Gå til innhold

Tror dere at det blir en ny nedstengning, slik som i mars?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja de truer jo allerede med portforbud.

Anonymkode: 46f87...908

Nei, det gjør de ikke, de brukte bare lang tid på utredningen. Smittetallene gikk like raskt ned hos oss som hos de med portforbud. Portforbud er kun aktuelt hvis smitten øker radikalt og over kapasiteten. 

Anonymkode: cc75c...342

Har ikke trodd det frem til nå, og tallene for smitte hos de yngste barna er jo veldig lave. Jobber i barnehage i kommune med mye smitte men vi driver bhg nesten som vanlig; bortsett fra at det er minimalt med samarbeid på tvers av avdelingene slik vi vanligvis har mye av. Tror det kan bli stenging lokalt i områder med høyt smittetrykk men ikke overalt. Men tallene er høye nå og stiger stadig, spennende de neste 2-4 ukene nå. 

Anonymkode: c903f...224

De er på god vei her. Hjemmeskole annenhver dag på barneskolen. Rødt nivå. Det har ikke vært en eneste elev eller lærer/ansatt på skolen med smitte heler perioden med korona, så naturlig med halvveis nedstenging på mellomskolen. Og jeg kan ikke ta meg fri

Anonymkode: b4105...ab2

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Nei, det gjør de ikke, de brukte bare lang tid på utredningen. Smittetallene gikk like raskt ned hos oss som hos de med portforbud. Portforbud er kun aktuelt hvis smitten øker radikalt og over kapasiteten. 

Da leser ikke du mye aviser altså! Myndighetene truer jo hele tiden med portforbud nå! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ehh jo det gjør de! Å det hadde du visst om du leste noe annet enn bare her på forumet!

Jeg tror du bør lese deg opp angående temaet. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Her er en av 1000 trusler om portforbud!

Screenshot_20210108-200618_Chrome.jpg

Ja. Vi har 130 stk på sykehus i hele landet, og det gjør at de innfører nasjonalt sjenkeforbud (med alt det medfører av konkurser og tapte arbeidsplasser), de nekter barn å trene, nekter ungdom ordentlig skolegang og å la dem møte vennene sine. Studentene orker jeg ikke engang å skrive om, stakkars. Nå truer de med portforbud.

Det har klikka fullstendig for myndighetene og de ser ingen andre problemer enn korona. Ensomhet, arbeidsledighet og selvmord er tydeligvis bare bagateller. Sitter bare og venter på at de stenger skolene og kjører samfunnet fullstendig i grøfta. Vi kom oss gjennom den første nedstengningen fordi vi var sterke i utgangspunktet. Gjør de det igjen kommer det til å gå fullstendig til helvete. 

Anonymkode: a736c...034

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du bør lese deg opp på hva en trussel er

Er du som ikke er smart nok til å skjønne hva en trussel er. De truer hele tiden med at om vi ikke tar oss sammen nå så blir det portforbud. Klart det er en trussel! 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er du som ikke er smart nok til å skjønne hva en trussel er. De truer hele tiden med at om vi ikke tar oss sammen nå så blir det portforbud. Klart det er en trussel! 

De informerer om at dersom smitten øker betraktelig så kan portforbud innføres i en begrenset periode. Informasjon og trussel er ikke det samme 

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

De informerer om at dersom smitten øker betraktelig så kan portforbud innføres i en begrenset periode. Informasjon og trussel er ikke det samme 

Du er ikke smart nok til å skjønne at det er en trussel nei 🙄 Jaja alle kan ikke være like smarte, jeg føler med deg.

Ja det tror jeg. Hadde aldri trodd at det ville komme en ny nedstengning om du spurte meg tidligere i høst. Men slik vi har klart å holde smitten nede sammenlignet med andre land så tror jeg nå at det nesten er uunngåelig om smitten øker mye mer framover. Regjeringen kommer aldri til å tillate at helsevesenet blir overbelastet av koronapasienter når vaksinen er så nær. 

Anonymkode: b884f...510

• Opprett ny...