GÃ¥ til innhold

Hvor mange prosent tysk er mitt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÃ¥r hennes farmor er halvt tysk/halvt norsk?

Anonymkode: 2ed7d...cee

Fortsetter under...

Skrevet

12,5? 

Anonymkode: 7c931...b60

Skrevet

En person har 4 besteforeldre og 8 oldeforeldre.
Er en av besteforeldrene halvt tysk vil det si at en av oldeforeldrene er tyske.

Altså personen vil være 1/8 tysk.
1/8=0,125 som tilsvarer 12,5 %

Anonymkode: 57cd2...234

Skrevet

Og minn mann som da har halvt tysk mor/halvt norsk er da 1/4 tysk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og minn mann som da har halvt tysk mor/halvt norsk er da 1/4 tysk?

Ja det stemmer. Han er 25% tysk😊

Annonse

Skrevet

Takk😊

Skrevet

Hva blir gutten vår da? 🙂 Pappaen er fra Korea, å jeg er 50% finsk /norsk 

Anonymkode: f1ef1...18e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva blir gutten vår da? 🙂 Pappaen er fra Korea, å jeg er 50% finsk /norsk 

Anonymkode: f1ef1...18e

50& koreansk, 25% norsk og 25% finsk..

Her er jeg halvt dansk og halvt norsk.
Pappaen kvart dansk og trekvart norsk.
Ungene er dermed 3/8 dansk, eller 37,5% som er mer enn pappaens 25% :P

Skrevet

Er det ingen her som har gått på skole?

Anonymkode: f272e...4b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jo, hvordan det?

Skrevet

Jeg er kvart dansk, og kvart nordlening.

Men født på østlandet og bor på vestlandet ;)

Anonymkode: a03d4...ca8

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fortell meg gjerne hva som var feil med det jeg skrev!

Endret av Hengebukksvinet

Annonse

Skrevet

Mente ikke deg, men de som ikke kan dele på fire

Skrevet

Problemet med å regne sånn er at om du går noen generasjoner lengre tilbake så har sikkert den tyske oldeforelderen polske, østeriske og norske aner og noen av de norske slektningene har sikkert tyske forfedre.

Min mann er tysk. Vi kan jo da si de er halvt tyske, men så er det det at deres bestefar flyktetvfra den tysktalende delen av Polen da nazistene invaderte Polen. Er de da egenrlig bare 1/4 tyske? 

Legg til at det området de flyktet fra tidligere var en del av Prøysen og at barnas bestemor vistnok var 1/4 sveitsisk. 

I tillegg vet jeg at selv om alle mine tippoldeforeldre var norske,  har jeg minst to grener som går til Tyskland rundt reformasjonen.

Jeg regner barna som 100% norske fordi de har bodd i Norge hele livet, de er norske statsborgere, har norsk som morsmål og har vokst opp med norsk kultur og norsk verdisett.

GÃ¥r vi langt nok tilbake er vi vell alle afrikanere.

Anonymkode: 332b8...95e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tja, har du det selv? Du som ikke greier å lese og se at de fleste som har svart i tråden absolutt kan å regne...

Ei jeg kjenner som har universitetsutdannelse innen matematikk satt og lurte på det samme som Hi da hun var i ammetåka, bare at der var det hun selv som var halvt noe annet enn norsk. Den historien ler hun og vi som kjenner henne godt av fremdeles. Alle kan ha en kortslutning. Og det er en fordel å også ha en evne til å ikke være sur og forutinntatt mot andre ;)

Anonymkode: 0c33a...1b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Problemet med å regne sånn er at om du går noen generasjoner lengre tilbake så har sikkert den tyske oldeforelderen polske, østeriske og norske aner og noen av de norske slektningene har sikkert tyske forfedre.

Min mann er tysk. Vi kan jo da si de er halvt tyske, men så er det det at deres bestefar flyktetvfra den tysktalende delen av Polen da nazistene invaderte Polen. Er de da egenrlig bare 1/4 tyske? 

Legg til at det området de flyktet fra tidligere var en del av Prøysen og at barnas bestemor vistnok var 1/4 sveitsisk. 

I tillegg vet jeg at selv om alle mine tippoldeforeldre var norske,  har jeg minst to grener som går til Tyskland rundt reformasjonen.

Jeg regner barna som 100% norske fordi de har bodd i Norge hele livet, de er norske statsborgere, har norsk som morsmål og har vokst opp med norsk kultur og norsk verdisett.

GÃ¥r vi langt nok tilbake er vi vell alle afrikanere.

Anonymkode: 332b8...95e

Samme her. Både min mor og jeg regner oss som 100 % norske, selv om hun egentlig er halvt tysk og jeg dermed 25 % tysk. Meeen, så er egentlig hennes fars far født i et annet land, og da er vel egentlig han bare 50 % tysk, selv om han selv så seg selv som 100 % tysk i og med at de ikke hadde noen familie i eller kontakt med det andre landet som også har samme språk. Det vil vel si at min mor da egentlig bare er 25 % tysk og 25 % fra det andre landet, og at jeg dermed er 12,5 % fra begge de to og 75 % norsk. Meeen, så vet vi egentlig ikke noe om hennes fars familie egentlig kanskje kom fra Tyskland likevel, for da er det faktisk mulig at hennes far faktisk likevel egentlig er 100 % tysk, eller kanskje han egentlig er delvis noe helt annet iblandet også, i så fall forskyver jo det både meg og min mor også.

Av og til er det enkle av og til det beste, min mor er 50 % og jeg 25 % tysk. Detaljene ligger så langt tilbake at de ikke lenger er viktige.

Anonymkode: 0c33a...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...