Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Tåler ikke lukta av øl, og rødvin blir for mye.... Klarer ikke like alkohol og skulle ønske jeg kunne kose meg med et glass vin på søndags kveldene eller drikke en øl i varmen, som de fleste andre på min alder (33 år) Noen som har tips til hva jeg kan prøve? Anonymkode: 97b0a...ef5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Hvorfor i alle dager skal du gjøre det? De fleste som drikker alkohol på din alder gjør det fordi de liker det. Liker du det ikke, drikker du det ikke. Anonymkode: a211c...3f3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Ginger Joe, knallgod ingerfærøl? Cider, med frukt eller bærsmak? Det er mye forskjellig hvitvin, fra veldig søte til tørre. Lyst øl, slik som corona, med lime? Anonymkode: 6865a...23b
Førstemann Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Bellini. Jeg kjøper småflasker med prosecco, og blander med god eplejuice eller pærejuice. Veldig friskt og godt og bittelitt sprudlende
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Hva med cider? Jeg liker ikke øl og rødvin, og bare noen få hvitvin. De her synes jeg er gode : https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Tyskland/Schmetterling-Riesling-Trocken-2019/p/5975801 https://www.vinmonopolet.no/Land/Tyskland/Schmetterling-Riesling-2019/p/5920401 https://www.vinmonopolet.no/Land/Tyskland/Dr-L-Riesling-Kabinett-2019/p/3478401 Eller hva med å lage en strawberry daiquiri, eller en drink basert på Bacardi Razz? Anonymkode: 47c9b...fd9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er like gammel som deg, og jeg har akseptert at jeg ikke liker alkohol. Det sier meg ingenting, og jeg har ikke lyst på det i det hele tatt. Hvorfor skal jeg øve meg på å drikke noe, bare for å se kul ut rundt middagsbordet? Anonymkode: ad622...2d5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Riesling mozelland, veldig god og søt hvitvin, perfekt for nybegynnere. Jeg drikker omtrent bare den av vin, gjort i "alle" år. Ellers drikker jeg cassandra, en solbærvin, den er veldig søt, smaker solbærsaft. Ellers så har du cider, halmstad granateple er veldig god, og long island icetea, også halmstad (tror jeg fikk navnene riktig). Det er stort sett det eneste jeg liker av alkohol. Også baileys da. I kaffen, bar med isbiter, eller i frappe. Alt dette har lite typisk alkoholsmak. Anonymkode: d440e...609
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Jeg drakk de meste før, nå liker jeg ingenting lenger, koser meg med Cola 🙂 Anonymkode: 90117...764
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Ginger joe eller et glass med isbiter og jordbær bayleis... Den siste smaker jordbær milkshake 😍 Anonymkode: 23ce7...f26
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Ikke alle liker øl og rødvin. Jeg gjør ikke heller, men elsker sommersby eplesider med isbiter. Kan drikke søte hvitviner også, men ikke det beste jeg vet. Tørre hvitviner liker jeg ikke. Men vanskelig å bli full på cider, så er det det som er målet shotter jeg vodka med battery Anonymkode: 34447...60b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Altså, hvis du ikke liker smaken av alkohol, hvorfor i all verden skal du da drikke det? Jeg fatter ikke poenget! Selv er jeg f.eks. veldig glad i rødvin, i god konjakk, i akevitt, og øl i den riktige settingen. Men liker du ikke alkohol, så trenger du da overhodet ikke å lære deg å like det. Alkohol bør absolutt ikke være en viktig bestanddel av et menneskes liv. Anonymkode: 45aad...381
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Alkohol er en gift, hvis du er så heldig at du ikke liker det, så nyt det 👌🏻Hilsen ei som er veldig glad i øl og vin, så her må det begrenses på lik linje som godteri. Skulle jeg fulgt hva jeg har lyst til, ville det gått riktig gale. Anonymkode: b5548...b47
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 Cola med isbiter 🤩 Hva med en iskald pærecider? Eller bacardi brezzer eller hva det heter. Liker bare rusbrus og Baileys jeg 😂 Anonymkode: 2a993...1b0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 Kos deg med noe du liker istedet? Kaffe, te, brus, O'boy?? Liker du ikke alkohol, vær glad til og IKKE tving deg til å drikke det! Anonymkode: 96b08...40b
Fru vims Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 En frisk hvitvin er lett å like. Eller forskjellige typer cider. Men må jo heller ikke like alkohol.
Sommer er best Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 Hvorfor skal du lære deg å like alkohol for å drikke på søndagskvelden?
nerdybirdy Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 tja...enkelte smaker må man rett og slett bare lære seg å like. De aller færreste synes kaffe, øl, vin, o.l er veldig godt første gang, det krever litt trening av smakssansene før man setter pris på det og liker det. Jeg ville droppet å bælme i meg fjortis-drikker som Halmstad sider og allierte bare for å få i meg alkohol. Som flere sier, alkohol er på ingen måte sunt, da kan du vitterlig drikke brus i stedet! Om det du vil er å nyte rødvin/hvitvin på kvelden, ville jeg faktisk tatt meg en tur på polet og snakket litt med de som jobber der. Forklar at du i utgangspunktet ikke er så glad i det, men ønsker å lære mer om vin. Prøv å være klar på hvilke type smaker du ikke liker. Jeg for eksempel, er ikke så glad i alt for eikepreget rødvin, da jeg synes den blir for tørr og sur i munnen, men liker mye bedre kraftige krydrete rødviner Dette har jo tatt tid å finne ut av. Om du først skal kose deg med en avkjølt drikk vil jeg anbefale tinto de verano (50-50 rødvin-sprite) er faktisk kjempegodt og leskende. Drikker det ofte om sommeren . Av øl kan du begynne med mildere typer. Korona med en limebåt i feks? Personlig er jeg ikke glad i alt for tung og søt øl, syntes f.eks ikke IPA er noe særlig...Liker godt pils, og kanskje særlig godt hveteøl (se etter belgiske, de er ofte de beste :)) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå