Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #1 Skrevet 27. desember 2020 Noen som kan komme opp med en god oppskrift på Rosenkål? Litt annet enn å bake koke dem. Jeg hadde kjøpt andre grønnsaker til ribba, men de har blitt dårlige, så da må jeg komme på med noe med rosenkålen, for det er det eneste jeg har. Anonymkode: 31283...49a
amandine Skrevet 27. desember 2020 #2 Skrevet 27. desember 2020 Kokt med litt salt og litt natron i vannet er best, synes jeg. Men det var vel ikke det svaret du ville ha🤣
frk Nilsen Skrevet 27. desember 2020 #3 Skrevet 27. desember 2020 Stek dem i smør og olje sammen med sjalottløk (eller vanlig løk). Salt, pepper og en liten skvis sitron. Like før de er ferdige har du i hakkede tranebær og hakkede valnøtter. Rosenkålen er veldig god når den får en karamellisert overflate. Kan godt stekes litt før du tar i løken så den ikke blir brent.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #4 Skrevet 27. desember 2020 amandine skrev (10 minutter siden): Kokt med litt salt og litt natron i vannet er best, synes jeg. Men det var vel ikke det svaret du ville ha🤣 Jo, jeg tar i mot alle svar jeg 😀 Natron i vannet har jeg aldri hørt om før! Takk! Anonymkode: 31283...49a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #5 Skrevet 27. desember 2020 frk Nilsen skrev (3 minutter siden): Stek dem i smør og olje sammen med sjalottløk (eller vanlig løk). Salt, pepper og en liten skvis sitron. Like før de er ferdige har du i hakkede tranebær og hakkede valnøtter. Rosenkålen er veldig god når den får en karamellisert overflate. Kan godt stekes litt før du tar i løken så den ikke blir brent. Takk! Har ikke valnøtter, men det går kanskje an å bruke andre nøtter bare for å få litt krønsj. Anonymkode: 31283...49a
amandine Skrevet 27. desember 2020 #6 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jo, jeg tar i mot alle svar jeg 😀 Natron i vannet har jeg aldri hørt om før! Takk! Anonymkode: 31283...49a Litt natron i vannet gjør at de er minst like knallgrønne når de er kokt som når de var rå. Så ser de så fine ut!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 Jeg smørdamper med saltflak og ørlite pepper. Blir crunchy og gode. Anonymkode: abf59...860
frk Nilsen Skrevet 27. desember 2020 #8 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Takk! Har ikke valnøtter, men det går kanskje an å bruke andre nøtter bare for å få litt krønsj. Anonymkode: 31283...49a Hasselnøtter funker også, men valnøtter smaker hakket bedre
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #9 Skrevet 27. desember 2020 Denne oppskriften fikk jeg av en kokkevenn. Rens rosenkålen, ta av stilken og de ytterste to bladene. Blancher i godt saltet vann. Kutt dem i to, bland med litt balsamico og stek dem i panna med bacon. Best om du får god farge på kuttflatene. Litt salt og pepper. Anonymkode: 4acaf...bf8
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #10 Skrevet 27. desember 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Denne oppskriften fikk jeg av en kokkevenn. Rens rosenkålen, ta av stilken og de ytterste to bladene. Blancher i godt saltet vann. Kutt dem i to, bland med litt balsamico og stek dem i panna med bacon. Best om du får god farge på kuttflatene. Litt salt og pepper. Anonymkode: 4acaf...bf8 Sikkert mange som synes dette er godt, men du fader jeg hadde blitt skuffet om noen hadde ødelagt rosenkålen min med balsamico! Rosenkål er best som den er. Kok den, stek den, bak den - det er ikke så viktig så lenge du ikke legger til masse unødvendig som ødelegger den gode smaken av rosenkål. For guds skyld ikke balsamico, det finnes ikke noe i verden som smaker verre! Anonymkode: 4158f...dd2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #11 Skrevet 27. desember 2020 Rosenkål og dadler er veldig godt. Eller stekt med bacon Anonymkode: ed06f...8f6
Brillefanten Skrevet 27. desember 2020 #12 Skrevet 27. desember 2020 Elsker rosenkål 😍 Kuttet i kvarter, stekt i smør i panne ned litt salt og pepper. Kan ha bacon oppi, men må ikke. Smaker knallgodt stekt sammen med sopp 😇
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Takk for alle svar! Anonymkode: 31283...49a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Vi hadde Rosenkål sterkt sammen med bacon i dag, det er så sykt godt, spiste sikkert mer rosenkål en kalkun 🙂. Anonymkode: 5073f...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå