Gå til innhold

Hvordan blir skoleoppstart for ungdommene deres?

Anbefalte innlegg

Her skal 8. klassingen og 10. klassingen møte samtidig og gå hjem samtidig. De skal kun ha 10 min pause i løpet av dagen, men skal bare ha 4 timer undervisning på skolen. Resten blir hjemmeundervisning. 

Jeg greier ikke helt å se hvordan dette skal stoppe smitten? Å la 370 elever komme og gå på skolen samtidig. I tillegg er den ene ungdommens klasse ganske stor, mens rommet er lite. Likevel skal de være i klasserommet. Det er ikke mulig å holde meteren i det rommet.

Jeg forstår ikke helt hvorfor de «på død og liv» må ha omtrent all undervisning på skolen? Hvorfor kan ikke et trinn ha undervisning om gangen? Gjerne et trinn før og et trinn etter lunsj? Slik det blir nå, blir et solid rotterace. Stakkars lærere!

Anonymkode: 44e35...b06

Fortsetter under...

Alle disse reglene er jo bare tull fra ende til annen. Restriksjoner tres nedover hodet på befolkningen en søndag kveld, og det forventes at alle bare kaster seg rundt og har løsning på alt. 

Bussene er fremdeles stappfulle, elever forventes å komme seg på skolen midt på dagen (fordi de skal ha hjemmeskole først). Hva pokker hjelper det om de er hjemme i tre timer og så på skolen i tre timer? Det er så meningsløst teit at jeg har ikke ord. 

Anonymkode: 6bfdd...af5

Hos oss er hver klasse delt i to kohorter. De er på skolen annenhver dag, og hjemmeskole annenhver dag. Altså, aldri mer enn halvparten av elevene på skolen samtidig. Gir mulighet til å holde avstand og god plass på skolebussene. 

Vi fikk testet ut dette noen uker før jul, så ikke så stor omlegging for oss. Men klart, kom jo brått på siden vi hadde planlagt for gult nivå. 

Annonse

• Opprett ny...