Gå til innhold

Bh uten spiler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips på gode bh'er uten spiler? Som likevel holder brystene opp?? Får blåmerker under armene av spiler, men har litt tunge bryst....

Anonymkode: 86615...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får blåmerker under armene av spilene, da har du bh'er som egentlig ikke passer deg.

Jeg ser at bh'er uten spiler ikke gir god nok støtte.

Hvilken størrelse bruker du? Og hvilke merker har du brukt?

Anonymkode: 5cdb5...468

Skrevet

Har både brukt bh fra vanlig klesbutikk og fra change.... 

Bruker 90c

Skrevet

De beste jeg har brukt er kjøpt på mark and spencer i London. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Har både brukt bh fra vanlig klesbutikk og fra change.... 

Bruker 90c

De fra change får jeg eksem og sår av også, så de er helt ubrukelige for meg. Har venninner med annen kroppsfasong og andre bryststørrelser som er kjempefornøyde med dem, men jeg takler ikke en halv dag i de en gang, før jeg har eksem som varer i dagevis etterpå. Husker at den ene jeg forsøkte fra change for en del år tilbake, der stod spilene ut fra kroppen og jeg kom borti dem med armene - sikkert noe slikt du også opplever.

Og de fra kjeder som HM, Lindex og Cubus passer meg heller ikke, får rett og slett bare vondt av å bruke dem. Ikke gir de støtte nok og ikke er de behagelige.

Min erfaring er at jeg må prioritere ordentlige bh'er. Dessverre når man kommer opp i større størrelser, der komforten er viktigere enn noe, da koster det også å få ordentlige, komfortable og holdbare bh'er. Jeg bruker nesten bare Primadonna, Twist fra Primadonna eller MaryJo. Merkene kommer alle fra samme produsent, om jeg ikke husker feil. Der en billigere bh ofte bare består av 12 deler består de gode Primadonna-bh'ene av 38+ deler. Det sier seg selv at passformen blir bedre da, og dermed også komforten.

Etter som brystene mine har fått et lite heng så ser jeg at hvilke modeller som kler meg i disse merkene også endrer seg litt. De koster, men de er verdt det! I øyeblikket har jeg tre som jeg bruker daglig, ene er minst fire år, andre er litt over to år og den andre er ny. Jeg vasker mine i vaskemaskin også, så de er holdbare. Jeg ser at de som er mer "balkong"-fasong på passer mine bryst bedre nå enn andre typer som var finere tidligere (da de ikke hadde begynt å henge ;) ).

For meg er det bedre å ha én eneste som passer, enn å ha flere "fine" som hverken er behagelig eller egentlig passer.

Jeg finner mine i bedre undertøysbutikker som fører Primadonna. Hvor bor du i landet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De fra change får jeg eksem og sår av også, så de er helt ubrukelige for meg. Har venninner med annen kroppsfasong og andre bryststørrelser som er kjempefornøyde med dem, men jeg takler ikke en halv dag i de en gang, før jeg har eksem som varer i dagevis etterpå. Husker at den ene jeg forsøkte fra change for en del år tilbake, der stod spilene ut fra kroppen og jeg kom borti dem med armene - sikkert noe slikt du også opplever.

Og de fra kjeder som HM, Lindex og Cubus passer meg heller ikke, får rett og slett bare vondt av å bruke dem. Ikke gir de støtte nok og ikke er de behagelige.

Min erfaring er at jeg må prioritere ordentlige bh'er. Dessverre når man kommer opp i større størrelser, der komforten er viktigere enn noe, da koster det også å få ordentlige, komfortable og holdbare bh'er. Jeg bruker nesten bare Primadonna, Twist fra Primadonna eller MaryJo. Merkene kommer alle fra samme produsent, om jeg ikke husker feil. Der en billigere bh ofte bare består av 12 deler består de gode Primadonna-bh'ene av 38+ deler. Det sier seg selv at passformen blir bedre da, og dermed også komforten.

Etter som brystene mine har fått et lite heng så ser jeg at hvilke modeller som kler meg i disse merkene også endrer seg litt. De koster, men de er verdt det! I øyeblikket har jeg tre som jeg bruker daglig, ene er minst fire år, andre er litt over to år og den andre er ny. Jeg vasker mine i vaskemaskin også, så de er holdbare. Jeg ser at de som er mer "balkong"-fasong på passer mine bryst bedre nå enn andre typer som var finere tidligere (da de ikke hadde begynt å henge ;) ).

For meg er det bedre å ha én eneste som passer, enn å ha flere "fine" som hverken er behagelig eller egentlig passer.

Jeg finner mine i bedre undertøysbutikker som fører Primadonna. Hvor bor du i landet?

Bor i Trondheim.

Men skal sjekke ut tipsene dine👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Change har mer enn en type bh og det er viktig at du finner den som passer din kropp og ikke bare går etter utseende. Jeg elsket Change, men det er haugevis som er utrolig vonde på meg der også. Men brukte en evighet på å prøve masse der, fant min type og de sitter så fint og behagelig.

Anonymkode: 941f3...f4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Bor i Trondheim.

Ser ut som om det er flere butikker i Trondheim som fører Primadonna :)

Her er google: https://www.google.com/search?source=hp&ei=A-30X4bkM4iAkwWM6LO4Dw&q=prima+donna+bh+trondheim&oq=primadonna+bh+trond&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAxgAMgYIABAWEB46BQgAELEDOggILhCxAxCDAToICAAQxwEQowI6CAgAELEDEIMBOgsIABCxAxDHARCjAjoLCC4QsQMQgwEQkwI6BQguELEDOgIIADoCCC46CAgAEMcBEK8BOgQIABAKOggIABAWEAoQHjoICAAQCBANEB46CggAEAgQDRAKEB5Qwg1YqCpgwzJoAXAAeACAAX2IAcsPkgEENi4xM5gBAKABAaoBB2d3cy13aXqwAQA&sclient=psy-ab

Jeg fikk et nytt liv da jeg omsider oppdaget Primadonna. Da tror jeg det bare var Det Lille Under på Paleet i Oslo som førte dem. Det endret virkelig mitt liv. Endelig slapp jeg ubehag, følte at jeg ikke trengte å tenke på at jeg hadde pupper. Bh'ene gnagde ikke lenger, slapp at de nesten datt ut og jeg fikk dobbelpupper, det å springe etter bussen kunne gjøres uten å holde på puppene, jeg kunne hoppe opp og ned uten problemer - for puppene holdt seg på plass. Det var frihet :)

Innimellom har jeg forsøkt change eller andre merker, men gir dem opp og kaster dem og går tilbake til Primadonna sine, for ingen andre gir samme komfort. Håper du vil oppleve det samme :)

Lykke til! :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Change har mer enn en type bh og det er viktig at du finner den som passer din kropp og ikke bare går etter utseende. Jeg elsket Change, men det er haugevis som er utrolig vonde på meg der også. Men brukte en evighet på å prøve masse der, fant min type og de sitter så fint og behagelig.

Anonymkode: 941f3...f4e

Jeg har aldri gått etter utseende der (eller andre steder), kun etter passform og bruksvennlighet. Change sine kan kjennes ok i butikken, men fungerer ikke i bruk, dessverre. Jeg tør påstå at jeg har prøvd meg gjennom alt de har hatt i min størrelse mange ganger, men har opplevd det samme hver eneste gang. Det er nok ikke alle kropper de lager bh'er for ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har aldri gått etter utseende der (eller andre steder), kun etter passform og bruksvennlighet. Change sine kan kjennes ok i butikken, men fungerer ikke i bruk, dessverre. Jeg tør påstå at jeg har prøvd meg gjennom alt de har hatt i min størrelse mange ganger, men har opplevd det samme hver eneste gang. Det er nok ikke alle kropper de lager bh'er for ;)

Enig!

Hilsen en 70H

Anonymkode: f40f5...d0c

Skrevet

Jeg ville forsøkt å gå opp i størrelse på Cup og ned i størrelse rundt. Det er en feil mange gjør når BHen sitter vondt. 

For meg ble deg en åpenbaring. Jeg gikk fra 85DD til 80F. 

Anonymkode: 4b3fb...1bf

Skrevet

Få hjelp til å finne riktig størrelse, du har helt sikkert bommet på det hvis du har brukt samme størrelse hos change som i andre butikker. 

Anonymkode: 9ac0b...553

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bor i Trondheim.

Du kan prøve å gå innom She i Olav Tryggvason :)

Jeg er fornøyd med merket Fantasie, som Change har noen av. Change sitt eget merke er helt ubrukelig for meg (70H), og har heller ikke fått god hjelp der.

Anonymkode: e6070...321

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Få hjelp til å finne riktig størrelse, du har helt sikkert bommet på det hvis du har brukt samme størrelse hos change som i andre butikker. 

Anonymkode: 9ac0b...553

Støtter denne. Jeg brukte lenge 85A og trodde det var riktig, men så fikk jeg hjelp i en spesialundertøysbutikk og bruker nå 75C. Bh' ene sitter mye bedre og det ser også flottere ut.

Anonymkode: beacc...429

Skrevet

Change sitt størrelsessystem er helt annerledes enn hos andre, så den størrelsen du bruker der kan du ikke bruke andre steder...

Miss Mary har også mange bra, men du må få det tilpasset riktig. Det er flere hensyn å ta, bl.a hvor lang unna hverandre skulderbladene er osv. Når jeg kjøper en bh som er riktig bare etter må under og på bysten detter stroppene ned fra skuldrene, jeg må ha noen som sitter tettere på ryggen.

https://www.missmary.no/bh?gclid=CjwKCAiAudD_BRBXEiwAudakX0cj5h6GJPEyUuU3ZaiHiRPW10NWU7oV2CLzveuumGKv_yCxUhct7xoCjkgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: e2f90...f7c

Skrevet

Jeg synes Sloggi Zero feel bralette er helt fantastisk, og bruker kun denne typen bortsett fra når jeg trener. Kan nesten ikke kjenne at jeg har den på. Men jeg har ikke særlig store, tunge bryster, så om det vil fungere for deg vet jeg ikke. Men kan være verdt å sjekke ut?

Anonymkode: 04e98...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...