Gå til innhold

Anbefalte innlegg

og blir hjemme skole 4,5 og 6 Januar, bare de som er sårebare og de barna med foreldre i kritiske yrker får komme, min er snart 8 og dermed for lite og være hjemme hele dagen, men min jobb er vel ikke kristisk regner jeg med ? Jeg jobber som renholder?

må evt ta barnet med på jobb, Sjefen er veldig vanskelig og sier jeg må ta fri hvis jeg skal være hjemme, har brukt opp egen meldingen og man kan ikke sykemelde seg når det gjelder andre.

Så hva hadde du gjort? Vi bor langt unna alle, både familie og naboer, er ca 30 minutter til nærmeste nabo og ca 5 timer til familie, så kan ikke regne med dem, far bor i nærheten,men han vil bare ha barnet de helgene og den ene dagen i uka som er hans, han stiller ikke opp ellers, og samboer jobber natt, så han må få sove, så hvordan hadde dere løst det?

Anonymkode: 3a922...161

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Renholder er samfunnskritisk? Finnes vel knapt noe viktigere yrke nå?

Anonymkode: 7c9f7...a71

Helt enig. Jeg er renholder på en vidergående skole. Vi har jobbet mye siden skolene åpnet igjen. Berøringspunkter skal vaskes flere ganger pr dag. Pluss vanlig renhold. Men jeg må rose lærerne og elevene. De må også vaske pulter og stoler etter timen når de bytter klasserom. 

Anonymkode: 656ce...221

Spør om barnet kan være med på jobb og hør om du kan sende barnet på skole/sfo. Hvis du har en jobb som må gjøres og du ikke kan la barnet være hjemme er det sansynlig vis mulig å sende ham/henne på skolen.

Ellers kan du kanskje høre med arbeidsgiver om det er mulig å bytte arbeidstid og ta igjen jobb når barnet er hos far.

Anonymkode: f9e40...62b

Annonse

Sykt barn starter på nytt etter nyttår, men det er jo kjipt å bruke de opp med det samme. 

Jeg hadde hørt med kommunen om de anser renholdere som samfunnskritiske. Jeg kan vanskelig tenke meg viktigere yrker nå, i tillegg til helsearbeidere. 

I krise så er jo en åtteåring gammel nok til å være alene mens stefar sover? Han kan gjøre det han klarer av skolearbeid og ellers se film eller spille til stefar våkner?

Anonymkode: 3a201...3e4

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Takk for alle svar

Han får komme på sfo, sjefen min har selv en datter på sfo, vi går hvis under samfunnkritiske yrker , jeg trodde ikke det

Bra, det skulle bare mangle at dere ikke kommer inn under samfunnskritiske yrker. Det er ikke mye som fungerer uten renholdere.

Anonymkode: 425bc...9d1

En 8 åring kan være hjemme alene når stefar sover i huset. Hjelp han å lage en plan på å gjøre skolearbeid, leke, iPad/tv-tid og mat. Lag evt matbokser til han i kjøleskapet. Lag regler for når vekke stefar og at han kan ringe deg. Kanskje kan besteforeldre stille opp via FaceTime og hjelpe med lekser?

dette er god øving. Ved rødt på skolen ville jeg heller hatt ungene hjemme enn å risikere smitte.

Anonymkode: 16e51...68a

39 minutes ago, Anonym bruker said:

En 8 åring kan være hjemme alene når stefar sover i huset. Hjelp han å lage en plan på å gjøre skolearbeid, leke, iPad/tv-tid og mat. Lag evt matbokser til han i kjøleskapet. Lag regler for når vekke stefar og at han kan ringe deg. Kanskje kan besteforeldre stille opp via FaceTime og hjelpe med lekser?

dette er god øving. Ved rødt på skolen ville jeg heller hatt ungene hjemme enn å risikere smitte.

Anonymkode: 16e51...68a

Nei stefaren skal sove. Han skal på sfo

Annonse

Om skolene er røde hadde jeg gjort alt for at barnet mitt skulle slippe å møte selv om vi hadde lov til å benytte sfo ol. 

Skolene stenges av en grunn og barna blir ikke imune mot smitte selv om mor har et samfunnskritisk yrke. 

Anonymkode: 3a201...3e4

• Opprett ny...