Gå til innhold

De måtte dra fra hunden (skredet i Gjerdrum)

Anbefalte innlegg

Denne saken gjorde meg helt kvalm. Bare tanken på å måtte dra fra hunden vår. Jeg håper virkelig at de kan gjenforenes ❤️

https://www.nrk.no/norge/huset-raste-rundt-dem-_-matte-forlate-hunden-zajka-_10_-1.15308324

Jeg orker ikke engang å tenke på at det er noen som ikke enda er gjort rede for. 

Anonymkode: 509e1...bb0

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er tydeligvis flere hunder og katter som er savnet der. Tragisk for alle.

Håper de finner flere mennesker og dyr i live ❤️

Anonymkode: 6deae...ef0

Helt fortvilende 😩

HI

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Så utrolig godt å lese. Nå gråt jeg faktisk her ❤️❤️

HI

Tårene sprutet her også. De er familiemedlemmer ❤️ Tanken på å forlate hunden sin oppi det hele er knusende. Stakkars, stakkars alle som er berørt av dette. Mennesker og dyr. Forferdelig avslutning på et tungt år. 

Anonymkode: b4c9a...152

Det er forferdelig det 10  personer savnet og det er dyr som er savnet. Våre tenker må gå til alle alle både barn, foreldre, døtre, sønner, tanter, onkler, barnebarn, oldebarn.  Det er mennesker, Mennesker, mennesker. 
ja det er forferdelig  at det også er hjelpeløse dyr  som trenger hjelp men det er også barn blant de savnede. 

Anonymkode: 06d9d...610

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er forferdelig det 10  personer savnet og det er dyr som er savnet. Våre tenker må gå til alle alle både barn, foreldre, døtre, sønner, tanter, onkler, barnebarn, oldebarn.  Det er mennesker, Mennesker, mennesker. 
ja det er forferdelig  at det også er hjelpeløse dyr  som trenger hjelp men det er også barn blant de savnede. 

Anonymkode: 06d9d...610

Ja, jeg tror det er for forferdelig til at jeg kan ta det innover meg. 

HI

Er det noen som kan forklare hvorfor de gjør det sånn? Nå er hunden reddet, og etter min logikk må de ha bruk mer tid og krefter på å redde den nå enn hvis de tok den med med en gang? Det er ikke kritikk mot redningsarbeidet, men jeg syns det er litt vanskelig å forstå at de ikke tok den med da den stod og  ventet, i stedet for å bruke ressurser på å lete etter den senere. 

Anonymkode: 5091b...aa2

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det noen som kan forklare hvorfor de gjør det sånn? Nå er hunden reddet, og etter min logikk må de ha bruk mer tid og krefter på å redde den nå enn hvis de tok den med med en gang? Det er ikke kritikk mot redningsarbeidet, men jeg syns det er litt vanskelig å forstå at de ikke tok den med da den stod og  ventet, i stedet for å bruke ressurser på å lete etter den senere. 

Fordi situasjonen da var uoversiktlig og de måtte forsikre seg om at det ikke var mennesker som trengte hjelp? 

Anonymkode: df0d6...707

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi situasjonen da var uoversiktlig og de måtte forsikre seg om at det ikke var mennesker som trengte hjelp? 

Men den stod jo der klar? Jeg forstår ikke at man ikke vil redde dem man kan redde... Vil de redde færre mennesker hvis de tar med hunden? 

☆☆☆ skrev (2 minutter siden):

Eg er glad i dyr og glad for at dei fann ein sakna hund.

Men eg synes også det er tonedøvt å opprette ein tråd om dei stakkars dyra når 10 menneske er sakna.

Tonedøvt er veldig pent sagt. Veldig.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men den stod jo der klar? Jeg forstår ikke at man ikke vil redde dem man kan redde... Vil de redde færre mennesker hvis de tar med hunden? 

Eierne ble reddet opp i helikopter hvor det selvfølgelig er begrenset med plass og redningsmannskapet hadde fortsatt ikke kontroll på hvor mange de måtte redd og ikke om  mange var skadet. 

Anonymkode: 5b7b5...44b

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tenker at man skal være glad for at disse avveiningene blir gjort av folk som vet hva de driver med?

☆☆☆ skrev (50 minutter siden):

Eg er glad i dyr og glad for at dei fann ein sakna hund.

Men eg synes også det er tonedøvt å opprette ein tråd om dei stakkars dyra når 10 menneske er sakna.

Hunder er jo som familiemedlemmer for mange. Er jo traumatisk nok for de som må hentes ut, også må de sette igjen hunden sin der for å dø (nå overlevde den jo, men i det de dro vil jeg anta de tenkte at den kom til å dø). 

Jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke både kan vise sympati med dyrene og føle med de som er savnet. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 03d99...19a

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

De hadde vel veterinær med når den ble reddet, den måtte få beroligende/bedøves før den ble heist opp i helikopter. Altså en helt annen redning enn når de henter folk. De må spesiell sele å heise den i, og en dalmatiner er en stor hund som vil kunne få panikk når den blir heist fra bakken av fremmede...

De vet nok hva de gjør altså, det er ikke bare å ta en diger dalmatiner på nakken og heise den opp i et helikopter. Jeg tror vi skal stole på at disse menneskene er ganske godt drillet og tar valg som er mer riktig enn det vi forståosspåere som bare ser det i media kan.

Anonymkode: d486e...9bc

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg tror de måtte ha kontakt med veterinær for sedering av hund.

amandine skrev (54 minutter siden):

Tonedøvt er veldig pent sagt. Veldig.

Hvis du leser innlegget mitt så sier jeg at jeg ikke engang kan tenke på at det er mennesker som fortsatt er savnet. 

Det er det aller verste av alt. Helt grusomt. 

Jeg lot meg likevel berøre av denne saken jeg leste om hunden. Midt i alt det uhåndgripelige og overveldende så ble det en håndgripelig sak. Og som dyreeier så berører det meg.  Beklager dersom det støter noen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...