Gå til innhold

Kan ungdommer (10.trinn) treffe andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

TøffiTrynet☠ skrev (45 minutter siden):

Ute kan de vel det. Men man skal begrense besøk hos hverandre. Og jeg tenker at det klarer man vel fint i 14 dager?!

Ikke bare begrense. Besøk hjemme skal ned til 0. Det gjelder også barn som har flyttet hjemmefra, besteforeldre, barnas venner og egne kjærester. Hva man gjør med for eksempel vaskehjelp er jeg usikker på.

Anonymkode: 99ba0...086

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bare begrense. Besøk hjemme skal ned til 0. Det gjelder også barn som har flyttet hjemmefra, besteforeldre, barnas venner og egne kjærester. Hva man gjør med for eksempel vaskehjelp er jeg usikker på.

Det du sier er jo bare tull! Det er klart barn kan møtes på fritiden når de er i samme kohort!! Sønnen min som går på barneskolen skal selvsagt få leke med vennene sine hos oss,så lenge det er noen fra samme klasse! Barna er tett oppi hverandre hele dagen på skolen,da kan de selvsagt også leke sammen på fritiden!

Jeg bor ikke med kjæresten min enda men kommer selvsagt til å han på besøk hos meg de neste dagene,å jeg kommer til å være en del hos han.

Anonymkode: 623f7...804

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det du skriver stemmer jo ikke. Barn fra samme kohort kan ha besøk.

Anonymkode: 8468d...6fe

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det du sier er jo bare tull! Det er klart barn kan møtes på fritiden når de er i samme kohort!! Sønnen min som går på barneskolen skal selvsagt få leke med vennene sine hos oss,så lenge det er noen fra samme klasse! Barna er tett oppi hverandre hele dagen på skolen,da kan de selvsagt også leke sammen på fritiden!

Jeg bor ikke med kjæresten min enda men kommer selvsagt til å han på besøk hos meg de neste dagene,å jeg kommer til å være en del hos han.

Men tråden handler jo ikke om barneskoleelever, men ungdommer i 10 klasse

Anonymkode: 5d531...5ab

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men tråden handler jo ikke om barneskoleelever, men ungdommer i 10 klasse

Det vet jeg. Jeg bare svarte på at hun mener at absolutt ingen skal besøke hverandre nå. Det er overhodet ikke det myndighetene har sagt! Ja en skal unngå unødvendig besøk nå,men når det er snakk om barneskole alder så er det helt innafor at de leker med noen fra samme kohort på fritiden også.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ndi. De kan leke ute, men ikke inne der dere bor.  Selv om barna er i samme nohort tilhører ikke dere voksne den kohorten.

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Haha morsom du!

Nei, det er ikke morsomt, men på grunn av folk som stadig tror reglene ikke gjelder for dem og som tøyer og bryrer dem, ser det ut til å være nødvendig.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ndi. De kan leke ute, men ikke inne der dere bor.  Selv om barna er i samme nohort tilhører ikke dere voksne den kohorten.

Det stemmer nok ikke helt det du sier...

Screenshot_20210103-233450_Facebook.jpg

Anonymkode: 8468d...6fe

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Merkelig at alle under 10 kan leke som de vil. 

Anonymkode: 01f77...759

Nei, det er ikke merkelig. Ikke smitte i den aldersgruppen, og de smitter meget sjeldent videre. 

Anonymkode: 91de5...3a0

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Merkelig at alle under 10 kan leke som de vil. 

Anonymkode: 01f77...759

Fordi barn under 10 år ikke trenger å holde avstand når de er med barn i samme kohort. Men det kommer jo også veldig tydlig frem at barn under 10 år kan ikke leke med hvem de vil,de kan leke med noen i samme kohort på fritiden.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi barn under 10 år ikke trenger å holde avstand når de er med barn i samme kohort. Men det kommer jo også veldig tydlig frem at barn under 10 år kan ikke leke med hvem de vil,de kan leke med noen i samme kohort på fritiden.

Barn fra 7. klasse og nedover i alder kan leke med barn fra samme kohort. 

Anonymkode: 5c979...808

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo det kan man, man kan ha 1-2 nærkontakter

Anonymkode: ad6e5...589

Ikke nå nei, det er bare for de som bor alene, og barneskolebarn kan leke med de i kohortene sine.

Just now, Anonym bruker said:

Ikke nå nei, det er bare for de som bor alene, og barneskolebarn kan leke med de i kohortene sine.

dette er feil. både voksne og ungdom kan ha 1-2 nærkontakter,men må være ute

Anonymkode: ad6e5...589

• Opprett ny...