Gå til innhold

Datteren min har fått for seg at hun skal være vegetarianer

Anbefalte innlegg

Darwinia skrev (1 minutt siden):

Jeg må si meg enig. Du er temmelig frekk mot folk som prøver å hjelpe. Jeg har mange gode oppskrifter men er ikke lenger lysten på å dele dem.

Det går bra. Jeg har allerede mange som jeg skal prøve fra denne tråden

Anonymkode: 2f48b...20f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

"Takk for mange gode tips, vet du om noen av rettene kan lages med *sett inn matvare* i stedet for kikerter?", er én måte du kunne skrevet det på. I stedet skrev du "det var mye kikerter...". Hyggelig :)

Anonymkode: 6fb15...0a7

Og etter det latterliggjør jeg meg selv ved å fortelle at jeg ikke har peiling på linser også. 

Og jeg kan heller ikke se at dere er mye hyggeligere enn meg? Stein i glasshus?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan si takk for tips av og til, er ikke verre enn det. Du kommer uendelig mye lenger med det.

Anonymkode: 995b7...463

Og jeg kan gjøre ting på min måte. Jeg har i uansett lært at linser ikke er linser 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og etter det latterliggjør jeg meg selv ved å fortelle at jeg ikke har peiling på linser også. 

Og jeg kan heller ikke se at dere er mye hyggeligere enn meg? Stein i glasshus?

Jeg har ikke bedt om hjelp og fått det. Det har du. Og fortsatt er du sur.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg stiller til og med oppfølgingsspørsmål til tips, og så visste jeg virkelig ikke at man må takke hver og en for alle tips man får

Seriøst?

Har du ingen oppdragelse? 

Anonymkode: d22ef...964

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke bedt om hjelp og fått det. Det har du. Og fortsatt er du sur.

Hæ?! Jeg har ikke vært sur et sekund av denne tråden

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det forklarer saken.

Anonymkode: d22ef...964

Ja, ikke sant. Skal ringe mamma og si fra. Tusen hjertelig takk for hjelpen ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Spiser hun fisk, er din datter IKKE vegetarianer! Uansett hvor mange ganger du påstår det, er det feil! Du får slå det opp dersom du fremdeles er i tvil. 

Anonymkode: d1960...b1e

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Spiser hun fisk, er din datter IKKE vegetarianer! Uansett hvor mange ganger du påstår det, er det feil! Du får slå det opp dersom du fremdeles er i tvil. 

Det er akkurat det jeg har gjort😉

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så bra du fant ut av det!:)

Det var jo der det står at det er vegetarianer som fellesbetegnelse, men at undergrupper supplerer med meieriprodukter, egg eller fisk og skalldyr

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg stiller til og med oppfølgingsspørsmål til tips, og så visste jeg virkelig ikke at man må takke hver og en for alle tips man får

Har du takket noen?

Anonymkode: 2c8d1...bd2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, ikke sant. Skal ringe mamma og si fra. Tusen hjertelig takk for hjelpen ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Og du er fortsatt ikke sur, eller?

Dersom datteren din plutselig blir vegetarianer (eller noe annet) bør hun jo selv sette seg inn i hva hun kan spise, hvilke retter og hvordan hun skal dekke opp for næringsstoffer.

Veldig rart at mor fikser opp og finner retter datteren kan spise når hun plutselig skal bli vegetarianer.

Da ville svaret mitt til datteren min vært: så spennende, jeg gleder meg til du skal lære meg mange gode, nye retter! Jeg hjelper deg på kjøkkenet og vippser penger, så handler du inn og stiller med oppskrifter du tror vi alle kan like!

Anonymkode: 7b7aa...205

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Dersom datteren din plutselig blir vegetarianer (eller noe annet) bør hun jo selv sette seg inn i hva hun kan spise, hvilke retter og hvordan hun skal dekke opp for næringsstoffer.

Veldig rart at mor fikser opp og finner retter datteren kan spise når hun plutselig skal bli vegetarianer.

Da ville svaret mitt til datteren min vært: så spennende, jeg gleder meg til du skal lære meg mange gode, nye retter! Jeg hjelper deg på kjøkkenet og vippser penger, så handler du inn og stiller med oppskrifter du tror vi alle kan like!

Men hi er ikke deg, og har tydeligvis lyst til å gjøre dette. Jeg kan ikke se noe rart i det i det hele tatt.

Anonymkode: 995b7...463

Vaffelhjerte skrev (5 timer siden):

Men hun sier datteren spiser fisk. Da er hun ikke vegetarianer. Det er veldig kjedelig for oss som er vegetarianere at det blir blandet, for jeg får hele tiden 'vegetarvennlig' mat med fisk, skalldyr og kylling fordi vegetar for mange av en eller annen grunn kun betyr at jeg ikke spiser rødt kjøtt.

Unnskyld meg for min uvitenhet, men hva er da forskjellen på vegetarianer og veganer? 

Anonymkode: bf9ff...034

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Rull inn a. Har selv en datter på 19. selvsagt er det stas når hun kommer på besøk og JA jeg serverer måltider og lager mat hun liker. Hun er hverken bortskjemt eller storforlangende. Jeg vil alltid være mammaen hennes og synes det er hyggelig å ha henne innom. Jeg synes forøvrig det er viktig og hyggelig å ta vare på alle jeg er glad i. 

Anonymkode: 376a3...c8b

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Unnskyld meg for min uvitenhet, men hva er da forskjellen på vegetarianer og veganer? 

Anonymkode: bf9ff...034

Vegetarianer spiser ikke kjøtt.

Veganer spiser ikke produkt fra dyr, som kjøtt, melk, egg og gelantin. Mange unngår alt som har med dyr å gjøre, f.eks. å ikke gå med klær av ull. 

Anonymkode: c9926...0d7

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vegetarianer spiser ikke kjøtt.

Veganer spiser ikke produkt fra dyr, som kjøtt, melk, egg og gelantin. Mange unngår alt som har med dyr å gjøre, f.eks. å ikke gå med klær av ull. 

Anonymkode: c9926...0d7

Det å spise melk, og meieriprodukter heter laktovegetarianer, og å spise egg heter ovovegetarianer, og det er et vegetarisk kosthold, ikke vegetarianer. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det å spise melk, og meieriprodukter heter laktovegetarianer, og å spise egg heter ovovegetarianer, og det er et vegetarisk kosthold, ikke vegetarianer. 

Nå har du jo endelig lært at dattera di er pescetsrianer og ikke vegetarianer. 

Anonymkode: 02b10...4de

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nå har du jo endelig lært at dattera di er pescetsrianer og ikke vegetarianer. 

Anonymkode: 02b10...4de

Alle disse er vegetarianere, men de supplerer kostholdet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...