*Miss Marple* Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg trenger på fyll av håndkrem både hjemme og på jobb. Den må trekke fort inn og ikke ha altfor sterk lukt.
Superdolly Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Aderma Exomega. En stor fordel at den er drøy i bruk i tillegg. Blå Apobase.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Ingenting. Jo mer du smører jo mer avhengig blir du av det. Dropper du å smøre hendene noen uker vil huden tilpasse fettproduksjonen og hendene holder seg myke uten håndkrem. Anonymkode: ccd29...465
*Miss Marple* Skrevet 6. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ingenting. Jo mer du smører jo mer avhengig blir du av det. Dropper du å smøre hendene noen uker vil huden tilpasse fettproduksjonen og hendene holder seg myke uten håndkrem. Anonymkode: ccd29...465 Stemmer ikke. Jeg pleier aldri å smøre hendene, men nå er jeg så tørr at jeg er helt nødt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Her har vi litt atopisk og ekstra tørr hud så vi har både den røde og blå apobase kremen, 30 og 60%. Den feteste kun til nettbruk. Men ellers fikk jo Atrix best i test, så den har vi også. Billig og grei håndkrem. Anonymkode: c1dbe...f09
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 https://www.tv2.no/a/11527235/ Anonymkode: c1dbe...f09
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Canoderm og vasker mest mulig med dusjolje i stedet for vanlig såpe. Og det at man kun blir tørr fordi man smører stemmer ikke. Vasking 15+ ganger om dagen er også med å tørke ut uansett og si mye vasking er vanlig i mange yrker, spesielt nå med korona. Anonymkode: 73fcc...0a3
Mamsemums Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ingenting. Jo mer du smører jo mer avhengig blir du av det. Dropper du å smøre hendene noen uker vil huden tilpasse fettproduksjonen og hendene holder seg myke uten håndkrem. Anonymkode: ccd29...465 Dette stemmer ikke. Jeg bruker blå Apobase hjemme. På jobb har jeg en krem fra Rituals som jeg fikk til bursdagen, men husker ikke hva den heter. Liker kremer som trekker fort inn. Jeg hadde i vår en periode med veldig tørre hender. Jeg tok en kveld med olje på hendene. Det gjorde underverker for mine hender. Så om anledningen byr seg så kan du ta en spakveld for hendene med Netflix i bakgrunnen?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Jeg liker atrix, men den trekker kanskje ikke så fort inn. Et lite tips til tørre og sprukne hender: Ta ca en ss vanlig bordsalt i hånda. Tilsett litt vann, så det blir vått, men ikke flytende. Gni hendene godt med dette, og skyll godt med lunkent vann. Smør så med en god, gjerne fet krem. Du vil merke stor forskjell! Anonymkode: 47c95...916
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Canoderm og vasker mest mulig med dusjolje i stedet for vanlig såpe. Og det at man kun blir tørr fordi man smører stemmer ikke. Vasking 15+ ganger om dagen er også med å tørke ut uansett og si mye vasking er vanlig i mange yrker, spesielt nå med korona. Anonymkode: 73fcc...0a3 Ja, for dem av oss som må vaske og sprite hendene mye for tiden kan det sikkert bli et problem. Jeg glemte et øyeblikk at ikke alle har hjemmekontor. Jeg var selv av dem som hadde veldig tørre hender tidligere. Jeg fikk salver på resept i noen år da det var på det værste. Det var først da jeg tok en kraftig "kur" med ingenting det løste seg. De første ukene var ille. Da ble hendene så tørre at huden flasset, sprakk og blødde. Det var ille, men sakte ble det bedre og nå har de nært helt fine i over 20 år, uten at jeg har smurt dem. Anonymkode: ccd29...465
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Ingenting. Jo mer du smører jo mer avhengig blir du av det. Dropper du å smøre hendene noen uker vil huden tilpasse fettproduksjonen og hendene holder seg myke uten håndkrem. Anonymkode: ccd29...465 Hahaha, tror du på det? Selvsagt er det ikke slik. På vinteren med kald luft tørker man ut mer. Smører man ikke blir man sår og sprekkete. Særlig nå med mye håndvask. Anonymkode: 8a565...16a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Jeg liker Cosmica (rosa tube) fra apoteket. Den trekker fort inn og gjør hendene myke og gode. Anonymkode: 636e9...e72
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Hvis du utsetter hendene for forhold de ikke er vant med og som fjerner fettlaget på hendene kan du få tørre hender, ja. Problemet er at om du smører så ødelegger du samtidig kroppens egen evne til å regulere fuktigheten selv. Du blir litt tør på henden, men så går det over. Tørre hender var ikke noe stort problem for folk før kosmetikkselskapene lurte oss til å begynne å smøre. Anonymkode: ccd29...465
nerdybirdy Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 om jeg er så tørr som du muligens er, ville jeg prøvd noe virkelig fettrikt som locobase som nattkrem? Jeg har hatt supereffekt av å bruke locobase et par kvelder i hvertfall. Ellers har jeg to favoritter hemp kremen til Bodyshop og Elisabeth arden 8hour handkrem. Lukter litt begge, men effekten overgår odøren i mitt tilfelle
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Uansett hvilken krem du bruker, så kan det hjelpe godt å smøre de godt inn før du legger deg, og sove med tynne bomullshansker på. Anonymkode: 1b95c...7a2
Himmel og hav Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har blitt veldig glad i denne: https://www.nivea.no/produkter/hand-cream-smooth-care-423158720068.html. Lukter lite og trekker fort inn og gir god fukt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 8760b...06e Helt overlegent bra Anonymkode: 8760b...06e
HvittHus Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har prøvd det meste. Denne er jeg veldig fornøyd med siden den trekker fort inn og fukter godt: Reparative Hand Cream 50ml | Apotera.no
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Dr. Keefers Working hands bruker vi. Eneste som hjelper. Anonymkode: 09032...15e
Kira Skrevet 6. januar 2021 #21 Skrevet 6. januar 2021 Både ungen med eksem og jeg bruker rød Apobase. https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/apobase-fet-krem-2001,5000388/?gclid=Cj0KCQiA3NX_BRDQARIsALA3fIKv42vAIcAKkf9sI6GGEYmzpCBi2II9F6OdgcRk0lHoSYTqE1Sb-BcaAo5-EALw_wcB
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #22 Skrevet 6. januar 2021 Fikk anbefalt av apoteket å bruke fotkrem 😳 Bruker SebaMed repair foot cream og det fungerer merkelig nok helt nydelig👍🏻😊 Anonymkode: ea6b2...b13
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #23 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 8760b...06e Hvilket merke er det? Anonymkode: 1b95c...7a2
Optatium Skrevet 6. januar 2021 #24 Skrevet 6. januar 2021 Jeg syns eucerin urearepair håndkrem var god, på salg på apoteket nå. Ellers har jeg brukt la roche posay sin med god effekt (ikke cicaplast, den er veldig fet).
sug lut Skrevet 6. januar 2021 #25 Skrevet 6. januar 2021 Laura Ashleys håndkrem er min favoritt, men det er også fordi den lukter så godt, så det blir nok feil for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå