Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #1 Skrevet 11. januar 2021 Vil ikke snakke så mye de første 15 minuttene. Være litt i fred og ro. Hvordan er du om morgenen? Diskuterte det på jobb, der var det opplest og vedtatt at morgengretten er en dårlig egenskap. Jeg kjenner mange som er som meg men på jobb var ALLE blide og pratsomme fra de slo opp øynene. 😳 Anonymkode: e1021...60d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #2 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er gretten. Hater å bli vekket Anonymkode: 397cf...844
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #3 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er morgentrøtt. Anonymkode: 871a9...f55
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2021 #4 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er ikke morgengretten men sover fortsatt huset når jeg hopper i dusjen etter løpetur OG jeg rekker en kopp kaffe i stillhet så er jeg evig lykkelig♥️
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #5 Skrevet 11. januar 2021 Det er forskjell på å være morgengretten og å være morgentrøtt! Jeg er morgentrøtt. Jeg trenger litt tid for å komme i gang, og jeg foretrekker absolutt å få være i fred med en gang jeg har våknet. Det betyr ikke at jeg synes jeg hr noe som helst rett til å være gretten. Jeg lar ikke min trøtthet gå ut over andre. Anonymkode: 9a37d...739
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #6 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er forskjell på å være morgengretten og å være morgentrøtt! Jeg er morgentrøtt. Jeg trenger litt tid for å komme i gang, og jeg foretrekker absolutt å få være i fred med en gang jeg har våknet. Det betyr ikke at jeg synes jeg hr noe som helst rett til å være gretten. Jeg lar ikke min trøtthet gå ut over andre. Anonymkode: 9a37d...739 Men når du vil være i fred og ikke vil snakke så ER du per definisjon morgengretten. Jeg er aldri sur eller svarer surt, jeg behandler familien min som normalt, men inni meg kjenner jeg at jeg vil være i fred med kaffen min. Som oftest velger jeg stå opp 20 min før jeg må for å få dekket dette behovet. Alle er vel litt morgentrøtt. Så dessverre, du går under kategorien morgengretten. Anonymkode: e1021...60d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #7 Skrevet 11. januar 2021 Det er jo en dårlig egenskap å være gretten, så enig med kollegaene dine. Hater å stå opp, men det er mitt problem. Har man stått opp, er man våken og oppfører seg "som folk", mener jeg. Trøtthet legges igjen i senga. Anonymkode: 46286...30a
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #8 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo en dårlig egenskap å være gretten, så enig med kollegaene dine. Hater å stå opp, men det er mitt problem. Har man stått opp, er man våken og oppfører seg "som folk", mener jeg. Trøtthet legges igjen i senga. Anonymkode: 46286...30a Jeg oppfører meg som folk. Hvor ser du jeg ikke gjør det? Jeg er en som HELST vil være i fred med kaffen min 20 minutter. Blir jeg snakket til så svarer jeg da skikkelig. Å være morgengretten betyr ikke at man oppfører seg som et rasshøl, å være morgengretten er å være stille og ha behov for fred. Hvorfor trekker folk parallell til at man oppfører seg dårlig når man er morgengretten? Anonymkode: e1021...60d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #9 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg oppfører meg som folk. Hvor ser du jeg ikke gjør det? Jeg er en som HELST vil være i fred med kaffen min 20 minutter. Blir jeg snakket til så svarer jeg da skikkelig. Å være morgengretten betyr ikke at man oppfører seg som et rasshøl, å være morgengretten er å være stille og ha behov for fred. Hvorfor trekker folk parallell til at man oppfører seg dårlig når man er morgengretten? Anonymkode: e1021...60d Fordi det å være gretten er negativt. Å være trøtt, men likevel hyggelig noe andre er ikke å være gretten. Anonymkode: 223f3...cb7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #10 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er morgengretten så HAAAATER når vi er på hyttetur med aleneforeldreforeningen å deler hytte med noen som snakker hele tiden om morgenen. Vi deler hytte med to andre familier vi ikke kjenner. Godt det bare er en helg. Anonymkode: 05aa0...714
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #11 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Fordi det å være gretten er negativt. Å være trøtt, men likevel hyggelig noe andre er ikke å være gretten. Anonymkode: 223f3...cb7 Å ville være alene er ikke det samme som å være gretten. Anonymkode: 2bc7d...f21
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #12 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Å ville være alene er ikke det samme som å være gretten. Anonymkode: 2bc7d...f21 Det er poenget mitt, det er ikke noe negativt å være trøtt på morgenen og å ville være alene, men å ikke klare å oppføre seg mot de man likevel må forholde seg til, det er negativt og det er å være morgengretten. Altså er det negativt å være morgengretten, men ikke morgentrøtt. Anonymkode: 223f3...cb7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #13 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Fordi det å være gretten er negativt. Å være trøtt, men likevel hyggelig noe andre er ikke å være gretten. Anonymkode: 223f3...cb7 Så kall det gjerne morgentrøtt, det er ikke noe som heter det. Morgengretten derimot er et ord, og de som vil være i fred når de står opp er gretten. 😊 Anonymkode: e1021...60d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #14 Skrevet 11. januar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Fordi det å være gretten er negativt. Å være trøtt, men likevel hyggelig noe andre er ikke å være gretten. Anonymkode: 223f3...cb7 Jeg er hyggelig mot folk men vil helst være alene. Jeg definerer meg selv som morgengretten. Anonymkode: e1021...60d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #15 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er ikke enig i din definisjon av morgengretten. Er man det så er man i min bok en person som ikke tåler å bli snakket til og som er, ja, rett og slett gretten. Å innerst inne ønske seg fred mens man oppfører seg fint og gjør det man må kommer under begrepet morgentrøtt. Og ikke alle er det. Min mann spretter opp av sengen og er lynklar med det samme. Anonymkode: 775e2...0af
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #16 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er morgengretten, men det skal ikke være mannens eller barnas problem. Så det første vi gjør på morningen er at barna ser på barnetv mens jeg drikker en cappuccino. Jeg får også fryktelig kort lunte av lavt blodsukker, så må passe på å spise. Aldri levere i barnehagen uten at jeg har spist frokost! Både morgengrettenhet og grettenhet ved sult er noe jeg gjerne skulle vært foruten Anonymkode: f4fb6...091
Himmel og hav Skrevet 11. januar 2021 #17 Skrevet 11. januar 2021 (endret) Å være gretten er å være sur, så om man oppfører seg fint og hyggelig, mens man ønsker at morgenskravlere hadde mute-knapp, så er man ikke morgengretten. gretten adjektiv BØYNING: grettent, gretne UTTALE: [gre`t:(ə)n] ETYMOLOGI avledet av norrønt gretta 'grine' BETYDNING OG BRUK 1 som (stadig eller ved en gitt anledning) gir uttrykk for dårlig humør ved å være sur, vrang, negativ https://naob.no/ordbok/gretten Både mannen og jeg er av typen som ikke snakker for mye den første halvtimen etter at vi står opp. Jeg går på badet, han setter seg med kaffe og vi utveksler kun strengt nødvendig informasjon. Ingen radio, ingen musikk. Når svigermor er her så lider vi begge to, for hun skravler i vei fra hun slår øynene opp. Jeg er ikke sur på noe vis, jeg er bare ikke så våken at hjernen min makter å prosessere all den lyden på en gang. Jeg er B-menneske og morratrøtt. Endret 11. januar 2021 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #18 Skrevet 11. januar 2021 Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Å være gretten er å være sur, så om man oppfører seg fint og hyggelig, mens man ønsker at morgenskravlere hadde mute-knapp, så er man ikke morgengretten. Det er feil. Man kan godt være sur/gretten og likevel oppføre seg hyggelig. (mener ikke å påstå at jeg gjør det, men det går altså an) Anonymkode: 2bc7d...f21
Vaffelhjerte Skrevet 11. januar 2021 #19 Skrevet 11. januar 2021 Hvis man bare kan ha et spesielt humør ved å vise det tydelig er jeg etter deres definisjon aldri sur. Aldri sint heller. For jeg klarer å oppføre meg og skjule at jeg er sur. Betyr det at alle dere aldri er sure heller, eller er dere helt ufordragelige hver gang dere er i litt dårlig humør? Jeg definerer meg selv som morgengretten, jeg er i dårlig humør og ønsker å være alene. Hater at folk prater med meg. Men jeg oppfører meg ordentlig og svarer pent når noen snakker til meg likevel. Jeg tenker at humør har med hvordan jeg føler meg, ikke hvordan andre oppfatter meg.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #20 Skrevet 11. januar 2021 Vaffelhjerte skrev (1 minutt siden): Hvis man bare kan ha et spesielt humør ved å vise det tydelig er jeg etter deres definisjon aldri sur. Aldri sint heller. https://www.hjelptilhjelp.no/Samliv-og-foreldre/passiv-aggresjon-10-rad-til-deg-som-mener-at-du-aldri-er-sint Det minnet meg om denne 😝 Anonymkode: 2bc7d...f21
Vaffelhjerte Skrevet 11. januar 2021 #21 Skrevet 11. januar 2021 12 minutes ago, Anonym bruker said: https://www.hjelptilhjelp.no/Samliv-og-foreldre/passiv-aggresjon-10-rad-til-deg-som-mener-at-du-aldri-er-sint Det minnet meg om denne 😝 Anonymkode: 2bc7d...f21 Jeg håper for guds skyld ikke det er meg 😅
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #22 Skrevet 11. januar 2021 Vaffelhjerte skrev (13 minutter siden): Jeg håper for guds skyld ikke det er meg 😅 Haha, satser på at det ikke er det 😄 Anonymkode: 2bc7d...f21
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #23 Skrevet 11. januar 2021 Jeg er helt klart morgentrøtt, og foretrekker litt tid alene med en kopp kaffe. Men jeg er jo hyggelig mot de rundt meg. Men første 20 min på dagen, er jeg ikke sprudlende. Og jeg står gjerne opp litt før, for å få denne tiden alene. Anonymkode: 02a3d...1ee
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2021 #24 Skrevet 11. januar 2021 Himmel og hav skrev (1 time siden): Å være gretten er å være sur, så om man oppfører seg fint og hyggelig, mens man ønsker at morgenskravlere hadde mute-knapp, så er man ikke morgengretten. gretten adjektiv BØYNING: grettent, gretne UTTALE: [gre`t:(ə)n] ETYMOLOGI avledet av norrønt gretta 'grine' BETYDNING OG BRUK 1 som (stadig eller ved en gitt anledning) gir uttrykk for dårlig humør ved å være sur, vrang, negativ https://naob.no/ordbok/gretten Både mannen og jeg er av typen som ikke snakker for mye den første halvtimen etter at vi står opp. Jeg går på badet, han setter seg med kaffe og vi utveksler kun strengt nødvendig informasjon. Ingen radio, ingen musikk. Når svigermor er her så lider vi begge to, for hun skravler i vei fra hun slår øynene opp. Jeg er ikke sur på noe vis, jeg er bare ikke så våken at hjernen min makter å prosessere all den lyden på en gang. Jeg er B-menneske og morratrøtt. Enig i dette. De jeg vet om som er morgengretne gir uttrykk for at de er sure og vrange, de er negative mot de som er i nærheten, glefser gjerne mot andre. De som virkelig er morgengretne holder sjeldent igjen. Jeg er ekstremt morgentrøtt, og er som deg. Er overhodet ikke sur, men trenger noen minutter i noenlunde ro for raskere komme i gang. Eneste absolutt som kan få meg sur på morgenen er om noen med vilje bråker veldig, kun fordi de selv vil tirre en reaksjon (har sørget for at slike ikke er en del av mitt liv lenger ). Men normalt barnebråk eller skravling, som din svigermor gjør, det får meg ikke sur, det er bare slitsomt. Hi, jeg antar at du og dine kolleger trolig har ulike definisjoner av det å være morgengretten. De som virkelig er morgengretne, de greier ikke skjule at de er sure, selv når de forsøker. De tar seg gjerne sammen, men man merker det likevel på minespill, kroppsspråk, sukking, unødvendig bråk i bevegelser osv. Hvis du ikke viser noe av dette, HI, da antar jeg at de fleste vil definere deg som morgentrøtt, ikke morgengretten. For morgengretten går som regel utover de som er i nærheten i større eller mindre grad. Anonymkode: c1ea9...acf
Admin Skrevet 11. januar 2021 #25 Skrevet 11. januar 2021 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå