Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #1 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er i fasen av å bytte jobb. Takler ikke jobben lengre, og er sykemeldt pga utmattelse. Ønsker meg en jobb som ikke har med oppfølging, typisk omsorgsyrker. Har tenkt på saksbehandler i f.eks. NAV, og den oppfølgingen er noe jeg ikke har noe imot. Hvilke andre yrker kunne passet en sliten lærer? Anonymkode: 9085d...c31
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #2 Skrevet 8. januar 2021 Følger! Lærerjobben har i løpet av de siste årene blitt en drittjobb. Undervisning og samvær med elever er kjempegøy, men ALT det andre tar jo snart gnisten av alle lærere etter x antall år i yrket. Anonymkode: 2a781...98a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #3 Skrevet 8. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Følger! Lærerjobben har i løpet av de siste årene blitt en drittjobb. Undervisning og samvær med elever er kjempegøy, men ALT det andre tar jo snart gnisten av alle lærere etter x antall år i yrket. Anonymkode: 2a781...98a Enig! Har bare jobbet i 6 år, men nå er det nok. Hadde jobben bare vært undervisning og oppfølging av elever, da hadde det ikke vært noe problem. Jeg ønsket å bli lærer for å undervise! Anonymkode: 9085d...c31
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #4 Skrevet 9. januar 2021 Er i samme situasjon, men vanskelig å ta steget fullt ut synes jeg! Jeg er egentlig utdannet førskolelærer, så har lurt litt på å søke ped.leder stillinger. (Ønsker å jobbe med de yngste barna evt). Anonymkode: c78f7...979
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Skrevet 9. januar 2021 Hva annet enn lærer kan en lærer være? Men den utdannelsen? Da må det vel bli videreutdanning og saksbehandler for skolesaker i kommunen eller noe? Ppt kanskje? Anonymkode: 9490b...020
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Skrevet 9. januar 2021 Tenker på det same, og sjå her er ei smørbrødliste: https://dinside.dagbladet.no/jobb/laerere-og-forskolelaerere/62632531 Anonymkode: 61fe5...c06
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #7 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tenker på det same, og sjå her er ei smørbrødliste: https://dinside.dagbladet.no/jobb/laerere-og-forskolelaerere/62632531 Anonymkode: 61fe5...c06 Var vel ikke akkurat ei smørbrødliste da, men bedre enn de to alternativene jeg kom med Anonymkode: 9490b...020
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #8 Skrevet 9. januar 2021 Jeg vet om flere eks-lærere som jobber i NAV, PPT ol. Ellers er det litt avhengig av utdanning forøvrig. Et par stykker som var norsklektorer har nå jobb på bibliotek siden de har mastergrad i Nordisk språk og litteratur. Hvis du er lektor kan det jo være at masteren din kan være nyttig et annet sted. Anonymkode: 5837a...550
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Skrevet 9. januar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Var vel ikke akkurat ei smørbrødliste da, men bedre enn de to alternativene jeg kom med Anonymkode: 9490b...020 Ok då, men det var no noko! Når ein har teke ei såpass spesialisert utdanning som lærar er så er det jo bra at det likevel finst eindel ndre yrker vi kan gå over til medan vi ventar på at nokon skal innsjå at ein treng meir ressursar inn i norsk skule slik at folk held ut. Anonymkode: 61fe5...c06
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2021 #10 Skrevet 9. januar 2021 Takk for tilbakemeldinger! Anonym bruker skrev (4 timer siden): Tenker på det same, og sjå her er ei smørbrødliste: https://dinside.dagbladet.no/jobb/laerere-og-forskolelaerere/62632531 Anonymkode: 61fe5...c06 Det er ikke så mange jobber som ligger ute, så tenkte å sende CVen rundt. Greit å vite hva en lærer han gjøre, bortsett fra å undervise. Takk for linken! 👍 Anonymkode: 9085d...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå