Gå til innhold

Munnbind ved henting og levering i bhg

Anbefalte innlegg

Barnehagen her har kommet på dette påbudet. Vi har på grunn av stort smittetrykk før jul hatt munnbindpåbud i butikker, men dette opphører 10.1.NÅ kom barnehagen på at de skal ha dette påbudet. Det er så teit og irriterende at jeg ikke kan få sagt det. Vi hadde smitte utbrudd ved tre institusjoner, ellers lite smitte i samfunnet, så munnbindpåbudet var i utgangspunktet dustete. Nå er det enda mer dust, siden smitten er slått ned her. Og hva faen er poenget, jeg ser hvordan folk der ute bruker munnbind og får lyst til å rive av meg håret. Det er jo åpenbart umulig å få det på seg rett, vaske hender før og etter, ha det på rett og kaste det der det skal etterpå. 

Argh! Beklager det var dagens utblåsning. I munnbind. 

Anonymkode: 63287...952

Fortsetter under...

Munnbind i slike situasjoner er for å hindre at smittede som ikke vet det enda sprer smitte. Så for hvermannsen holder det å sprite hendene får de tar på munnbindet.

Skjønner at barnehagen ber om det, så ser ikke problemet med å ta det på.

Anonymkode: 14260...8c3

Forstår ikke helt hva du er frustrert på, egentlig? At de har innført påbudet? At de ikke har innført det før? At alle andre er idioter? 🤷‍♀️

Her har bhg oppfordret oss til å ha på munnbind siden mars. Selv om barna leveres og hentes i døren, og vi ikke er bort på andre i overleveringen. Men ser ikke problemet? Tenker det er helt naturlig når det er slik andre steder som butikk og på jobb også. 

At andre ikke klarer å bruke det riktig, neivel. Jeg vet hvordan det skal brukes, og gjør det i allefall rett - Så får andre svare for seg selv. Det beskytter i allefall noe fordet, den direkte hosten og pusten er mest smitte bærende. 

Har du rene hender, sprit først før du tar på munnbindet. Her har bhg dispensere på alle hjørner ute,så ingen unnskyldning. 

Hva faen er poenget, sier du? Tenk heller at det skader i allefall ikke. 

Lykke til, håper du ikke irriterer deg for mye over dette. Det blir en lang vinter i såfall. 

Anonymkode: 21993...c85

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Forstår ikke helt hva du er frustrert på, egentlig? At de har innført påbudet? At de ikke har innført det før? At alle andre er idioter? 🤷‍♀️

Her har bhg oppfordret oss til å ha på munnbind siden mars. Selv om barna leveres og hentes i døren, og vi ikke er bort på andre i overleveringen. Men ser ikke problemet? Tenker det er helt naturlig når det er slik andre steder som butikk og på jobb også. 

At andre ikke klarer å bruke det riktig, neivel. Jeg vet hvordan det skal brukes, og gjør det i allefall rett - Så får andre svare for seg selv. Det beskytter i allefall noe fordet, den direkte hosten og pusten er mest smitte bærende. 

Har du rene hender, sprit først før du tar på munnbindet. Her har bhg dispensere på alle hjørner ute,så ingen unnskyldning. 

Hva faen er poenget, sier du? Tenk heller at det skader i allefall ikke. 

Lykke til, håper du ikke irriterer deg for mye over dette. Det blir en lang vinter i såfall. 

Jeg er vel i grunn irritert på alt. Kort varsel, påbud uten hensikt (vi leverer ute hver morgen, og henter i døra), samt alle som mener at det ikke er noe problem. Det koster! For lavtlønte med tynt økonomi koster det mye. Pluss at alle de som tar det på og bruker det feil i verste fall bidrar til mer smitte. 

Men joda, jeg tok av oppsparte trumfbonus og kjøpte en pakke munnbind. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er vel i grunn irritert på alt. Kort varsel, påbud uten hensikt (vi leverer ute hver morgen, og henter i døra), samt alle som mener at det ikke er noe problem. Det koster! For lavtlønte med tynt økonomi koster det mye. Pluss at alle de som tar det på og bruker det feil i verste fall bidrar til mer smitte. 

Men joda, jeg tok av oppsparte trumfbonus og kjøpte en pakke munnbind. 

Et tøy munnbind med rette ce merking koster i underkant av 200kr. Da kan du vaske og bruke omigjen, så har du spart noen kroner. 

Vet du hva jeg er mest lei av? Den fordømte sutringen av slike som deg hele tiden. Noen av oss er pålagt enda strengere krav. Vi har alle ofret noe. Vær glad, du har mye du bare velger å fokusere på alt som er "vanskelig" 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et tøy munnbind med rette ce merking koster i underkant av 200kr. Da kan du vaske og bruke omigjen, så har du spart noen kroner. 

Vet du hva jeg er mest lei av? Den fordømte sutringen av slike som deg hele tiden. Noen av oss er pålagt enda strengere krav. Vi har alle ofret noe. Vær glad, du har mye du bare velger å fokusere på alt som er "vanskelig" 

Men tøymunnbindet kan ikke brukes flere ganger før det er vasket, og når jeg må bruke ett om morgenen og ett om ettermiddagen, må jeg minst ha 2. 400 kroner er mye for meg, men kanskje ikke for deg. 

Jeg gjør jo det jeg må, men det er lov å kjenne på frustrasjonen over kostnadene både menneskelig og økonomisk. 

PS du vet ikke hva jeg jobber som eller hvilke krav jeg er underlagt der, så gå ned av hesten din er du snill. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Men tøymunnbindet kan ikke brukes flere ganger før det er vasket, og når jeg må bruke ett om morgenen og ett om ettermiddagen, må jeg minst ha 2. 400 kroner er mye for meg, men kanskje ikke for deg. 

Jeg gjør jo det jeg må, men det er lov å kjenne på frustrasjonen over kostnadene både menneskelig og økonomisk. 

PS du vet ikke hva jeg jobber som eller hvilke krav jeg er underlagt der, så gå ned av hesten din er du snill. 

Nå må du gi deg det er salg overalt på munnbind nå du for det for 50 kroner for tøy munnbind på salg nå. Det har gått voldsomt ned i pris. En stor pakke engangs koster heller ikke særlig altså. 

Anonymkode: da754...ca3

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå må du gi deg det er salg overalt på munnbind nå du for det for 50 kroner for tøy munnbind på salg nå. Det har gått voldsomt ned i pris. En stor pakke engangs koster heller ikke særlig altså. 

Ok. Men da forsørger du ikke 2 barn alene med en lavinntekt og lån. Det er jeg glad for at du slipper. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ok. Men da forsørger du ikke 2 barn alene med en lavinntekt og lån. Det er jeg glad for at du slipper. 

Du har null peiling på min inntekt eller utgifter. Men altså en for kjøpt munnbind overalt nå! Slutt å syt. Her må vi bruke munnbind til absolutt alt inkludert henting og levering i barnehagen samt overalt ellers!

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Som ca3 skriver, man får billige engangs munnbind nå - bl.a på kiwi og europris. 

Ang tøy munnbind så må du ikke ut med over 2000kr. Selv har jeg to, et til levering og et til henting. Så vasker jeg de på kvelden, og de er tørre til neste morgen. I butikken bruker jeg engangs. 

Høres ut som om jeg har bedre økonomi en deg ja, men det betyr ikke at jeg bruker mer penger en jeg må. Derfor investerte jeg i stoffmunnbind til feks bhg levering, hvor vi i praksis ikke kommer nær noen allikevel men har blitt bedt om å bruke siden mars. 

-Dette kan jo umulig ha kommet brått på, nå må du gi deg. Hadde du lagt av 20kr om dagen etter at første bølge ga seg, og neste bølge kom, ville du hatt råd til munnbind. At du mener det er en dum utgift, det får være så. Men sånn er det bare. Deal with it. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Som ca3 skriver, man får billige engangs munnbind nå - bl.a på kiwi og europris. 

Ang tøy munnbind så må du ikke ut med over 2000kr. Selv har jeg to, et til levering og et til henting. Så vasker jeg de på kvelden, og de er tørre til neste morgen. I butikken bruker jeg engangs. 

Høres ut som om jeg har bedre økonomi en deg ja, men det betyr ikke at jeg bruker mer penger en jeg må. Derfor investerte jeg i stoffmunnbind til feks bhg levering, hvor vi i praksis ikke kommer nær noen allikevel men har blitt bedt om å bruke siden mars. 

-Dette kan jo umulig ha kommet brått på, nå må du gi deg. Hadde du lagt av 20kr om dagen etter at første bølge ga seg, og neste bølge kom, ville du hatt råd til munnbind. At du mener det er en dum utgift, det får være så. Men sånn er det bare. Deal with it. 

Hun skriver 400 kroner, ikke 2000

Anonymkode: 4ddf3...b57

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg legger av det jeg kan jeg, men det måtte bli ny vinterdress på en unge og så måtte en av dem til legen (måtte betale for utstyr). Det kom rett før jul, så der gikk bufferen. Kom brått på gjorde det jo, var ingenting som tilsa munnbind i barnehage, hverken før eller etter pressekonferansen. Dette er noe min barnehage har kommet på helt selv. 

Syns det er leit å måtte forsvare dårlig økonomi og frustrasjon over påbudene. Det må være lov å bli frustrert vel.. 

Forøvrig ender jeg med å bruke engangs flere ganger, og det er jeg nok ikke alene om. 

Sy selv. De fleste har noe de kan bruke hjemme. Legg det tredobbelt og sy etter oppskrift på nettet. Trenger ikke symaskin, bare nål og tråd. Jeg blir nesten flau over klagingen til enkelte når man tenker på hvor heldige vi er både geografisk og historisk. Korona er kjipt, et par munnbind velter ikke lasset. 

Anonymkode: a81eb...9cf

• Opprett ny...