Gå til innhold

Må barn drive med idrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Absolutt ikke! Han står på venteliste på speideren så håper han konmer inn der. Så har vi en fast turdag med en turgruppe med mange andre barn så det er jo koselig :) Bare synd de avlyser alt av turer nå pga corona.

Anonymkode: 20e68...054

Fortsetter under...

Skrevet

Her vi bor er de fleste barn med på noe. De som ikke er det, faller litt utenom. Er ingen som kan leke på ettermiddagene..

Det viktigste er at de finner noe de liker å gjøre. Er ikke alle som liker fotball, handball osv.

Anonymkode: 2e506...8c0

Skrevet

Ikke nødvendig så tidlig ihvertfall. Men begge mine har stort utbytte av sine lagidretter. Det er veldig fint å ha et stabilt miljø utenom skolemiljøet for begge to. Jeg har rolige, litt generte barn, men som "idrettsbarn" så blir det allikevel lettere for de å hevde seg. Særlig merket vi det da eldste begynte på ungdomsskolen.

Begge har valgt idretter som ikke er store på deres skole, håndball og fotball utgår for å si det sånn.  Der er det en form for konkurranse blant skolegjengen som de ikke er komfortable med.

Anonymkode: 380c3...f54

Skrevet
On 1/5/2021 at 12:33 AM, Anonym bruker said:

Det er absolutt ikke nødvendig å være med på noe organisert før de er 7 år. (Mange er det og trives med det, og det er selvsagt også greit.) Men etter det ville jeg oppfordret, men ikke tvunget, til å være med på en fritidsaktivitet, men det trenger ikke være idrett. De bør være aktive ja, men det ikke være organisert.

Mitt barn har også prøvd fotball og ishockey og likte ikke det noe særlig. Nå er han med i speideren og trives kjempegodt. De har møter en gang i uka og noen overnattingsturer, også har de lang jule- og sommerferie fra møtene. Dette synes han er akkurat passe, da han trives med mye tid til frilek, og synes synd på nabogutten som er på fotball 4 ganger i uka. 😛 Men nabogutten trives han også altså. Forskjellige ting passer for forskjellige barn. :)

Speideren er for øvrig helt topp for mitt barn som trenger å øve seg på selvstendighet. Det får han gjort i massevis der, spesielt på overnattingsturene.

Anonymkode: e0df5...be6

på speider må du være 7 her, da skal jeg melde han inn på det

Anonymkode: 0a720...2a3

Skrevet
On 1/5/2021 at 12:37 AM, Anonym bruker said:

Absolutt ikke! Han står på venteliste på speideren så håper han konmer inn der. Så har vi en fast turdag med en turgruppe med mange andre barn så det er jo koselig :) Bare synd de avlyser alt av turer nå pga corona.

Anonymkode: 20e68...054

her har vi ringt til speider i vår kommune og fikk beskjed om at de ikke tok noen inn før de hadde fylt 7,men han kunne settes på venteliste, for tok ca 2 år får de kom inn

Skrevet

Her har mine to jenter vært innom dans, ridning, håndball, friidrett, karate og speideren. Hun eldste som er 12 år driver ikke med aktivitet nå, finner ikke noe hun ønsker og det er bare utrivelig å presse og, det har vi gjort, krangling før hver trening. Så nå har hun en pause, trener styrke hjemme sammen med oss da. Hun midterste på 10 år driver nå med speider og trives veldig godt. 4 åringen gjør ingenting. 

Jeg mener at man må ikke.

Anonymkode: 4ecdb...4e2

Annonse

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Her har mine to jenter vært innom dans, ridning, håndball, friidrett, karate og speideren. Hun eldste som er 12 år driver ikke med aktivitet nå, finner ikke noe hun ønsker og det er bare utrivelig å presse og, det har vi gjort, krangling før hver trening. Så nå har hun en pause, trener styrke hjemme sammen med oss da. Hun midterste på 10 år driver nå med speider og trives veldig godt. 4 åringen gjør ingenting. 

Jeg mener at man må ikke.

Anonymkode: 4ecdb...4e2

Nei, er egentlig enig i denne, tror jeg bare venter til barnet begynner på speideren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...