Gå til innhold

Hva har du i vesken din?

Anbefalte innlegg

Og bruker du en veske til alt, eller skifter du etter antrekk, behov og humør?

Jeg har en jobbveske med alt fra bind, Paracet til matbok i. Så har jeg flere vesker som jeg varierer med. Oppi de har jeg håndsprit, leppestift, bind, penn, notisbok, AirPods, våtservietter, tyggis...

Og dere som ikke bruker veske, hva frakter dere tingene deres i?

Anonymkode: a03a4...f81

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412509-hva-har-du-i-vesken-din/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker forskjellige vesker. Kanskje 4-5 jeg varierer mellom nå på vinteren. Favoritten er en brun stor skinnveske fra 60 tallet. Bruker en innsats med innhold og tar innsatsen fra veske til veske. Alt fra smertestillende til nøkler er i vesken 

Bruker forskjellige vesker. Innhold er litt varierende etter hva jeg skal, men fast er nøkler, lommebok, penn, lipsyl, lipgloss, paracet, håndsprit, munnbind og det ligger alltid en og annen gammel kvittering osv der. 

Har clutch til fest, en fin vintage liten Mulberry som jeg bruker f.eks når jeg skal ut å spise, på byen osv, en Bayswater hvis jeg skal ha med mer standardutstyret, en mellomstor skinnveske til daglig bruk, en rød veske laget av gammel lastebilpressening og sikkerhetsbelte https://www.grunbag.dk/sort-skuldertaske-arkitekt denne bruker jeg når det regner, er på festival etc.

Endret av frk Nilsen

Har også innsats i vesken, og bytter litt på. Stort sett finner du variasjon over tema håndkrem/sprit/munnbind, briller, hansker, nøkler, lommebok, litt plaster og sånt i min veske. Akkurat i dag har jeg min Mulberry Lily og den er litt mindre. Har kortmappe, telefon, nøkler, munnbind og en håndsprit.

Jeg liker ikke å ha ting i lommene, og jeg liker å ha ting på fast plass så de er lette å finne. Derfor er en innsats i vesken fint.

frk Nilsen skrev (1 minutt siden):

Bruker forskjellige vesker. Innhold er litt varierende etter hva jeg skal, men fast er nøkler, lommebok, penn, lipsyl, lipgloss, paracet, og det ligger alltid en og annen gammel kvittering osv der. 

Har clutch til fest, en fin vintage liten Mulberry som jeg bruker f.eks når jeg skal ut å spise, på byen osv, en Bayswater hvis jeg skal ha med mer standardutstyret, en mellomstor skinnveske til daglig bruk, en rød veske laget av gammel lastebilpressening og sikkerhetsbelte https://www.grunbag.dk/sort-skuldertaske-arkitekt denne bruker jeg når det regner, er på festival etc.

Den var kul!

Annonse

Jeg bruker veldig skjelden veske. Det er ikke så ofte jeg tar med meg mer enn mobil og nøkler og dem putter jeg i lomma.

Jeg har en veske som jeg noen ganger bruker til sko (julegave for over 15 år siden, kostet under 300) og en som jeg bruker kanskje 2 ganger i året hvis jeg skal ha med flere småting som mange julekort som skal postes, hvis noen har glemt ting hos oss osv (sydd av min niese da hun var 10). Den siste er ganske fin.

Anonymkode: 984a9...77f

Jeg bruker sjeldent veske. Så lenge det er kaldt/vått nok til jakke har jeg bilnøkler og mobil i jakkelommen. Vi har kodelås på huset, og jeg bruker mobildeksel med plass til de tre kortene jeg trenger. Jeg bruker omtrent aldri kontanter. 

Om sommeren når det er varmt, har jeg en heklet veske til mobil og bilnøkler, eller bare mobilen i baklommen eller hånden hvis jeg går og ikke kjører, f.eks. på tur med hunden. 

Det er nesten kun i enkelte finere besøk og utenlands om sommeren jeg bruker veske, da fordi jeg gjerne må ha med litt tørkepapir, pass (på flyet), og rett og slett ikke vil gå med mobilen i lommen.

Jeg ser det praktiske med veske for dem som føler de må drasse med seg alt mulig, men det er jo er sinnsykt plagsomt å gå med den!

Anonymkode: 72c36...f74

En utrolig mengde, størrelsen tatt i betraktning. Jeg liker best små vesker, og er ikke så flinke til å bytte etter antrekk hvis jeg ikke skal noe spesielt.

3-4 leppestifter, litt tørkepapir, tamponger, bind, munnbind, antibac, 2 nøkkelknipper, adgangskort til jobben, plaster, lommebok, gamle kvitteringer som skal arkiveres eller kastes, kulepenner, vanter, paracet. I tillegg har veska to lommer - en til hver av ungenes 'skatter'. Her er det klistremerker, legosverd, gamle billetter fra danskebåten og et lite lokomotiv fra en ferie, pysjhelt-figurer, buttons fra en eller annen 'barnas dag'.  Kanskje ikke fryktelig nødvendig, men gull verdt på f.eks lange togturer. 

I tillegg har jeg et bærenett til jobben, med jobbsko, jobb-t-skjorte, kanskje ei bok, mer tørkepapir, diverse ting jeg har handlet på butikken, flere gamle kvitteringer, lue, solbriller (avhengig av årstid og vær) . 

Veskene mine, og jeg bytter ettersom årstidene forandrer seg, inneholder det meste man muligens kunne komme til å trenge, unntatt skiftenøkkel. Jeg har to småvesker som inneholder alt av medisiner jeg bruker og annet kjekt småtteri som paracet, neglfil, tanntråd, plaster, hårstrikk, lypsyl, leppestifter osv. De flyttes bare fra veske til veske. Ellers har jeg nødlader til mobilen, håndkrem, håndsprit, munnbind, pose til brukte munnbind, kleenex, brillepuss, øreplugger, ladeledning, mobil, hansker, pastiller osv. Til pent presser jeg det mest nødvendige ned i liten pen veske, men har ofte med den store med alt det andre i og gjemmer den i en krok. 

Imponert over hva dere går rundt og bærer på, damer! 😁 Selv har jeg kun mobilen med kortene mine, munnbind, samt bilnøkkelen, om jeg kjører bil. Det får jeg fint i lommene på jakka. Om jeg virkelig skal ta i, har jeg en notisbok og en penn i tillegg. Disse tingene drukner i en veske. 

Annonse

Bjæk skrev (6 minutter siden):

Imponert over hva dere går rundt og bærer på, damer! 😁 Selv har jeg kun mobilen med kortene mine, munnbind, samt bilnøkkelen, om jeg kjører bil. Det får jeg fint i lommene på jakka. Om jeg virkelig skal ta i, har jeg en notisbok og en penn i tillegg. Disse tingene drukner i en veske. 

Har ikke mye med meg i dag, så har liten veske. Men jeg vil ikke ha munnbind liggende løst i lommen og jeg vil ha hendene frie så de kan vaskes og sprites med jevnlig mellomrom. 

Bruker så godt som aldri veske. Har ingen ting å putte i den. Nøkkelknippe med hele to nøkler, airpods og lypsyl i lomma. Telefon i deksel med kort i baklomma. Nøkkelkort på jobben henger i klype på buksa. Hva skal jeg da med veske? 

Anonymkode: deca1...5c8

Bjæk skrev (1 time siden):

Ja, men man blir jo så hjelpesløs uten alle disse tingene 😅 Tenk om man plutselig trenger paracet eller tyggis, da er det dumt å måtte kjøpe en ny pakke (hvis man i det hele tatt er i nærheten av en butikk).

I tillegg til mye av det som er nevnt over har jeg alltid en bleie til minstemann. Energibarer liker jeg også å ha, men problemet er at jeg spiser de opp med en gang 😛

Anonymkode: cd874...293

Bjæk skrev (2 timer siden):

Jeg har en kollega som prediker samme evangelium som deg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har "lånt" henne en paracet, ei allergipille, håndkrem eller kleenex. Hun burde hatt veske. 

Dere som ikke har veske, er dere ikke borte fra hjemmet eller jobben mer enn kun korte perioder? 

Jeg trenger ofte både Kleenex, Paracet (ikke såå ofte da), håndsprit, håndkrem, hårbørste, leppestift, bind/tampong, AirPods +++ gjennom dagen. Solbriller må jeg ha tilgjengelig, og nøkler og mobil blir jo klumpete å ha i lommene. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dere som ikke har veske, er dere ikke borte fra hjemmet eller jobben mer enn kun korte perioder? 

Jeg trenger ofte både Kleenex, Paracet (ikke såå ofte da), håndsprit, håndkrem, hårbørste, leppestift, bind/tampong, AirPods +++ gjennom dagen. Solbriller må jeg ha tilgjengelig, og nøkler og mobil blir jo klumpete å ha i lommene. 

Nei, jeg trenger vanligvis ikke noen av de tingene. Jeg rr ikke forkjølet, bruker paraset kanskje 4 ganger i året, fletter håret hvis det blåser, sminker meg ikke, bruker ikke kremer, har håndsprit i bilen og bruker det som står fremme i butikker (eller så vasker jeg hendene), har ikke mensen, bruker ikke solbriller og liker best å høre lydene rundt meg der jeg er.

Anonymkode: 984a9...77f

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Jeg har en kollega som prediker samme evangelium som deg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har "lånt" henne en paracet, ei allergipille, håndkrem eller kleenex. Hun burde hatt veske. 

Jeg bruker heller ikke veske så ofte, men jeg låner heller ikke fra andre. Alle de tingene som ramses opp her har jeg aldri fått akutt brukt for når jeg er ute uansett. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Joda, men jeg trenger ikke de tingene på en bytur f.eks. Skal jeg langt har jeg bilen, eller en koffert om jeg er på reise (og hotellrom). Unntaket er sommeren når jeg ikke har jakke på. Hvor ofte trenger du alt dette da? Jeg kommer langt med bare mobilen (og bilnøkler), jeg.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kleenex - har både i bilen og på jobb 

Paracet - har hjemme, på jobb og i jobb-sekken

Håndsprit - har i bilen og "overalt" på jobb 

Håndkrem - hjemme, i sekken og på jobb

Hårbørste, leppestift, bind/tampong - bruker jeg ikke 

Airpods - i lomma

Solbriller - i bilen 

Nøkler, altså hele to, i lomma, gjerne i jakka

Telefon - i baklomma

Nøkkelkortet henger fast i buksa. 

Veske er for meg fullstendig unødvendig. 

Anonymkode: deca1...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...