Gå til innhold

Hadde du tatt i mot dette besøket?

Anbefalte innlegg

Min gutt har en bestevenn som har vært 1 uke til faren sin. Han kom hjem i går. Guttene hadde gledet seg til å møtes i dag. Men så sier gutten min at faren til kompisen er i karantene fra i dag pga en venn av han er testet positivt på korona. Jeg mener at de ikke bør leke sammen. Eller hva?

Anonymkode: 05896...29e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har gutten møtt vennen? Når traff faren vennen.

Anonymkode: d43a9...3b9

Gutten har ikke møtt vennen siden forrige søndag. Veit ikke når faren traff denne vennen. Vet bare at han fikk beskjed om å gå i karantene fra i dag. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er gutten nærkontakt da? Hvis han er det så skal han jo være i karantene.

Anonymkode: caa84...a7e

Gutten er ikke nærkontakt med faren sin venn. Men er jo tidlig å si om faren er smittet 

Ta en telefon til faren og spør ham når han var i kontakt med den som har testet positivt for covid-19.

Men uansett tenker jeg at det er lurt å heller være litt for forsiktig nå enn det motsatte.

Skal vaksinasjonene kunne gjennomføres i tiden fremover må jo helsearbeidere ha kapasitet til å vaksinere, ikke være opptatt med testing og behandling av personer med covid-19.

Anonymkode: 9f023...13e

Annonse

Gutten er ikke i karantene før far eventuelt tester positivt. Så rent teknisk sett kan de leke, slik jeg har forstått reglene. Da sønnen min var i karantene, fikk jeg beskjed om at jeg skulle reise på jobb som normalt. 

Anonymkode: d894e...371

• Opprett ny...