Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Babyen på 8 mnd har dessverre fått eksem. Han virker heldigvis ikke veldig plaget, men er redd det skal bli verre etterhvert. Det virker ekstra hissig etter bad, og han bader ca en gang i uka. Vi smører med aderma fuktighetskrem etter anbefaling fra helsesykepleier, og brukt hydrokortisonkrem to ganger. Første gangen avsluttet vi etter et par dagers bruk fordi det så hissigere ut, men det ble bedre da. Har i ettertid tenkt at vi var for kjappe til å stoppe, siden han jo ble bedre etter bruk (etter at vi stoppet). Har akkurat begynt igjen nå. Hva funket for dere? Og hva gjør det verre?
Leverpostei Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Vi smører med Canoderm morgen og kveld, og etter bad. Den får du på blå resept. Bruker av og til litt hydrokortisonkrem, men tror det var i samråd med lege da hun var baby. Unngår ull mot huden.
tante grusom master of law Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Først av alt, dra til lege for å utelukke allergier, og for å få veiledning. Unngå ull mot huden! Smør smør smør, minst to ganger per dag og alltid etter bad. Ikke bruk såpe. Hydrokortoson til flekkene er borte. Jeg ville ikke brukt aderma, fordi den inneholder allergifremkallende stoffer. Jeg anbefaler miniderm og canoderm.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 Første bud her er å unngå ull! Det kommer allikevel om vinteren, og sverger til Aderma exomega fuktighetskrem og locoid når det er ille. Om mulig, bruk olje i badevannet.
2-jenter Skrevet 28. desember 2020 #5 Skrevet 28. desember 2020 (endret) Min syns canoderm sved skikkelig så vi bruker la roche? Sine produkter både såpe, shampo, hudkrem og håndkrem. Ungå ull og pass på at barnet ikke går og er fuktig skift bleie ofte, skift sokker ofte når baby begynner og være ute bruk gode sko som puster, fuktige føtter kan bli tørre og sprekke (atopisk vinterføtter google det, ) Ha mange gode votter tilgjengelig ( rema og hestra funket her ikke andre de ble kalde og fuktig) ikke bruk skyllemiddel. Vask hendene uten såpe eller bruk litt såpefri såpe og smør etterpå. Hydrokortison er bra på hissigt utslett men trengs ikke heletiden. Så lenge barnet er lite så er der du som styrer rutinene men lær barnet og smøre selv og viktigheten av det. Min er nå 9 år og er nesten symptomfri, men vinteren er værst. Endret 28. desember 2020 av 2-jenter
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #6 Skrevet 28. desember 2020 Aco miniderm var det eneste som fungerte på vår lille. Og unngå ull, som de andre sier. Anonymkode: 84ba2...17b
Mia_73 Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 I begynnelsen var vi altfor forsiktig til kortison men har lært at det best å bruke til utslettet er helt borte. For basispleie funker Cetaphil best.
Optatium Skrevet 28. desember 2020 #8 Skrevet 28. desember 2020 2-jenter skrev (7 timer siden): Min syns canoderm sved skikkelig så vi bruker la roche? Sine produkter både såpe, shampo, hudkrem og håndkrem. Ungå ull og pass på at barnet ikke går og er fuktig skift bleie ofte, skift sokker ofte når baby begynner og være ute bruk gode sko som puster, fuktige føtter kan bli tørre og sprekke (atopisk vinterføtter google det, ) Ha mange gode votter tilgjengelig ( rema og hestra funket her ikke andre de ble kalde og fuktig) ikke bruk skyllemiddel. Vask hendene uten såpe eller bruk litt såpefri såpe og smør etterpå. Hydrokortison er bra på hissigt utslett men trengs ikke heletiden. Så lenge barnet er lite så er der du som styrer rutinene men lær barnet og smøre selv og viktigheten av det. Min er nå 9 år og er nesten symptomfri, men vinteren er værst. Canoderm svir når eksemet er "åpent" om du skjønner. Vi har brukt kortisonkremer i noen få perioder for å få eksemet ned, bruker så Canoderm to ganger daglig forebyggende. Jeg liker ikke kortison og bruker det så lite jeg kan, men har noen ganger måttet bruke det.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #9 Skrevet 28. desember 2020 Man har vel ikke lov å linke til salgsider her, men hvis du søker opp Urteloftet på FB kommer du til siden til en jeg kjenner som har utviklet bl.a salver for atopisk eksem. Hun bruker kun naturprodukt og har gjort dette i samarbeid med fagfolk og fått offentlig godkjenning på produktene. Hun har selv barn med atopisk eksem og startet med dette for å unngå bruk av kortison. Anonymkode: 3b500...bec
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. desember 2020 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2020 Tusen takk for at dere deler erfaringer🙌🏻
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2020 #11 Skrevet 28. desember 2020 Min sønn har fått en kraftig reaksjon på Urteloftet sin greie, som var svindyr i tillegg! Holder oss til vår barnelege og canoderm på blå resept. Det hjalp oss mye å dra til Syden - eksem ble bedre nesten av seg selv i løpet av 2-3 uker. Og den blir mildere med alderen også ) Anonymkode: f7021...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå