Gå til innhold

FrP vil stenge grensene for utlendinger for å unngå å få smitte inn i landet

Anbefalte innlegg

Flere som støtter FrP?

– Når det norske folk er pålagt så strenge restriksjoner i sine liv, så er det på tide at vi sikrer oss mot at de som kommer til landet, ikke får ta med seg smitte. Vi må stenge grensene for utenlands smitte, sier Listhaug.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/eKamBO/frp-krever-karantenehotell-for-utenlandske-arbeidere

Anonymkode: 657b8...928

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Samtidig som de slipper inn 3000 soldater fra andre land som skal på vinterøvelse hit til Norge 🤷‍♀️

Anonymkode: c484a...07c

Du skulle ønske at FrP hadde makt til å forhindre det?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du skulle ønske at FrP hadde makt til å forhindre det?

Ehhh....? Hvordan klarte du å konkludere deg frem til det? 😳

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Ehhh....? Hvordan klarte du å konkludere deg frem til det? 😳

Hvis du stemmer FrP til valget så får de makt til å gjøre det.

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Selvfølgelig bør alle land stenge grensene for alt annet en STRENGT nødvendige reiser. Føler det sier seg selv.

Anonymkode: 841fd...56f

Stemmer du FrP til høsten så blir det kanskje mulig.

Jeg kommer aldri til å stemme FRP, men i denne saken er jeg enig. Regjeringen sender på høring forslag om å innføre portforbud samtidig som grensene er vidåpne for import av smitte. Det er intet annet enn skammelig. 

Jeg kunne godtatt at arbeidere fikk komme inn i landet så lenge myndighetene selv hadde godtatt noe smitte i landet. Hele håndteringen er et opphauset hysteri i mine øyne. Men ettersom myndighetene kjører på med strengere og strengere regler for befolkningen samtidig som de tillater importsmitte, da blir det så kvalmende dobbeltmoralsk at jeg mister absolutt alt av respekt. Dette siste med at de vil ha grønt lys for portforbud når FHI advarer mot det, det er virkelig bare den siste dråpen. Nå renner det ikke over hos meg lenger, det fosser over. Jeg er så forbanna på denne galskapen at jeg kommer til å delta i neste demonstrasjonstog som arrangeres. 

Anonymkode: cb7fd...1cb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer aldri til å stemme FRP, men i denne saken er jeg enig. Regjeringen sender på høring forslag om å innføre portforbud samtidig som grensene er vidåpne for import av smitte. Det er intet annet enn skammelig. 

Jeg kunne godtatt at arbeidere fikk komme inn i landet så lenge myndighetene selv hadde godtatt noe smitte i landet. Hele håndteringen er et opphauset hysteri i mine øyne. Men ettersom myndighetene kjører på med strengere og strengere regler for befolkningen samtidig som de tillater importsmitte, da blir det så kvalmende dobbeltmoralsk at jeg mister absolutt alt av respekt. Dette siste med at de vil ha grønt lys for portforbud når FHI advarer mot det, det er virkelig bare den siste dråpen. Nå renner det ikke over hos meg lenger, det fosser over. Jeg er så forbanna på denne galskapen at jeg kommer til å delta i neste demonstrasjonstog som arrangeres. 

Problemet er jo ikke reglene

Alle som kommer til landet (med veldig få unntak), sjal testes før innreise og bed innreise og de slal i karantene etterpå. Problemet er at reglene ikke håndheves. En del dropper å ta test ved ankomst og en god del tar karantene der de ikke holder avstand til familien for eksempel. Det er nok av tilfeller av folk som har hatt karanten hjemme hos kjæresten og studenter og besteforeldre som har hatt karantene sammen med familien. Det greieste hadde vært om det ble innført karantenehotell for alle og at noen faktisk reiste fundt og sjekket at de som slulle være i karantene var på rikrig sted og alene.

