Gå til innhold

Datteren min har fått for seg at hun skal være vegetarianer

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alle disse er vegetarianere, men de supplerer kostholdet

Anonymkode: 2f48b...20f

Nei, alle disse har et vegetarisk kosthold. 

Anonymkode: 02b10...4de

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Alle disse er vegetarianere, men de supplerer kostholdet

Det er forskjell på de som er vegetarianere og de som har et vegetarisk kosthold.

Anonymkode: c9926...0d7

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei, alle disse har et vegetarisk kosthold. 

Anonymkode: 02b10...4de

Og hva er fellesbetegnelse på de som har et vegetarisk kosthold?

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er forskjell på de som er vegetarianere og de som har et vegetarisk kosthold.

De som har et vegetarisk kosthold er ikke vegetarianere?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De som har et vegetarisk kosthold er ikke vegetarianere?

Nja, noen av de er det.

Vegetarianere har et vegetarisk kosthold.

Men det er ikke alle som har et vegetarisk kosthold som er vegetarianere.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nja, noen av de er det.

Vegetarianere har et vegetarisk kosthold.

Men det er ikke alle som har et vegetarisk kosthold som er vegetarianere.

Altså hvis man er vegetarianer som supplerer med meieriprodukter, egg og fisk og skalldyr, så er man 3 typer supplerende vegetarianer. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Altså hvis man er vegetarianer som supplerer med meieriprodukter, egg og fisk og skalldyr, så er man 3 typer supplerende vegetarianer. 

Gud. Du er bra sta, den skal du ha. At du har feil og flere har påpekt det, gjør deg bare litt kort rett og slett.

Hun er overhoder ikke «supplerende vegetarianer», hun supplerer et vegetarisk kosthold. Men du nekter jo for dette og det gjør deg bare dum. Lykke til når du skal i butikken og få eksperthjelp, jo mer du fortsetter, jo dummere vil folk anse deg som.

Anonymkode: 9ba8c...c70

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Da er det vel strengt tatt like greit å si: Jeg spiser alt unntatt kjøtt. Trenger ikke noe fancy navn på det. Alternativet er lakto-ovo-pescetarianer, og det skal snobbes litt. 

Nevøen min spiser alt unntatt fisk. Han flyr ikke rundt og kaller seg lakto - ovo- carnetarianer, for å si det sånn. 

Anonymkode: a2303...77c

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Oh my god! Du er ikke sann. For et utrolig merkelig menneske du er. 

Anonymkode: 2c8d1...bd2

For et ufyselig menneske da😱

Hilsen ei som ikke har spist kjøtt på 18 år, men siden jeg spiser meieriprodukter, egg og fisk, har jeg altså aldri vært vegetarianer.  Oppskrifter får du dog ikke!

Anonymkode: 9ecbe...18a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

For et ufyselig menneske da😱

Hilsen ei som ikke har spist kjøtt på 18 år, men siden jeg spiser meieriprodukter, egg og fisk, har jeg altså aldri vært vegetarianer.  Oppskrifter får du dog ikke!

Tror du retter skytset ditt litt feil

Anonymkode: 995b7...463

Tror du retter skytset ditt litt feil

Anonymkode: 995b7...463

Det kan godt være. Tror nok denne moren klarer å finne noen oppskrifter uansett;)

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Gud. Du er bra sta, den skal du ha. At du har feil og flere har påpekt det, gjør deg bare litt kort rett og slett.

Hun er overhoder ikke «supplerende vegetarianer», hun supplerer et vegetarisk kosthold. Men du nekter jo for dette og det gjør deg bare dum. Lykke til når du skal i butikken og få eksperthjelp, jo mer du fortsetter, jo dummere vil folk anse deg som.

Anonymkode: 9ba8c...c70

Det jeg prøver å forklare er at en pescetarianer, så supplerer man det vegetariske med fisk og skalldyr. Ikke meieriprodukter og egg, det er det to andre typer vegetarianere som gjør. Altså er hun ikke en pescetarianer, men en kombinasjon av 3 underkategorier for vegetarianer. I store norske leksikon står det «Det finnes ulike former for vegetarisk kosthold. Avhengig av hvilke matvarer vegetarianere supplerer sin plantekost med kalles de» så listes blant annet pescetarianer opp. Derfor skriver jeg at det er en undergruppe vegetarianer som supplerer

Annonse

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Da er det vel strengt tatt like greit å si: Jeg spiser alt unntatt kjøtt. Trenger ikke noe fancy navn på det. Alternativet er lakto-ovo-pescetarianer, og det skal snobbes litt. 

