe vei da

Herregud, jeg leste nettstenging, og tenkte at det var vel drøyt 😆

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, jeg leste nettstenging, og tenkte at det var vel drøyt 😆

Datavirus er jo ikke noe nytt. Koronaen kunne jo mutert til en trojansk hest eller hva de nå kalles 🤣

• Opprett ny...