Gå til innhold

Bedside crib

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal velge ut bedside crib. Har lyst til å prøve myk modell denne gangen, men er usikker på om det er økt kvelningsfare?! 
Hadde babybay med forrige, men savnet ‘vegg’ som kunne skille meg og baby etter endt amming. Rullet gjerne ut og bort til meg, noe jeg syns var veldig skummelt 😩

Nå står jeg mellom Moweo (myk type) og Troll. Har noen erfaringer og dele?? 🙂 Om moweo er trygg og forsvarlig, syns jeg den er veldig fin!! Og er jo den jeg egentlig har sikla på helt siden jeg ble gravid.... Pris spiller ingen rolle, så det er ingen avgjørende faktor.

B3B62FF6-2B65-4B77-B14A-FD31422F3F6B.png

1DA63855-9461-4663-B2F8-00C52F945396.png

Anonymkode: 72752...2e4

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde moweo nå sist og var veldig fornøyd. Selv om den er myk er den veldig stram, så vil ikke si det er noen økt kvelningsfare. 

Anonymkode: 54f63...be4

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde moweo nå sist og var veldig fornøyd. Selv om den er myk er den veldig stram, så vil ikke si det er noen økt kvelningsfare. 

Anonymkode: 54f63...be4

Takk for svar! Syns den ser veldig fin ut :) Vurderer også den Chicco Next2me eller noe?! Så den kom godt ut i test.... Men dobbelt så dyr da!! 

Anonymkode: 72752...2e4

Skrevet

babyen har godt av og ligge i egen seng, på eget rom

Anonymkode: 20254...ea3

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Sier hvem?

Veldig få som har en nyfødt baby på eget rom altså, jeg kjenner et par som hadde det fordi far i huset nektet å sove med vinduet igjen. Mor der også ville gjerne ha babyen på voksensoverommet, men far nektet.

Anonymkode: 28ace...2b0

Skrevet

Vi har Troll siden den nok er tryggere. 

Anonymkode: d4f8c...885

Annonse

Skrevet

Sjekk gjerne ut Yngri Ymer, sider i mesh-stoff 🙂 

Anonymkode: 52cdf...5d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sjekk gjerne ut Yngri Ymer, sider i mesh-stoff 🙂 

Ops - Yngri Tova skulle det være.

Skrevet

Jeg hadde chicco next2me til minstemann da han var baby. Veldig fornøyd med den sengen, den var ikke myk i «veggene» på sengen, stoffet er ganske stramt så ingen kvelningsfare

Anonymkode: 40306...ae7

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Sier hvem?

Veldig få som har en nyfødt baby på eget rom altså, jeg kjenner et par som hadde det fordi far i huset nektet å sove med vinduet igjen. Mor der også ville gjerne ha babyen på voksensoverommet, men far nektet.

vår sov på egen rom fra 6 uker, da begynte han og sove hele døgnet, men hvis dere vil at babyen skal bli avhening av dere så, er den øverste finest :)

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Sier hvem?

her er en link, like aktuell idag

https://forskning.no/sovn-barn-og-ungdom/babyer-sover-darligere-pa-foreldrenes-rom/341294

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde chicco next2me til minstemann da han var baby. Veldig fornøyd med den sengen, den var ikke myk i «veggene» på sengen, stoffet er ganske stramt så ingen kvelningsfare

Anonymkode: 40306...ae7

Hadde også denne til andremann. Elsket den!

Anonymkode: 9fdd3...059

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å ha sånn myk med stoff. Det gjør det mindre luftig rundt babyen og kan føre til opphoping av CO2 som igjen kan føre til krybbedød.

Anonymkode: 7895e...bb0

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er anbefalt at babyer sover på samme rom som foreldrene frem til de er 6 mnd.

Vi hadde chicco next2me. Jeg har ingen erfaring med andre slike senger, men bor virker litt «riglen» synes jeg. Babyen var heller ikke imponert, og sov oftest store deler av natten i vår seng. Slik er det forsåvidt enda😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

What? Babyer har godt av nærhet. 

Anonymkode: f2963...d18

Skrevet
18 hours ago, Den perfekte mor, påan igjen said:

Det er anbefalt at babyer sover på samme rom som foreldrene frem til de er 6 mnd.

Vi hadde chicco next2me. Jeg har ingen erfaring med andre slike senger, men bor virker litt «riglen» synes jeg. Babyen var heller ikke imponert, og sov oftest store deler av natten i vår seng. Slik er det forsåvidt enda😅

det er det forskjellig meninger om

• 2 måneder senere...
Skrevet

Om du gikk for Moweo bed side crib, fant du et passende laken noe sted?

Den har visst målene 90x50 cm og finner ingen laken som passer 😫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...