Anonymkode: b8902...7ab

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Alle som kommer til landet (med veldig få unntak), sjal testes før innreise og bed innreise og de slal i karantene etterpå. Problemet er at reglene ikke håndheves. En del dropper å ta test ved ankomst og en god del tar karantene der de ikke holder avstand til familien for eksempel. Det er nok av tilfeller av folk som har hatt karanten hjemme hos kjæresten og studenter og besteforeldre som har hatt karantene sammen med familien. Det greieste hadde vært om det ble innført karantenehotell for alle og at noen faktisk reiste fundt og sjekket at de som slulle være i karantene var på rikrig sted og alene.

Hva gjør regjeringen innenlands når de ikke er «fornøyd» med hvordan reglene håndheves? De gjør reglene enda strengere. Lar det gå utover bla barn. Nå skal de innføre portforbud. Da må de for pokker først gjøre noe med det faktiske problemet: importsmitten. Om de klarer å lage enda strengere regler innenlands, så klarer de å lage enda strengere regler for innreise også.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva gjør regjeringen innenlands når de ikke er «fornøyd» med hvordan reglene håndheves? De gjør reglene enda strengere. Lar det gå utover bla barn. Nå skal de innføre portforbud. Da må de for pokker først gjøre noe med det faktiske problemet: importsmitten. Om de klarer å lage enda strengere regler innenlands, så klarer de å lage enda strengere regler for innreise også.

Det er da ingen som har innført portforbud. 

Det meste av smitten i Norge i dag er innenlands smitte. Vi får ikke redusert smitten uten å ha tilrak både for å hindre importsmitte og innenlands smitte.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Men er det virkelig overraskende? Jeg synes flere bør lese boka "1984". Folk har glemt regimer der myndighetene har for mye makt. For mye makt fører ofte til maktmisbruk fordi man blir maktblind. Jeg forstår ikke hvorfor vurdere portforbud nå. Ja, de hadde over 900 smittede rett etter alle teststasjoner åpnet etter jul, man hadde etterslep etter juleuka osv. Men nå er vi på 400-tallet igjen, andel positive tester går ned for andre uka på rad, så kommer de med dette? 

FHI advarte både mot stengte skoler og barnehager, mot portforbud og andre restriksjoner. Men blir de hørt? Nope. For yrkespolitikere vet så mye bedre enn fagpersoner. 

Anonymkode: d2905...673

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det er da ingen som har innført portforbud. 

Det meste av smitten i Norge i dag er innenlands smitte. Vi får ikke redusert smitten uten å ha tilrak både for å hindre importsmitte og innenlands smitte.

Men til nå har det kun vært tiltak for egen befolkning. De slipper inn 3 000 soldater fra et land med høyest forekomst av korona, utestet (45 allerede testet positivt etter ankomst Norge - betyr jo at de ikke ble testet før de dro), masse fly med utenlandsk arbeidskraft med falske koronatester, som spaserer rett forbi OBLIGATORISK kontroll på Gardermoen osv. 

Så jeg ser jo problemet - befolkningen skal sitte inne bak lukkede dører i sitt eget hjem, ødelegge familierelasjoner, barnas sosiale liv og fysiske aktivitet, skolegangen osv, mens det importeres masse smitte inn i landet. Da blir man jo aldri ferdig med det. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Da er det ikke karantene, men isolasjon. I karantene kan man omgås familiemedlemmer i samme hus, forlate huset osv så lenge man kan holde avstand. I isolasjon skal man være alene, ikke omgås familien sin og ikke gå ut av huset. Det heter reiseKARANTENE, ikke reiseISOLASJON. Karantenehotell verden over har dessuten vist seg til å ikke fungere - fra tilfeller der allergikere ikke fikk tilpasset mat og rett og slett sultet i flere dager (også skjedd her i Norge), til at folk ble smittet på koronahotellet og endte med å sitte isolert i 1 måned i strek. Familiemedlemmer og kjærester har heller ikke vært et problem mht det å innføre smitte til landet. Hvor mange importerte tilfeller skyldes familiemedlemmer og kjærester? En forsvinnende liten del sammenlignet med utenlandsk arbeidskraft. 

• Opprett ny...