Gå til innhold

Noen som har «nektet» neseprøve og kun tatt halsprøve?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har valgt å ikke teste meg? 😂 Livredd for neseprøven, blør veeeldig lett neseblod (lett og mye/lenge). Så takler ikke ting i nesa. Så her var jeg heller isolert i eget hjem da jeg hadde symptomer, og har knapt vært utenfor huset siden 😂 (1 mnd siden sykdom)

Men håper så veldig de klarer kun halsprøver snart!!! Da kan jeg godt teste meg daglig 😂

Anonymkode: a4a0c...750

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Jeg er ikke fire år. 

Anonymkode: b6dcb...4e1

Teit svar! Det finnes ulike årsaker til at folk ikke kan/vil/tør dette.

Jeg har tatt kun halsprøve. Det holdt sa sykepleier. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har valgt å ikke teste meg? 😂 Livredd for neseprøven, blør veeeldig lett neseblod (lett og mye/lenge). Så takler ikke ting i nesa. Så her var jeg heller isolert i eget hjem da jeg hadde symptomer, og har knapt vært utenfor huset siden 😂 (1 mnd siden sykdom)

Men håper så veldig de klarer kun halsprøver snart!!! Da kan jeg godt teste meg daglig 😂

Anonymkode: a4a0c...750

Samme som meg dette, kommer aldri til å ta den prøven. Går i isolasjon så fort jeg merker symptomer, noe jeg ikke har gjort siden dette startet. Halsprøve er jeg med på 😂

Anonymkode: b0733...3c5

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Samme som meg dette, kommer aldri til å ta den prøven. Går i isolasjon så fort jeg merker symptomer, noe jeg ikke har gjort siden dette startet. Halsprøve er jeg med på 😂

Det holder jo ikke bare å gå i isolasjon. Du må jo sørge for at alle du kan ha smittet tester seg eller også går i fulstendig isolasajon og at du finner ut hvor du ble smittet slik at det blir mulig å få kontroll på den smittegrenen.

Anonymkode: 2bf6b...ecf

Er dere helt idioter?! Dersom dere har corona er det viktig at dere tar prøven slik at det blir en del av statistikken, og slik at den du har vært i nærheten av også kan teste seg! 

ja, det er dritekkelt å ta den prøven, men det er et samfunnsansvar! Det nytter ikke å bare gå i selvvalgt isolasjon.

Anonymkode: f8241...83c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det holder jo ikke bare å gå i isolasjon. Du må jo sørge for at alle du kan ha smittet tester seg eller også går i fulstendig isolasajon og at du finner ut hvor du ble smittet slik at det blir mulig å få kontroll på den smittegrenen.

Anonymkode: 2bf6b...ecf

Jeg jobber hjemmefra, bor helt alene, handler matvarer 1 gang i uken (med munnbind, noe også covid smittede har lov til). Ikke snakk om smitteoppsporing overhode. Hvis jeg skulle være så uheldig å bli smittet sånn jeg lever nå så har jeg uflaks. Jeg er heldig og jobber på datamaskinen hjemme. Ensomt ja, men veldig trygt. 

Jeg jobber hjemmefra, bor helt alene, handler matvarer 1 gang i uken (med munnbind, noe også covid smittede har lov til). Ikke snakk om smitteoppsporing overhode. Hvis jeg skulle være så uheldig å bli smittet sånn jeg lever nå så har jeg uflaks. Jeg er heldig og jobber på datamaskinen hjemme. Ensomt ja, men veldig trygt. 

Covid-positive kan ikke gå på butikken nei. Bare de i karantene.

Anonymkode: 79f51...5b0

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

De som er smittet har IKKE lov til å gå på butikken! 

Anonymkode: bcb3c...0f4

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Tror du virkelig covid-positive får gå i butikken? Les deg opp på isolasjon... 🙄

Anonymkode: d16bf...971

Datteren min på 13 nektet å ta i nesa da hun måttw testes for andre gang fordi hun syntes det var fælt første gang. De sa at det gikk greit og tok kun i halsen og inni munnen.

Anonymkode: 1555e...541

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei, det har ikke covid smittede lov til

Anonymkode: 9bc47...986

Finnes det voksne folk som går i isolasjon for å slippe å teste seg??? Eller, jeg tviler jo ikke på at dere finnes, er det noe korona har bevist er at det ikke er grenser for folks idioti og egoisme! Det er en pinne i nesa eller halsen, for Guds skyld! Folk i hele verden tåler det! Skjerp dere!

Hi, jeg har tatt testen tre ganger og første gang var det kun i halsen. De to neste var det i nesa, og selv om det er ubehagelig er det ingenting å grue for. 

Dette er faktisk noe man må forvente at voksne folk takler. 

Anonymkode: 81380...d39

TinaK 1990 skrev (1 time siden):

Teit svar! Det finnes ulike årsaker til at folk ikke kan/vil/tør dette.

Jeg har tatt kun halsprøve. Det holdt sa sykepleier. 

Kjære tid, noen ting må man faktisk bare gjøre, med mindre man har en veldig god grunn for å ikke gjøre det.

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Er dere helt idioter?! Dersom dere har corona er det viktig at dere tar prøven slik at det blir en del av statistikken, og slik at den du har vært i nærheten av også kan teste seg! 

ja, det er dritekkelt å ta den prøven, men det er et samfunnsansvar! Det nytter ikke å bare gå i selvvalgt isolasjon.

Anonymkode: f8241...83c

Bedre å gå i isolasjon enn å fortsette å menge seg på jobb

Anonymkode: 3bc0b...98a

Kjære tid, noen ting må man faktisk bare gjøre, med mindre man har en veldig god grunn for å ikke gjøre det.

Svært få ting man må

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bedre å gå i isolasjon enn å fortsette å menge seg på jobb

Men hvilken jobb godtar at du stadig går i isolasjon uten positiv test? Hadde det ikke bare vært enkelte å teste og være i karantene i 1-2 dager?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Svært få ting man må

Det er sant. Men å ta test når man mistenker smitte er noe man må. 

Jeg ønsker virkelig ikke å ta den. Da jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk som lite barn, og har PTSD. Det å få noe i hals eller nese, gjør at jeg får kraftig angstanfall, og så blir jeg plaget med ille flash backs etterpå. 

Må jeg ta den, blir det jo vanskelig for de, og få tatt den i nesen, etter å ha tatt den i halsen. Da har jeg jo et kraftig angstanfall, og tviler på at de da klarer å få den opp i nesa mi.

Anonymkode: d1e55...226

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ønsker virkelig ikke å ta den. Da jeg ble utsatt for grovt seksuelt misbruk som lite barn, og har PTSD. Det å få noe i hals eller nese, gjør at jeg får kraftig angstanfall, og så blir jeg plaget med ille flash backs etterpå. 

Må jeg ta den, blir det jo vanskelig for de, og få tatt den i nesen, etter å ha tatt den i halsen. Da har jeg jo et kraftig angstanfall, og tviler på at de da klarer å få den opp i nesa mi.

Anonymkode: d1e55...226

Og det er jo svært forståelig og sikkert noe helsearbeiderne har erfaring med. 

Men det er jo heldigvis ikke noe de fleste har opplevd og det at det er ubehagelig er ikke god nok grunn til st voksne folk skal sette seg i egendefinert isolasjon fordi de er for pinglete til å utstå 10 sek med ubehag. 

Jeg har tatt koronatesten én gang. Og pinnen i nesa var forferdelig vond og ubehagelig!! Tårene spratt. Den i halsen var ingenting i forhold. Og jeg har født to barn, en av dem uten smertelindring, og hatt flere operasjoner osv. så jeg har opplevd mye smerte.

Men den prøven i nesa var helt forferdelig vond!! I tillegg var det småvondt og ubehagelig lenge etterpå, to døgn tok det før det gikk over.

Så terskelen for å teste meg igjen er svært høy, dessverre.

Men jeg holder meg hjemme, har hjemmekontor, er ikke sosial, og det samme med mannen min. Om vi må på butikken bruker vi munnbind og vi er flinke å sprite hendene. 

Anonymkode: 7111d...438

• Opprett ny...