Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #1 Skrevet 2. januar 2021 Og det første som slår meg at det er hjertet? Noen med erfaring her? Er kvinne på 44 år, 25-30 kg overvektig. Røyker ikke. Satt og spiste middagen min, og ble så fort mett at jeg lot fatet stå og hvilte meg litt. 20 minutter senere skulle jeg reise meg og bære ut fatet (spiste i sofan i dag), men tenkte jeg skulle spise et par biter til siden jeg spiste såpass lite. Og der fikk jeg eg megastingsmerte rundtom venstre skulder og litt på venstre bryst, armen og likens på ryggen på samme side. Var heftig noen sekunder og like vondt samme hvilken stilling jeg satte meg i. Enda 20 minutter senere er smerten mye mindre, men er rar i armen og skuldra. Kjenner det bittelitt på halsen også på den siden. Men klarer å røre meg nå da uten å få vondt. Ble jeg bare litt for mett eller er det faktisk noe å bekymre meg over? Skulle jeg fått det sjekket asap eller vente til mandag 😬 Anonymkode: 31ca6...ce5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #2 Skrevet 2. januar 2021 Ring legevakten og spør om råd. Anonymkode: 736d6...00a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 Ring legevakten! Kan være hjertet, kan være galleproblemer, eller intens magesyre, men tviler på at slike symptomer oppstår fordi man er veldig mett. Heller en telefon for mye enn for lite i slike situasjoner. Håper du har ringt allerede. Lykke til! Anonymkode: 63774...2c0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Er det vondere når du beveger armen/skulder? Det er et godt tegn at smerten har blitt bedre. Men om du trenger beroligelse kan det være lurt å dra på legevakt for å ta ekg, men ut i fra det du skriver virker det fredelig. Anonymkode: 06e85...62f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Får ALLTID dette når jeg drikker alkohol. Aldri skjønt hvorfor. Har også tenkt hjertet, men det er snakk om kanskje 1 øl, og vil tro hjertet tåler mer enn det? Får kanskje 30 min med super vondt før det dabber sakte av og blir borte. Anonymkode: 39693...23d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Ring legevakten og forhør deg for sikkerhets skyld. Anonymkode: c79ea...026
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 Du bør ringe legevakten her og nå. Legevakten vil avgjøre om du bør undersøkes nå eller ikke. Ikke vent, ring nå! Anonymkode: 3bdf1...473
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 Hei, hi her med oppdatering. Jeg ringte legevakten og de ordnet så en ambulanse kom hjem til meg og foretok målinger, av alt mulig de hadde utstyr til, husker ikke alt de sa, men alt er bare fint. Er fortsatt litt nummen og rar i skulder og arm, men har ingen smerter ved bevegelse. Pusten og pulsen er normal. En lege måtte ha den siste ord i saken da og en hjertespesialist på sykehuset fikk se på det (sendt elektronisk) og han sa at alt er fint. Så er nå på vei hjem igjen. Litt oppskremt må jeg innrømme siden det var så smertefullt at det slo pusten av meg noen sekunder og var styggvondt i flere minutter. Satser alt er ok og skal sannelig igang med en sunnere livsstil om det er det som er problemet. Vinner uansett på å gjøre det. Hi Anonymkode: 31ca6...ce5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #9 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hei, hi her med oppdatering. Jeg ringte legevakten og de ordnet så en ambulanse kom hjem til meg og foretok målinger, av alt mulig de hadde utstyr til, husker ikke alt de sa, men alt er bare fint. Er fortsatt litt nummen og rar i skulder og arm, men har ingen smerter ved bevegelse. Pusten og pulsen er normal. En lege måtte ha den siste ord i saken da og en hjertespesialist på sykehuset fikk se på det (sendt elektronisk) og han sa at alt er fint. Så er nå på vei hjem igjen. Litt oppskremt må jeg innrømme siden det var så smertefullt at det slo pusten av meg noen sekunder og var styggvondt i flere minutter. Satser alt er ok og skal sannelig igang med en sunnere livsstil om det er det som er problemet. Vinner uansett på å gjøre det. Hi Anonymkode: 31ca6...ce5 Så bra du tok det på alvor, Hi! Og veldig godt at det ikke var noe med hjertet Bruk denne episoden som den motivasjonsfaktoren den kan være til å legge om livsstilen. Det vil du aldri angre på uansett Og hvis du skulle få samme symptomer igjen, da ringer du likevel legevakten på nytt. Du så jo i dag at symptomene dine tilsvarte noe de tar høyst alvorlig (selv om det ikke alltid viser seg å være alvorlig). La 2021 bli året for de gode livsstilsendringene dine Anonymkode: 3bdf1...473
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #10 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Så bra du tok det på alvor, Hi! Og veldig godt at det ikke var noe med hjertet Bruk denne episoden som den motivasjonsfaktoren den kan være til å legge om livsstilen. Det vil du aldri angre på uansett Og hvis du skulle få samme symptomer igjen, da ringer du likevel legevakten på nytt. Du så jo i dag at symptomene dine tilsvarte noe de tar høyst alvorlig (selv om det ikke alltid viser seg å være alvorlig). La 2021 bli året for de gode livsstilsendringene dine Anonymkode: 3bdf1...473 Såå enig, vil gjøre akkurat det du sier, om alt, både bruke dette som motivasjon til sunnere livsstil samt å sjekke igjen om det skulle oppstå igjen. Hi Anonymkode: 31ca6...ce5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Såå enig, vil gjøre akkurat det du sier, om alt, både bruke dette som motivasjon til sunnere livsstil samt å sjekke igjen om det skulle oppstå igjen. Hi Anonymkode: 31ca6...ce5 Høres ut som en god plan for dette nye året Lykke til med alle gode endringer Anonymkode: 3bdf1...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå