Gå til innhold

Hjelpes, svar på allergiprøve (blodprøve). Referanseverdi, noen som kan dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager betyr alt dette? Test starter slik, og f eks ett svar ser ut som neste setning.  Skal til legen for å gå gjennom dette, men kunne vært greit å ha litt forståelse før en time så jeg vet hva jeg skal lure på og spørre om. Jeg vet at det er allergi pga symptomer, men hva resultatet her egentlig sier, det skjønner jeg ikke stort av, g m t w, hva står det for?. Noen som vet? 

P-IgE:268* (<195) P-IgE sesongallergener (g6; m2; m6; t3; w6):POS* (NEG) 

P-IgE timotei, g6:> 100* (<0,35)

P-IgE peanøtt, f13:1,6* (<0,35)

Anonymkode: 87371...a42

Fortsetter under...

Skrevet

Får du ikke opp referanseverdier når du trykker på stjerna?

Anonymkode: f271c...1f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Får du ikke opp referanseverdier når du trykker på stjerna?

Anonymkode: f271c...1f9

Hm, det har jeg ikke prøvd, takk for tips. Skal teste. Rakk å lese litt, skjønt såpass nå at f13 feks rett og slett er koden for peanøtt 😃

Skrevet

Referanseverdien står der. 

Du har sesongallergi, peanøtt allergi, timotei

Anonymkode: 8ff0e...de4

Skrevet

Referanseverdiene står i parentes 

Anonymkode: 6cfdc...a1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hm, det har jeg ikke prøvd, takk for tips. Skal teste. Rakk å lese litt, skjønt såpass nå at f13 feks rett og slett er koden for peanøtt 😃

Kom ikke opp noe på *, men tror jeg har forstått gangen i det. Ble bare forvirret av alle bokstavene, men ser nå det kun er koden for hva de har testet. 0,1-0,34 er under referanse for allergi. Over 0,35 antyder at det kan være allergi. Fått med meg såpass at man må ha en reaksjon i tillegg. Prikktest har slått ut på en god del tidligere. 

Ser timotei er 100, stemmer godt med reaksjonen om sommeren. Kan ikke være utendørs før alt hovner opp og klør. Hva som er høyt eller lavt har jeg ikke funnet ut ennå 😅

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Referanseverdien står der. 

Du har sesongallergi, peanøtt allergi, timotei

Anonymkode: 8ff0e...de4

Takk for svar. Skjønte den akkurat, >0,35 = alt ok 👌🏻 Var nødt til å sortere det litt før jeg forstod hva som var hva. Tok bare et par utklipp, står sikkert 20 rekker etter hverandre her med tall og koder. 😅🤯

Da tror jeg at jeg stiller greit forberedt 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...