Gå til innhold

I følge CNN så kan en fortsatt bli smittet etter å ha fått vaksine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan man med andre sykdommer også🙈 Jeg er vaksinert mot kikhoste, men fikk det fortsatt som barn. Det vaksinen gjorde var at jeg ble ikke så syk som jeg ville blitt uten vaksine. 

Anonymkode: 747b2...bcc

Leste du egentlig saken du har lenket til? De som ble syke ble det før vaksinen var aktiv ennå, altså rett etter den var satt. Forøvrig er vaksinen 95% sikker, altså gjenstår 5%. 

Dette er godt kjent og ikke noe nytt. Og på ingen måte grunn til å droppe vaksinen. 

Anonymkode: fae96...380

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det kan man med andre sykdommer også🙈 Jeg er vaksinert mot kikhoste, men fikk det fortsatt som barn. Det vaksinen gjorde var at jeg ble ikke så syk som jeg ville blitt uten vaksine. 

Jeg trodde vaksine var til for å forhindre at en ble syk?

Anonymkode: 2d56c...ace

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er godt kjent og ikke noe nytt. Og på ingen måte grunn til å droppe vaksinen. 

Anonymkode: fae96...380

Hvis det er godt kjent og nytt, hvorfor er det da en nyhet? 🤔

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er for å forebygge sykdom og hindre alvorlig sykdom dersom man likevel blir syk 

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel ikke noe nytt? Man kan både bli smittet og smitte videre.

Anonymkode: 8725f...b30

Det er en nyhet i alle fall.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den er til for å redusere risikoen betydelig og ev. mildne forløpet dersom man blir syk. Hvis mange nok i et land er vaksinerte, vil enkelte sykdommer bli helt eller delvis utryddet i det landet, slik det f.eks. har vært med røde hunder i Norge før det oppstod en kombinasjon av importsmitte og nok idioter som nektet å vaksinere ungene sine.

Anonymkode: 95f5e...ad0

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er en nyhet i alle fall.

For deg ja, da du tydeligvis ikke har hørt om det før. For de av oss som har hørt om det før, er det ingen nyhet. Det er nytt for deg, og sikkert noen andre, men faktisk ingen nyhet.

Anonymkode: 6064c...054

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For deg ja, da du tydeligvis ikke har hørt om det før. For de av oss som har hørt om det før, er det ingen nyhet. Det er nytt for deg, og sikkert noen andre, men faktisk ingen nyhet.

Beklager, når jeg skriver "nyhet", så mener jeg selvfølgelig, "nyhetssak", som i, en artikkel som er skrevet av nyhets-medier. Trenger du enda mer teskje så si i fra så skal jeg bistå jeg altså!

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Beklager, når jeg skriver "nyhet", så mener jeg selvfølgelig, "nyhetssak", som i, en artikkel som er skrevet av nyhets-medier. Trenger du enda mer teskje så si i fra så skal jeg bistå jeg altså!

Da må jeg og ha teskje, for jeg regnet med at du skrev nyhet som i noe nytt, ikke som i hva som helst som er blitt skrevet av nyhetsmedier.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor svarer du så spydig? Det er forskjell på nyhet og nyhetssak altså.  Og måten du skriver på, får meg til å tro at dette er noe du nettopp fant ut. At du trodde det var noe vi ikke har hørt om før. Det er noe med formidling og sånt. Du kan ikke bare gå ut i fra at jeg/vi skjønner hva du mener når du ikke bruker riktig ord. Jeg trenger ikke teskje, jeg trenger at du formidler deg riktig. 

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor svarer du så spydig?

Det er ikke spydig. Dette er spydig:

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ut fra at folk skjønte at en nyhet betyr "en sak som mediene skriver om" i denne sammenhengen. Ikke som i, "noe nytt som ingen har hørt om før". Men folk gjorde ikke det gitt. Trass i at jeg skrev:

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvis det er godt kjent og nytt, hvorfor er det da en nyhet? 🤔

(Det ble borte et "ikke" der, skulle vært "ikke nytt, hvorfor")

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke spydig. Dette er spydig:

Jeg gikk ut fra at folk skjønte at en nyhet betyr "en sak som mediene skriver om" i denne sammenhengen. Ikke som i, "noe nytt som ingen har hørt om før". Men folk gjorde ikke det gitt. Trass i at jeg skrev:

(Det ble borte et "ikke" der, skulle vært "ikke nytt, hvorfor")

Du bare ror. Sorry, lær deg å formidle riktig. Du kan ikke bare "gå ut i fra". Uansett om du skriver:

Hvis det er godt kjent og nytt, hvorfor er det da en nyhet?

Med eller uten ikke her, gir det ingen mening. Du må lære deg å skrive det du mener. Du må lære deg å ta til deg kritikk. 

For noen dager siden snakket jeg med barnet mitt om nyhet og betydningen av ordet. Vi snakket om at en nyhet er noe som nettopp har skjedd. Man kan ikke si at det som skjedde for tre uker siden er en nyhet for alle. Det kan være at man ikke har hørt om det selv før og at for en selv er det en nyhet. For andre er det ingen nyhet. Du skriver jo at det er en nyhet. Vel, det er det jo ikke.  

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg gikk ut fra at folk skjønte at en nyhet betyr "en sak som mediene skriver om" i denne sammenhengen. Ikke som i, "noe nytt som ingen har hørt om før". Men folk gjorde ikke det gitt.

At du går ut i fra noe som er helt feil, er din egen feil.

• Opprett ny...