Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Innsatsen vi andre gjør er blant annet for at elevene skal kunne gå på snolen. Det er en  fare for at du smitter elevene di e. Derfor er det ekstra viktig at du og andre i din situasjon ikke treffer andre utenfor arbeidstid. Du bør være enda mer forsiktig enn andre, ikke bruke det at du må treffe mange på jobb som en unnskyldning for å ta lett på reglene. Noen ganger blir jeg virklig bekymret for hvem som har ansvaret for unddrvisningen av ungene våre.

Anonymkode: ec7d8...623

Spørsmålet til trådstarter var om hun kan treffe kjæresten si, EN person. Hvorfor begynner du å belære meg? Jeg blir virkelig bekymret for mødre som deg.....

Anonymkode: 86a3a...992

Fortsetter under...

Smitten går oftere fra lærer til elev enn omvendt.

Uansett er den insatsen du skal gjøre på fritiden for at du ikke skal smitte ele er (og andre). Den innsatsen elevene gjør på fritiden er for ikke å smitte deg (eller andre elever).

Kan du vennligst legge frem fakta på denne påstanden din? 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er lærer. Skal møte rundt 90 elever i løpet av neste uke. Bare for å sette ting litt i perspektiv. Selvsagt kan du møte kjæresten din. Herregud, det begynner å rable for folk!

Da bryter dere retningslinjene for skoler i rødt beredskap. 

Anonymkode: f80b2...47c

Jeg ser du skriver det. Jeg håper han tar til vettet.

De følger retningslinjene. Hvorfor mener du at de skal være enda strengere?

Anonymkode: fa221...762

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg ser du skriver det. Jeg håper han tar til vettet.

Før du begynner å kommentere er det smart å tilegne seg korrekt info. Hi sin kjæreste bor alene og han kan da velge seg en eller to personer, eller en husstand han er sammen med. At han besøker hi er helt etter retningslinjene  og de bryter ingen retningslinje.

Anonymkode: 11ba5...876

Annonse

Dette står fortsatt på Helsenorge sine soder (chatboten):

"Du kan besøke kjæresten / partneren / ektefellen din, men husk å følge rådene for smitteforebygging og håndhygiene. Om noen av dere er syk med luftveissymptomer er det viktig å holde seg hjemme til dere er symptomfrie."

Anonymkode: b1992...4fe

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette står fortsatt på Helsenorge sine soder (chatboten):

"Du kan besøke kjæresten / partneren / ektefellen din, men husk å følge rådene for smitteforebygging og håndhygiene. Om noen av dere er syk med luftveissymptomer er det viktig å holde seg hjemme til dere er symptomfrie."

Sider, ikke soder 🙂    - sorry!

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du vet at ikke alle underviser barn?

Og så? En stor del av dem som undervises er barn. Så lenge lærerene i denne gruppen har mindre smitte fra elev til lærer enn omvendt og det skjer like mye smitte begge veier for dem med eldre elever vil det som helhet bli mer smitte fra lærer til elev enn omvendt.

Det har det meste av tiden vært større smitte i gruppen 30-50 enn i gruppen 10-30 år. Lærere blir ikke smittet oftere enn andre i samme aldersgruppe.

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Å

dette er grunnen til at vi som holder oss til reglene blir straffet!

Anonymkode: 09f95...500

Nå har de sagt at de som er single kan ha kontakt med 1-2 single venner eller en husstand. TS er en husstand. De kan derimot ikke ha kontakt med andre. Og nei, det er ikke de som er problemet. Problemet er sånne som dette!

134790294_10158145816512061_2886736739641962315_n.jpg

Problemet er sånne som de i Trondheim som NEKTER å oppgi hvem de har omgås med slik at disse personene kan havne i karantene.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/trondheim-kommune-to-personer-nekter-aa-oppgi-naerkontakter.TJO5QrenT

Problemet er at mens du ikke kan ha besøk de neste 2 ukene, så kan du fortsatt ta med deg foreldre, barn, besteforeldre, venniner og hele sulamitten på shopping og spise på resturant der, det er nemlig helt lov selv om det ble anbefalt å stenge ned butikker som ikke er nødvenige!

Anonymkode: 6d861...06b

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nå har de sagt at de som er single kan ha kontakt med 1-2 single venner eller en husstand. TS er en husstand. De kan derimot ikke ha kontakt med andre. Og nei, det er ikke de som er problemet. Problemet er sånne som dette!

134790294_10158145816512061_2886736739641962315_n.jpg

Problemet er sånne som de i Trondheim som NEKTER å oppgi hvem de har omgås med slik at disse personene kan havne i karantene.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/trondheim-kommune-to-personer-nekter-aa-oppgi-naerkontakter.TJO5QrenT

Problemet er at mens du ikke kan ha besøk de neste 2 ukene, så kan du fortsatt ta med deg foreldre, barn, besteforeldre, venniner og hele sulamitten på shopping og spise på resturant der, det er nemlig helt lov selv om det ble anbefalt å stenge ned butikker som ikke er nødvenige!

Ser jeg skrev feil, mente at aleneboende kan ha kontakt med en til to faste venner, eller en husstand.  https://www.helsenorge.no/koronavirus/nye-koronatiltak-fra-4-januar/

• Opprett ny...