Nevøen min spiser alt unntatt fisk. Han flyr ikke rundt og kaller seg lakto - ovo- carnetarianer, for å si det sånn. 

Hun spiser alt unntatt kjøtt og skalldyr

hvis han spiser kjøtt, så er han vel ikke noen form for vegetarisk spiser

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det kan godt være. Tror nok denne moren klarer å finne noen oppskrifter uansett;)

Jeg har fått masse tips i denne tråden blant annet, så det har du rett i. Jeg trenger ikke dine hemmelige oppskrifter da mange her har gitt meg det jeg trenger for denne uken

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått masse tips i denne tråden blant annet, så det har du rett i. Jeg trenger ikke dine hemmelige oppskrifter da mange her har gitt meg det jeg trenger for denne uken

Men har du takket?

Jeg syns du er mer opptatt av å krangle enn å faktisk takke for tips du har fått.

Men siden du ikke har oppdragelse er det vel ikke annet å vente🙄

Men har du takket?

Jeg syns du er mer opptatt av å krangle enn å faktisk takke for tips du har fått.

Men siden du ikke har oppdragelse er det vel ikke annet å vente🙄

Tja. Nå er det vel ikke jeg som har stater en eneste en av «kranglene»

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det jeg prøver å forklare er at en pescetarianer, så supplerer man det vegetariske med fisk og skalldyr. Ikke meieriprodukter og egg, det er det to andre typer vegetarianere som gjør. Altså er hun ikke en pescetarianer, men en kombinasjon av 3 underkategorier for vegetarianer. I store norske leksikon står det «Det finnes ulike former for vegetarisk kosthold. Avhengig av hvilke matvarer vegetarianere supplerer sin plantekost med kalles de» så listes blant annet pescetarianer opp. Derfor skriver jeg at det er en undergruppe vegetarianer som supplerer

Men hva gjør det egentlig om man for enkelhetsskyld sier vegetarianer? Du er rimelig stivbeint i denne diskusjonen altså. 😂

Anonymkode: 376a3...c8b

For enkelthets skyld i hverdagen sier jeg og min datter at hun er vegetarianer (hun er 15 og har vært avstående fra kjøtt i 3 år). Hun spiser fisk, samt egg og melkeprodukter, men ikke kjøtt, fugl,  gelantin, kjøttbuljong ol.

Hun kunne sagt hun ikke spiste kjøtt og sa det i starten. Hun ble da møtt mer med uttalelser som liker du ikke kjøtt? Du er sær. Du må jo smake! Når vi sier hun er vegetarianer forstår "allmennheten" det bedre. For de som er mer intr. Så utdyper hun.

Ts. Jeg anbefaler deg å google litt og se på forskjellige vegetar/vegan blogger. Vi bruker mye veganmisjonen.no og lignende. Det er mye kikerter, bønner, linser og sopp, men det er viktige proteinkilder og smaker godt når du krydrer. Denne taco er god  https://www.lindastuhaug.no/2016/11/07/vegetartaco-med-linser/Linser, sopp, løk, hvitløk, takokrydder og jeg putter oppi tomat på boks i tillegg. Den smaker bedre enn med kjøttdeig synes jeg, selv om jeg spiser kjøtt

Anonymkode: 26f03...693

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hva gjør det egentlig om man for enkelhetsskyld sier vegetarianer? Du er rimelig stivbeint i denne diskusjonen altså. 😂

Nå er det vel jeg som for enkelhets skyld bruker vegetarianer, så jeg er ikke så stivbeint

10 hours ago, Anonym bruker said:

Problemet blir at når vi som er vegetarianere bestiller mat oppført som vegetarisk på restaurant får mat som ikke er vegetarisk. Er det fisk eller skalldyr i det er det ikke vegetarisk, men mange tror det og da blir det feil for oss andre. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Fisk er dyr, derfor har de kjøtt på kroppen. Fiskekjøtt er fremdeles kjøtt, derfor spiser ikke vegetarianere det. Kanskje lettere om vi bruker dyr? Vegetarianere spiser ikke dyr, samme hva slags matkategori du vil legge det i.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hihi, dagens. 😂👏🏻

Anonymkode: 4d900...f8b

Anonym bruker skrev (På 9.1.2021 den 10.42):

Har du link til oppskrifter?

Anonymkode: 662bb...14d

Prøvde denne på fredag: https://www.santamariaworld.com/no/oppskrifter/vegetarisk-kikerttaco/

Brukte det som erstatning for kjøttdeig i lefser. Smakte godt og var faktisk meir mettende enn kjøttdeig 😊

Anonymkode: 80759...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...