Gå til innhold

Tacolefser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke pakke tacolefser kjøper du (str. og antall), hvor mange er dere i familien? og er du fornøyd med utvalget? 

Vi er 2 voksne og 2 barn og pleier kjøpe 8 medium. Skulle ønske det fantes pakke med 8 store. 

Anonymkode: 18902...fc9

Skrevet

Vi kjøper 2 x 6 store fullkorn. Vi spiser 10 av dem og fryser 2. Når vi har 4 frosne tiner vi dem og åpner en pakke til. 
To voksne og to halvstore treningsgutter uten bunn 😆

Anonymkode: 3a868...177

Skrevet

1 voksen og 2 barn. Kjøper 8 medium fullkorn, spiser 5. (2 til hvert barn, 1 til meg.) Hadde vært greit med mindre pakke, men det går fint å fryse. :)

Anonymkode: 90eea...4cf

Skrevet

Her kjøper vi 1 pk med 6 store fullkorn, og 1 pk med båter. Da vi spiser forskjellig. Dette holder til 2 middager. Vi er en voksen og 2 tenåringer.

Anonymkode: e4375...8c9

Skrevet

Vi er to voksne og to tenåringer. Vi kløper som regel en pakke med 6 eller 8 store lefser.  Med 6 spiser vi alle, med 8 er drt spm regel 2 igjenn. Vi er kjent for å spise ganske mye, men det går desidert mest grønnsaker og ost.

Anonymkode: fdef4...7fe

Skrevet

Kjøper store fullkorn på Rema, gode og billige.

Bruker 8, 2 barn og to voksne.

Anonymkode: f66e5...743

Skrevet

Jeg har gått over til mange av Santa Marias produkter, men lompene kjøper jeg fra Old El Paso. De er best. 

Barnet vårt på 8 år spiser 2-3, vi voksne 2 hver,siden vi fyller de opp. 

Anonymkode: 1adad...77c

Skrevet

Vi kjøper også 8 pk med medium + 6pk med medium glutenfrie. Vi er to (tre egentlig siden ene er 18 år) og fire barn/ungdommer og det går vanligvis 14-16 vanlige lefser og 6-9 glutenfrie. 

Anonymkode: f0b72...93a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er to voksne og to tenåringer. Vi kløper som regel en pakke med 6 eller 8 store lefser.  Med 6 spiser vi alle, med 8 er drt spm regel 2 igjenn. Vi er kjent for å spise ganske mye, men det går desidert mest grønnsaker og ost.

I forhold til vår familie er dere veldig småspiste 😅

Skrevet

Kjøper lefsene fra first price, syns faktisk de er veldig gode. Jeg og gubben spiser stort sett 2-3 fullstappa lefser hver, unga spiser kanskje 1 hver. De er mer interessert i salat og grønnsaker 😅 Har ofte skjell eller chips ved siden av, men når unga er såpass småspiste holder det fint med 1 pk med 8 medium lefser.

Anonymkode: 38589...0e3

Skrevet

Jeg baker dem sjøl. Da får de samme størrelse som stekepanna mi, og jeg får dem helt ferske. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I forhold til vår familie er dere veldig småspiste 😅

Det er det som er rart. Vi er glade i taco men vi spiser aldri opp 8 lefser og klarer oss med 300g kjøtt. Samtidig får vi kommentarer på at vi spiser uvanlig mye ellers.

Skrevet

Vi er 4, og kjøper enten 6 pakning (mannen spiser to, og vi andre en). Siste går som oftest i bosset eller til rester.. 

har og kjøpt 12 pakningen en del ganger. Da er det nok til 2 middager og en «kvelds kos» til meg og mannen.

Anonymkode: 0a552...3f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi er 4, og kjøper enten 6 pakning (mannen spiser to, og vi andre en). Siste går som oftest i bosset eller til rester.. 

har og kjøpt 12 pakningen en del ganger. Da er det nok til 2 middager og en «kvelds kos» til meg og mannen.

Anonymkode: 0a552...3f1

I søpla? Hvorfor ikke fryse?

Kjlper ofte first price for ungene elsker å mumse lefser. Av og til fullkorns medium. Fryser de vi evt. ikke bruker til neste gang. 

Anonymkode: dda23...006

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er det som er rart. Vi er glade i taco men vi spiser aldri opp 8 lefser og klarer oss med 300g kjøtt. Samtidig får vi kommentarer på at vi spiser uvanlig mye ellers.

Jeg begriper ikke at noen kan synes dere spiser mye hvis hver person spiser bare 1-2 lefser hver. Hva spiser de som kommenterer det da? En halv lefse? Her spiser jeg 2-3 lefser, mannen og to av sønnene våre (tenåringer) 3-4 lefser hver, hun på 11 år 1-2 og tenåringsgutten med cøliaki spiser da altså 6-9 av sine lefser (de er ganske små). Vi bruker 1200g karbonadedeig, men da er det litt igjen som regel. Vi har også masse grønnsaker og stappfulle lefser (type 1,5 paprika, 1 agurk, 1 salat, en stor boks mais osv).

Skrevet
Superdolly skrev (48 minutter siden):

Jeg baker dem sjøl. Da får de samme størrelse som stekepanna mi, og jeg får dem helt ferske. 

Det har jeg fundert på å prøve. Hva slags oppskrift bruker du da?

Skrevet
Optatium skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du spør, men hvis du skal ha hvetelefser er det bare å bruke vann, litt salt,litt olje og mel. 

Anonymkode: 50190...628

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du spør, men hvis du skal ha hvetelefser er det bare å bruke vann, litt salt,litt olje og mel. 

Takk, men siden disse tingene skal blandes må jeg ha litt mer detaljer 😂 #elendighusmor

Skrevet
Optatium skrev (1 minutt siden):

Takk, men siden disse tingene skal blandes må jeg ha litt mer detaljer 😂 #elendighusmor

Haha! Det skal bli som en pizzadeig I konsistens omtrent. Så omtrent samme forhold som når du lager pizzadeig. Du ruller/kjevler ut lefsene eller så kan du kjøpe tortillapresse. Stekes i pannen. 

Skrevet

Pleier å kjøpe en 6 pk med store lefser, 2 voksne og en 5 åring, 5 åringen spiser en, jeg spiser 3 og mannen spiser 2 🙂😉

Anonymkode: 773fc...700

Skrevet

Kjøper store vanlige. Fullkorn suger. 

Anonymkode: e8f55...c47

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Haha! Det skal bli som en pizzadeig I konsistens omtrent. Så omtrent samme forhold som når du lager pizzadeig. Du ruller/kjevler ut lefsene eller så kan du kjøpe tortillapresse. Stekes i pannen. 

Takk, det var bedre 😅😅

Skrevet

Kjøper 8 pk. Har også skjell til noen ganger. 8 pk gir to lefser til hver (2 barn og 2 voksne) kjøper vi 12 pk, sender jeg noen med i matpakken til barna. 

Anonymkode: 3b5a0...982

Skrevet

Vi er en voksen og to tenåringer, vi kjøper 6pk med large grove. For oss skulle det gjerne funnet en mindre pakke.

Ungene er ikke så glade i de grove, men de går om jeg skal lage. Jeg liker nemlig ikke fine og lefser og skjell blir uaktuelt å lage når vi spiser så lite. Så jeg har sagt jeg kan lage med grove, så lager de med fine. Dere kan jo tenke der hvor ofte det er fine lefser her i huset. Når de får piffen over seg så bruker de restene til noe i panna, eller idag laget de vist noe i kromkakhjernet. (Ble spurt om vi hadde toasthjern før jeg dro på jobb og det har vi ikke så viste krumkakehjernet og vaffelhjernet, så det ble den første hun ville ha. Aner ikke hva un skulle) 

Anonymkode: 1754c...fbe

Skrevet
Optatium skrev (2 timer siden):

Jeg bruker denne oppskriften. Den gir ca 10 lefser i min stekepanne.

2,5 dl hvetemel

2,5 dl maismel

3/4 ts salt

1 ts bakepulver

2 ss olje

1 3/4 dl vann

Bland alt sammen til en smidig deig. Del den opp i emner som du triller til runde boller og deretter kjevler ut. Med litt trening ser du fort hvor store du kan lage dem for å passe til din stekepanne. Oppskriften sier egentlig 15 lefser, 15 cm i diameter, men jeg lager dem større.

Varm opp en stekepanne, stek hver lefse i tørr panne i ca 2 minutter på hver side. Den skal ha fin farge. Under stekingen dannes det bobler på lefsene. Oppskriften sier at du skal trykke dem ned med et rent håndkle, men jeg pleier å bare punktere dem med en gaffel.

Legg lefsene oppå hverandre og pakk dem inn i et rent håndkle for å holde dem myke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...