Gå til innhold

hva er deres barn beste brettspill ? alder helst fra 7-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min snart 8 år og elsker Monopol, Stigespill, Kortspill,Ludo, Villkatten og ticket to ride , så lurer bare på om det er noen flere som kanskje kan falle i smak ? Vi har bare de jeg nevnte , så hadde vert gøy med flere

Anonymkode: 59aae...170

Skrevet

Sequence

Anonymkode: c7bbf...ce2

Skrevet

Seksåringen min digger Master Mind for tida. 😊

Anonymkode: fdf4e...8b2

Skrevet

Kjappe svar er morsomt for hele familien, også synes vi tp og fantasi er morsomt:) barna er 5, 10 og 12:-) 

Anonymkode: 8dd9c...664

Skrevet

Ryktet går har vi mye moro med her i huset, særlig tegneferdighetene til far har gitt mang en latterkule.

Vi har en regel om at det er lov å velge noe annet om man ikke vet hva det er det man skal tegne da, det hender jo det står noe der som er uforståelig for et yngre barn. 

Anonymkode: 0df04...37c

Skrevet

(På tur i) Villmarka, Mikado, Monopol, Ludo, Jakten på den forsvunnet diamant og Stigespillet 

Anonymkode: 4aaaa...85d

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her er min snart 8 år og elsker Monopol, Stigespill, Kortspill,Ludo, Villkatten og ticket to ride , så lurer bare på om det er noen flere som kanskje kan falle i smak ? Vi har bare de jeg nevnte , så hadde vert gøy med flere

Barna ( og jeg) digger de spillene du ramser opp, spesielt Ticket to ride. Kan også sterkt anbefale spillet sequence. Det er sterkt avhengighetsskapende både for små og store 😁 Domino, gjett hvem og labyrinth og Alias er også spill de spiller innimellom 👍

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Tusen takk :)

Her var det mange fine tips :) Glemte Alias ,det har vi også,men virker som han er litt lei av det nå

Skrevet

"Alle tiders spill". Barnet har spilt det siden 6 år, er 8 nå. Vi hjelper med å peke på et av årstallskortene og spør om skjedde dette før eller etter dette året når det kommer til historiske hendelser barnet ikke har lært enda.

Ellers går det i sjakk, kinasjakk, gjett hvem, jakten på den forsvunne diamant, ticket to ride, Ludo, alias, Carcassonne.

Anonymkode: a7e71...685

Skrevet

I den alderen spilte vi en del Mexican train (Domino-spill), TP junior (når yngstemann var enda litt yngre fikk han kort fra "Se hva hva jeg kan"-spillet), Risk junior, diverse lego-spill og jakten på den forsvunnede diamant. Når yngstemann ble litt eldre var Newton et topp spill. Her svarer alle samtidig slik at man slipper å vente, pluss at man får alternativer slik at alle kan svare riktig. Ryktet går og fantasi ble også populære spill når minste man følte seg fortrolig nok med tegningen sin. Kortskalle kan vi også spille en hel kveld

Anonymkode: bc7a5...bd7

Skrevet

Ungene fikk Farmen til jul, og syntes det var gøy.

Anonymkode: b785e...cb4

Skrevet

takk for svar

mye fine tips her :) skal kjøpe et par- 3 til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...