Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #26 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Men det er jo et servise for all tid og kan gå i arv i generasjoner. Litt av poenget med tråden er jo at mange mennesker av i dag IKKE ønsker arvegods. Anonymkode: cde57...488
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #27 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg var inne og sjekket priser nå, og du store verden, det var dyrt! Men det er jo et servise for all tid og kan gå i arv i generasjoner. Anonymkode: fa7eb...fba Hunk at foreldrene deres, svigerforeldrene og besteforeldrene deres også hadde serviser som skulle gå i arv i generasjoner. Det er ikke sikkert barna deres kommer til å være veldig interesserte i det som dere synes er fint dekketøy. Sansynligheten for at det ender i en kasse på på loftet inntil det kan kastes uten at noen legger merke til det er stor. Anonymkode: f1b77...8f5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #28 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hunk at foreldrene deres, svigerforeldrene og besteforeldrene deres også hadde serviser som skulle gå i arv i generasjoner. Det er ikke sikkert barna deres kommer til å være veldig interesserte i det som dere synes er fint dekketøy. Sansynligheten for at det ender i en kasse på på loftet inntil det kan kastes uten at noen legger merke til det er stor. Anonymkode: f1b77...8f5 Mine foreldre og svigerforeldre bruker fortsatt sine serviser. Servise etter mine besteforeldre på den ene siden, arvet min søster, på andre siden arvet en kusine. Vi (min mann) har arvet kaffeservise etter hans besteforeldre. Mange serviser går i arv og spesielt de som er tidløse, som det HI ønsker seg. Anonymkode: c7843...e32
amandine Skrevet 10. januar 2021 #29 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Litt av poenget med tråden er jo at mange mennesker av i dag IKKE ønsker arvegods. Anonymkode: cde57...488 Men uansett tar man vare på det man arver, for arv er forvaltning. Jeg har dette serviset, det er blanding av arv og samling fra min side. Vi var mange som hadde lyst på det da min farmor døde, jeg fikk det og det er jeg glad for. Jeg var den eneste som selv hadde samlet deler helt fra jeg var liten. Selv har jeg fire barn, og nå har serviset vokst seg stort. Jeg er helt sikker på at en av barna ønsker seg det. Og om ikke kanskje et barnebarn. Uansett er det varig. Det er håndarbeid, det er solid, det er klassisk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #30 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hunk at foreldrene deres, svigerforeldrene og besteforeldrene deres også hadde serviser som skulle gå i arv i generasjoner. Det er ikke sikkert barna deres kommer til å være veldig interesserte i det som dere synes er fint dekketøy. Sansynligheten for at det ender i en kasse på på loftet inntil det kan kastes uten at noen legger merke til det er stor. Anonymkode: f1b77...8f5 Nettopp. Anonymkode: cde57...488
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #31 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Litt av poenget med tråden er jo at mange mennesker av i dag IKKE ønsker arvegods. Anonymkode: cde57...488 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hunk at foreldrene deres, svigerforeldrene og besteforeldrene deres også hadde serviser som skulle gå i arv i generasjoner. Det er ikke sikkert barna deres kommer til å være veldig interesserte i det som dere synes er fint dekketøy. Sansynligheten for at det ender i en kasse på på loftet inntil det kan kastes uten at noen legger merke til det er stor. Anonymkode: f1b77...8f5 Men verdien er jo der, uansett, og kanskje barnebarn eller oldebarn ser seg mon i det. Man kjøper det jo uansett for seg selv, kan andre finne glede i det er jo det en hyggelig bonus? Anonymkode: fa7eb...fba
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #32 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men verdien er jo der, uansett, og kanskje barnebarn eller oldebarn ser seg mon i det. Man kjøper det jo uansett for seg selv, kan andre finne glede i det er jo det en hyggelig bonus? Anonymkode: fa7eb...fba Jada, jada. Men poenget i denne tråden er like fullt at HI ikke liker arvegodset så godt, men likevel nesten ikke tør kjøpe nytt, fordi hun allerde har masse som er arvet. Det må være greit å ønske seg nye ting, som er i egen smak. Vi lever i 2021. Anonymkode: cde57...488
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #33 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jada, jada. Men poenget i denne tråden er like fullt at HI ikke liker arvegodset så godt, men likevel nesten ikke tør kjøpe nytt, fordi hun allerde har masse som er arvet. Det må være greit å ønske seg nye ting, som er i egen smak. Vi lever i 2021. Anonymkode: cde57...488 Hva har det med saken å gjøre at vi lever i 2021? For min del handler det mest om at jeg egentlig ikke ønsker å bidra til et overforbruk- en problemstilling høyst relevant for 2021. Anonymkode: 6406c...3df
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #34 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva har det med saken å gjøre at vi lever i 2021? For min del handler det mest om at jeg egentlig ikke ønsker å bidra til et overforbruk- en problemstilling høyst relevant for 2021. Anonymkode: 6406c...3df Hva det har med saken å gjøre? Vel, både at kvinner jobber selv og kam velge selv hva de vil bruke pengene på/at man i det hele tatt har råd til å vurdere å kjøpe nytt servise. Hvis du ikke ønsker å bidra til overforbruk, nei, da ser jeg ikke helt hvorfor du har opprettet tråden. Vet du? Anonymkode: cde57...488
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #35 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men verdien er jo der, uansett, og kanskje barnebarn eller oldebarn ser seg mon i det. Man kjøper det jo uansett for seg selv, kan andre finne glede i det er jo det en hyggelig bonus? Anonymkode: fa7eb...fba Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #36 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5 AKKURAT! Anonymkode: cde57...488
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #37 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5 Men hvorfor skal de kastes? Legg den ut på finn og selg dem! Om ikke dere vil ha dem, kan det være andre som blir veldig fornøyd med å få kjøpt det til under nypris og dere får penger dere kan bruke på noe dere liker. Anonymkode: c7843...e32
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #38 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5 Du syns det er bedre å kaste det enn å selge/gi det bort? Det var rart. Anonymkode: fa7eb...fba
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #39 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5 Du må jo ikke kaste det! Selg det på finn eller gi det til en gjenbruksbutikk så finner det garantert nye eiere som vil bruke det og verdien går videre selv om dere ikke vil bruke det. Anonymkode: c0996...1ea
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2021 #40 Skrevet 10. januar 2021 amandine skrev (5 timer siden): Du vet virkelig ikke helt hva du snakker om. Kopiene fra firkløveren finner du kanskje på finn i hauger, men ikke de håndmalte av god kvalitet fra Porsgrunn eller RC. Men slapp av, det er vel ingen grunn til å bli så fornærmet for at noen synes det er mindre pent? Det har ingenting å si om det er Porsgrunn, Royal Copenhagen, Firkløveren eller Nille? Det blir ikke finere av den grunn.... Anonymkode: f0ee3...50e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 10. januar 2021 #41 Skrevet 10. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, verdien er der bare hvis noen liker det og ønsker å bruke det (eller kjøpe det om du tenler på pengeverdi). Vi har for eksempel 3 serviser på loftet som bare ligger der i påvente av at det trygt kan kastes. De som kjøpte det så på det som en investering for generasjoner, men selv om i hvertfall det ene er pent nok, er det ikke vår stil og ikke noe vi har lyst til å bruke. Vi måtte jo takke pent da vi fikk dem, men jeg kan ikke tenke meg at hverken vi eller ungene kommer til å ta dem i bruk. Anonymkode: f1b77...8f5 Du må gi dem til en gjenbruksbutikk. Ikke kast! Å selge skjønner jeg du ikke gidder, da det er en hel prossess å sende i posten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå